Hoi meiden! Sorry, misschien heel onsmakelijk, maar ik had vanmorgen 2x taai slijm verlies (na 1 toiletbezoek), moest het er gewoon uittrekken. Nu schrok ik, want; dit had ik met 39+6 met mijn dochter ook, toen was het slijm weliswaar meer/groter en met bloed, maar ook zo hard/taai, dat ik het eruit moest trekken en ' s avonds braken m'n vliezen. Ik heb wel gisteravond seks gehad, en dacht misschien is dit sperma en afscheiding vermengd? De afscheiding is nu weer "normaal". De VK gebeld, zij maakt zich zo geen zorgen, ze zegt dat de slijmprop nu nog niet zo is dat je dat zo kan waarnemen, en hij groeit ook weer aan met dit termijn, en dat het een reactie van mijn lichaam kan zijn omdat ik gevreeën heb... Nou ja, ik dacht dat je wel degelijk een soort van slijmprop kan waarnemen met dit termijn. Als ik wel buikpijn enzovoorts zou krijgen moest ik contact opnemen. Nu vraag ik me dus af of iemand hier dit herkend... En dan vooral zulk soort afscheiding nadat je gevreeën hebt. Groetjes!
Ja hoor! Sinds dat ik zwanger ben is mij afscheiding toch al erg dik en slijmerig. En inderdaad na de seks verlies ik ook een mengseltje wat jij beschrijft. Ik zou me niet zo druk maken.
Heb dit ook 2x gehad, en ook altijd de dag na seks. Was toen naar de gyn geweest en alles was in orde. Als je t niet vertrouwt, bel je vk/gyn. Succes!
Ik heb dit ook gehad met 24 weken en bij was het helaas niet goed. Baarmoederhals was een stuk korter geworden en daarvoor lig ik momenteel in het ziekenhuis. Ik wil hier niet mee zeggen dat het bij jou ook het geval is maar wil je meegeven dat je echt op je eigen onderbuik gevoel moet vertrouwen. Als je het niet vertrouwt zou ik vragen om een echo waar ze je baarmoederhals checken. Dan weet je het zeker en hoef je ook niet meer ongerust te zijn.
Heb je toen constant slijm verloren, dat taaie, of was dat eenmalig? En welke kleur was het? Verder geen klachten? Ik hou het in de gaten, vind wel dat de VK je snel afwimpelt wat dat betreft hoor!!
Ik heb eenmalig een hele dikke taaie klodder slijm verloren. Verder had ik geen klachten. Ik loop zelf onder controle bij de gynaecoloog en toen ik het ZKH belde hadden ze eerst ook zoiets van zal wel niks zijn. Voornamelijk omdat ik geen buikpijn had en er ook geen bloed bij de slijmprop zat. De dagen daarop heb ik nog kleine stukjes slijm verloren. In het ZKH hadden zoiets van als je belt dan ben je ongerust en dan moet je gewoon langs komen. Ik wil je helemaal niet het gevoel geven dat het bij jou wat ernstigs is, maar ik vind het knap van de verloskundige dat ze het door de telefoon kan beoordelen. Bij twijfel gewoon nog een keer bellen
Het was niet zo groot als toen ik ging bevallen met m'n dochter, en er zat geen bloed bij, maar toen was ik natuurlijk ook al verder, en dat zal er ook wel mee te maken hebben... Het waren twee keer kleinere stukjes, maar wel groter en taaier als normaal. Ik heb op Google gezocht (natuurlijk), en daar las ik ook dat nadat je gevreeën hebt, sperma een rare substantie kan aannemen icm afscheiding. Wat de VK betreft heb je helemaal gelijk hoor! Dat vind ik nu ook! Ik hou het in de gaten, ik heb nu weer normale afscheiding. Hoe gaat het met jou nu?
Gelukkig gaat het tot nu toe heel goed. Ben inmiddels 29.2 weken wat al een stuk beter is dan 24 weken. En ben ik aan het aftellen tot de 32 weken. Ik geloof ook wel dat het eerder niks is om je zorgen over te maken dan wel. Alleen wilde ik je mee geven dat je eigen gevoel vaak ook heel veel zegt over de situatie. Daarbij ben ik die klodder ook een dag nadat we seks hebben gehad verloren. Misschien was het puur toeval en had het een niks met het ander te maken. Maar door het verliezen van die prop ben ik er wel achter gekomen dat mijn baarmoederhals aan het verstrijken is en heb ik meteen rust moeten nemen. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik het niet had laten checken. Ik hoop dat jouw zwangerschap helemaa goed verloopt en dat je lekker kan blijven genieten
Oh echt? Nou, ik knijp 'm wel ff zo dan hoor!! Is dit jouw eerste kindje? En had je al een iets verkorte baarmoederhals? Dit is mijn 5e zwangerschap, wordt ons 3e kindje, maar ik heb het hiervoor niet gehad. Ik voel me altijd zo'n zeur als ik zo vaak naar de verloskundige bel, soms geven je je ook wel snel dat idee omdat ze je zo snel afwimpelen he, maar jij verloor dus meerdere dagen dezelfde substantie?
Ik wilde je echt niet ongerust maken maar meer het gevoel geven dat je wat meer op je zelf mag vertrouwen en je niet moet laten afwimpelen. Ik loop niet bij een verloskundige maar in het ZKH en ik ben gewend als ik bel omdat ik ongerust ben dat ik altijd even langs mag komen. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik had al een grotere kans op een vroeggeboorte omdat ik een dubbele baarmoeder heb (uterus didelphys) Met 20 weken was mijn baarmoederhals opgemeten en toen was die nog keurig 4 cm dus had het ook totaal niet verwacht dat de situatie met 24 weken zoveel veranderd zou zijn. Ik heb een keer dus een dikke klodder verloren en daarna nog twee keer een heel klein beetje. Ze hebben ook niet tegen me gezegd dat het verliezen van die slijmprop iets met het verkorten van de baarmoederhals te maken had. Dat gevoel dat je je een zeur voelt dat heb ik ook wel. Je voelt je toch bezwaard ofzo maar ze zeggen altijd tegen me. Bij twijfel altijd bellen, wij zijn hier toch 24 uur per dag aan het werk. En ze hebben me ook nooit het gevoel gegeven dat als ik langs kwam dat ik teveel was dus dat is ook fijn. Jouw verloskundige moet toch ook begrijpen dat een zwangerschap iets heel kostbaars is en dat er veel emoties bijkomen kijken. Maak je je nu nog zorgen? Wat zegt je gevoel?
Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden, ik ben wat dat betreft een behoorlijke stress kip namelijk, het was geen groot stuk ook, meer twee keer wat kloddertjes, maar echt niet super groot.. Nu is er weinig tot geen afscheiding, afwisselend met weer wat meer. Maar dit is wel een andere kleur als gister. Ik ga t in de gaten houden, en anders misschien bellen of ze de baarmoederhals willen opmeten. Ik heb 6 mei pas de 20 weken echo namelijk.