Brandend maagzuur..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongmama20, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Sinds deze week heb ik extreem last van brandend maagzuur..
    Maar alleen zodra ik savonds op bed lig en net zoals nu voor de zoveelste keer snachts wakker wordt.
    Het doet echt z'n verschrikkelijk pijn in m'n keel/slokdarm..

Wat kan ik hier tegen doen??

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Rennies waren m'n beste vrienden tijdens m'n eerste zwangerschap. Ik begon met een klein doosje, maar kocht op een gegeven moment gewoon maar de grootste, omdat ik er elke nacht last van had. Als ik 's nachts wakker werd met brandend maagzuur dan nam ik er eentje, die dingen lagen standaard op m'n nachtkastje. Moest alleen uitkijken dat ik er niet mee in slaap viel.

3. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Ik heb er ook heel veel last van verschrikkelijk maakt ook niet uit wat je eet tenminste. Gister een stuk muffin op nou eerste paar uur geen last hoor :( Eet ik gezond zoete aardappelen maagzuur normaal reageerde ik daar perfect op nu is het deze week wel een stuk meer geworden wat betreft maagzuur en vooral als ik druk ben of als je inderdaad savonds op bed ligt wat mij wel helpt is een schaaltje Griekse yoghurt. Dat verkoeld en daar zakt het gelijk van af. Of hete pepermunt

4. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Hahahah ik heb hier ook een 2e huwelijk met rennies!
    Kan echt niet zonder ze! Niks anders helpt... Melk vla alles geprobeerd

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik ben na Rennies en Antagel overgestapt op Omeprazol. In overleg met de vk en ook de huisarts gaf me dit advies. Een doosje kost €6,- bij de Kruidvat en ik neem er 1 elke ochtend. Nooit meer last van gehad. Ik dacht nog even dat ik er misschien vanaf was en heb er toen geen ingenomen. Nou dat heb ik geweten... Vanaf toen dus gewoon weer elke ochtend 1 capsule en je bent 24 uur beschermd.

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dit heeft mijn zoontje gehad voor z'n verborgen reflux! Is inderdaad goed spul, dit kregen we toen omdat de eerder voorgeschreven ranitidine niet goed werkte. Maar was dus wel op recept. Dat het voor volwassenen ook zo te koop is, wist ik niet.

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Nee dat wist ik ook niet. Speciaal aangevraagd bij de huisarts, opgehaald bij de apotheek en moest €15,- betalen. Kwam er later pas achter dat het gewoon bij de Kruidvat verkrijgbaar is in dezelfde hoeveelheid werkzame stof, zelfde aantal capsules en een stuk goedkoper dus.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dat scheelt sowieso een hoop geld! Voor m'n zoontje was het natuurlijk vloeibaar en omdat het volgens hen niet vaak uitgeschreven werd voor baby's, was het duurder.. Geloof rond de 60 euro en daarvan kreeg ik het de eerste keer niet vergoed.
    Maar goed.. Bedankt iig voor de tip. Ik hoop dat hier de Rennies werken en anders ga ik ook maar eens op zoek naar die Omeprazol!

9. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ja als je af en toe last hebt en af kunt met een rennietje dan zou ik dat doen. Maar ik kon ze blijven eten de hele dag door maar het had maar even effect.
    Succes! Ik hoop snel niks meer nodig te hebben 😊

10. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Heb begrepen dat als rennie niet meer werkt, je antagel of omeprazol kan proberen. Sterkte!

11. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    @meris welke dosering heb jij? Ik ben inmiddels een vermogen kwijt aan rennies. Stond vorige keer met omeprazol in mn handen maar er waren twee verschillende. En op het doosje staat dat je het niet langer dan zoveel dagen mag gebruiken. Maar dat is dus ook geen probleem?

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Maagzuurremmer omeprazol 20 mg.
    Hier staat achterop 14 dagen achter elkaar gebruiken en dan contact opnemen met de huisarts. Maar dat geldt niet bij een zwangerschap hoor. Ik heb het nog aan mijn huisarts gevraagd.

13. Lama11

Lama11 Actief lid

15 jan 2016
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omeprazol 20mg is een goed middel, dit zorgt voor een beschermlaag in de maag. Rennies en antagel werkt neutraliserent. Dit is dus tijdelijk. Prima als je er baat bij hebt.
    Ik gebruik zelf baking soda (1,50 euro voor een doosje en je hebt maar een halve theelepel nodig op een glas water) bij veel langdurige klachten Neem ik een omeprazol.
    Bij ons in de apotheek een doosje van 14 stuks ongeveer 3,- (eigen merk)
    Dit werkt fantastisch!

14. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik heb heel lang rennies genomen, toen dat niet meer werkte en ik spugend wakker werd snachts, heb ik omeprazol genomen in overleg met de gyn.. had ik veel eerder moeten doen! Werkte perfect!

15. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ijsblokjes eten is mijn hobby

16. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Baking Soda dat kan ik ook wel eens proberen heb er ontzettend last van deze week helaas :(

Deel Deze Pagina