Ik heb bij specsavers een nieuwe bril gekocht, voorheen bij pearl maar omdat mijn verzekering een contract heeft met specsavers was dit voordeliger. Ik wou een bril met een breder neusbrug omdat mijn oude bril weleens irriteerde op mijn neus. Ik heb een kunststof montuur gekozen net als mijn vorige. Maar nu heb ik bij mijn ooghoeken 2 butjes zitten die enorm zeer doen. Ik kan de bril dus ook niet opzetten. De bovenkant van de neusbrug staat open, het oogt niet mooi. Hij zakt continu af en met het ene oog zie ik scherper als de ander. Specsavers heeft m'n bril anders afgesteld, daar mee moet het goed gaan, maar aan de neusbrug kan niks gedaan worden.. Deze bril kostte me 238 euro. Over garantie kan ik niet veel vinden, behalve dat de glazen omgeruild kunnen worden als ze niet goed zijn, maar niks over het montuur. Wat kan ik hiermee doen?
Huh, je glazen waren toch niet goed (jammer dat je daar niet meer op reageert)?? Nu is het montuur het probleem? Ik zou nogmaals zeggen, ga naar een fatsoenlijke zaak waar ze kennes hebben van meten en ook van monturen.
Ja als je goed leest zeg ik dat toch ook? De glazen zijn idd niet goed. Naar een andere zaak gaan kan, maar dan ben ik die 238 euro kwijt, dat word dan een hele dure bril!
Tja, het montuur heb je natuurlijk zelf uitgekozen. Je hebt hem gepast, gedragen, uitgetest en hebt daarna besloten dat je hem wilde hebben. Hij is daarna besteld voor jou, met jouw glazen, die passend gemaakt zijn voor dat montuur. Dus het kan zijn dat het voor jou inderdaad een miskoop is, maar dat het niet geruild kan worden omdat het speciaal voor jou gemaakt is en al gebruikt is, zeg maar. Ik zou even met het hoofdkantoor bellen en het voorleggen. Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen met een inruilkorting of iets dergelijks. Maar anders is het inderdaad een miskoop en zul je de volgende keer wat kritischer moeten testen bij de aankoop van een nieuwe bril.
Ik ga al jaaaren naar specsavers en word altijd goed geholpen. Word altijd geholpen door zeer vakkundige mensen en de service is daar piekfijn in orde. Ik heb eerder het idee dat ts spijt heeft en allerlei smoesjes verzint haar geld terug te krijgen.
Ja accepteren dat het een miskoop was en dus naaar een echt goede zaak gaan.. Wij hebben dat een keer met een auto gehad...bij een minder goede garage een auto gekocht...auto ging na 5 maanden al stuk...niks meer aan te doen. Toen dus 5000 euro weggegooid en uiteindelijk bij een andere garage een betere ( en nog duurdere ) auto moeten kopen. Deed pijn...maar goed niks aan te doen.
Geef het toch de tijd. Je hebt een nieuwe bril als in een nieuw montuur met andere drukpunten dan je oude bril. Ja dat doet een tijdje pijn en dat hoort er nu eenmaal bij. Helemaal als je lenzen gehad hebt en dus geen bril meer gewend bent. Je moet weer eelt krijgen op de nieuwe drukplekken als het ware. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je er vanaf wilt en spijkers op laag water zoekt. Gewoon teruggaan met je klachten, bij laten stellen en weer proberen. Ik heb wel eens vier weken heen en weer gehobbeld naar de opticien voordat het lekker zat. Dan was het bij de neus in orde knelde het bij de oren etc. Kan gebeuren...
Over die fatsoenlijke zaak vind ik echt onzin hoor...wij hebben beiden al jaaaaaren onze bril daar en nul problemen. Ik loop zelf ook bij de oogarts en die checken ook of het goed is.
Ik ga voor mijn dochter altijd naar specsavers.. Wordt prima geholpen en de meting wordt gedaan door de oogarts. Maar ontopic.. Vervelend dat je niet tevreden bent.. Een bril moet je toch dagelijks dragen. Kan specsavers eventueel de glazen in een ander model zetten? Dan heb je wel extra kosten voor het montuur, maar niet voor de glazen
Jij hebt zelf het montuur uitgekozen, heb je toch zeker ook goed gepast in de winkel? Neusbrugje kan even wennen zijn, net zoals de glazen. Kijk het een dag of drie aan, laat 'm weer wat bijstellen, kijk het weer even aan... Maar er komt binnenkort vast een nieuw topic over je bril-probleem ipv dat je hier reageert
Ook ik denk dat je alleen maar een ander montuur uit kunt zoeken. De oogmeting doe je eigenlijk samen met de opticien..jij geeft aan wanneer je het scherpst ziet en hij noteert de sterkte wanneer jij aangeeft dat je zicht optimaal is... Ga gewoon eens naar specsavers, overleg de mogelijkheden en bedenk wat je nog max uit wil geven voor een nieuw montuur. Een montuur hoeft zo duur niet te zijn. Op internet kun je al vele soorten uitkiezen.
Ik had bij mijn nieuwe bril ook last van die nieuwe drukpunten bij neus en oren, ging van lenzen naar bril. Nu totaaaal geen last meer. Helemaal gewend. Ben 'm wel 2x wat laten bijstellen, het duurt gewoon even voor je voelt waar hij te erg klemt etc. Accepteer dat je moet wennen, laat 'm weer afstellen en geeft het even 2 weken!
Dit...en net als bij de 'verkeerde glazen topic' het advies om het de tijd te geven, denk niet dat het probleem bij Specsavers ligt...
Het montuur is een kwestie van wennen vrees ik. En afstellen natuurlijk. Maar ik begrijp dat alles mis is aan die bril. Glazen. Brug. Butjes (???).
Hoe lang heb je die bril nou dan? Je moet het echt even wennen aan een nieuwe bril, dat is normaal. Je bent je oude montuur en glazen gewend en nu voelt en zie je anders. Ik denk echt niet dat het aan specsavers ligt maar aan het feit dat jij het te weinig tijd geeft om aan je bril te wennen. En ja als die niet lekker zit is dat vervelend maar je hebt em daar toch ook gepast?
20 topics openen in een week, 10 over een nieuwe telefoon 10 over een nieuwe bril, zo ongeveer. hooguit 1 a 2x reageren in haar eigen topic en vervolgens hoor je niets meer tot ze weer een nieuw topic - over hetzelfde onderwerp - start. Waarna zich bovenstaande opnieuw herhaald. Dat gaat echt irriteren op een gegeven moment, zeker als je je best doet iets uit te leggen/meedenken/helpen.