ik heb een dienstverband van 24 uur per week (3 dagen) en nu ben ik tijdens mijn zwangerschap gedeeltelijk ziek geweest periode 1,5 uur per dag minder gewerkt en periode 3,5 uur per dag minder gewerkt hoe wordt nu de uitkering berekend?
Beste P1982, Je wilt weten hoe de hoogte van je uitkering wordt berekend. In je ondertekening zie ik dat je bevallingsverlof bijna of geheel is beëindigd. Van welke uitkering wil je de berekening weten? Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste P1982, De hoogte van je WAZO wordt berekend over het inkomen dat je 1 maand of 4 weken voor je verlof. Het gaat hierbij dan om de laatste volledige periode. Jouw situatie: - Uit je vraag in dit topic blijkt dat je gebruik hebt gemaakt van ouderschapsverlof vanaf 01-01-2010. - Je bent tijdens je zwangerschap gedeeltelijk ziek geweest. - UWV kijkt voor de berekening van je verlof naar de laatste volledige periode voor deze datum om de hoogte van je WAZO vast te stellen. Uitzondering: - Heb je tijdens je zwangerschap een Ziektewet-uitkering ontvangen omdat je ziek was door je zwangerschap? - Dan geldt er een afwijkende berekening en beoordeeld UWV per aanvraag welke periode voor de berekening wordt gebruikt. - Je kunt contact opnemen met UWV telefoon voor meer informatie over de berekening van je WAZO. Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare