Brandend maagzuur: wie heeft tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flora78, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    ooh verschrikkelijk he dat zuur! Al weeeeken last van en word enkel nog erger!
    Hier liggen er ook standaard rennies op het nachtkastje :rolleyes: ook melk en danone's helpen wel iets.. En niet helemaal plat slapen maar een beetje verhoogd dus half zittend :rolleyes:

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's toch inktvis! :confused:
    'k Zou d'r misselijk van worden! 8)

3. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Ik zit aan de rijstwafels. Vorige zwangerschap had ik vanaf de 5de maand aan de medicijnen van de gyn vandaan. Nu ben ik heel vroeg begonnen met rijstwafels eten. 's middags een droge en 's avonds een uurtje voordat ik naar bed ga met pindakaas. :p En gelukkig tot nu toe wel misselijk van het maagzuur, maar nog niet overgegeven.

VEEL STERKTE AAN IEDEREEN!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

't Is wel grappig dat iedereen iets anders heeft wat helpt!
    Ik krijg juist het zuur van zure karnemelk, van fris met koolzuur en van vet. Vette pindakaas, oh, erg!
    Zuur is trouwens wat anders dan overgeven. Ik moet echt kotsen van vieze luchtjes: zware parfum, benzinelucht en sigarettenrook, is er een plee in de buurt?

5. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    cola wil ook nog weleens helpen en inderdaad antagel, heb ik bij mijn 1ste ook hele bussen van op ;)

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als ik dit zo lees, mag ik heel blij zijn dat ik hier helemaal geen last van heb en nog nooit heb gehad...(afkloppen!)

Het lijkt me echt heel irritant en vervelend. Ik heb wel last van lucht wat om hoog komt, maar dit doet geen pijn en is ook niet zuur. Dit zal dan wel geen maagzuur zijn.

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Is dat zo? :) whahaha, geen idee hoor! Ik heb gewoon een doorzichtig pilletje (zo groot als een inktballetje voor vulpennen) gekregen die ik moest oplossen in water, een slokje nemen (proefde niets) en toen verdween de pijn...

Mmm maar goed dat ik idd dan niet heb geweten dat t inktvis was... Al vind ik inktvisringen wel lekker! haha

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ohh ik had serieus willen ruilen met het 'overgeven van vieze luchtjes'! hahaha, alhoewel dat ook zwaar klote is....
    Ik moest echt overgeven van t zuur, iehhhhhhl dat brand dus in je mond lekker na..
    Ik viel de laatste weken van de zwangerschap gewoon af (in een week 2 kilo).. Toen zette daarna de zwangerschapsvergifitiging door (dus ik denk dat t maagzuur misschien wel erger was ivm die vergiftiging..) en kwam ik in 1 week 5 kilo aan van vocht (want ik bleef overgeven..en hield niks binnen)..

9. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Had gehoopt een goeie tip voor je te hebben, moest vandaag naar de Gyn. ivm de misselijkheid en maagzuur... maar helaas... niets aan te doen.... ben doorgestuurd naar de internist.. nee dat werkt, een slang in je keel voor onderzoek.. maar ok... miss heb ik volgende week wel een tip of iets van de internist!
    Succes ermee!

10. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Rennies! Heb ze altijd bij me!

Mag gewoon tijdens de zwangerschap, dus ik neem ze ook en ik heb ze hard nodig, haha.
    Vanmorgen ook bijna overgegeven van het maagzuur. Voelt toch echt heel anders dan overgeven van de hormonen. Dit doet gewoon echt zeer!

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik krijg her ook van rode vruchten , bijv bosvruchten drank ofzo .
    je kan ook op dit soort dingen letten en die dan zo veel mogelijk mijden . een bruine boterham met kaas kan ook al slecht vallen !

bij mij helpt ook een handje vol hazelnoten eten !
    ohja en geen zwaar avond eten ( geen stampot enzo ! )

succes ermee
    tis erg vervelend weet er alles van !

12. mach86

mach86 Actief lid

niet heel lekker maar t werkt:
    Een hap droge brinta (met wat suiker voor de smaak)
    Dat werkt bindend, tip kreeg ik van mn verloskundige.
    Of yoghurt.

13. babyhaasje

3 jul 2008
    13
    0
    0
    Elke ochtend een schaaltje brinta! Echt een wondermiddel, gewoon maken zoals op het pak staat. (ik maak het altijd iets dikker) De vezels in de pap binden het maagzuur. Ik heb een week in het ZKH gelegen (in duitsland) en zo'n vreselijke maagpijn gehad. Voor ik opgenomen werd at ik het ook al tijdens de zwangerschap. Op het moment dat mijn man brinta vanuit NL meenam, was het over! Iedereen keek vreemd, ik kon zelfs geen brood verdragen! De vroedvrouwen daar gaan het vast andere vrouwen ook aanraden!

14. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Vreselijk!
    Als ik een 'maagzuurdag' heb, krijg ik het werkelijk van alles en helpt niets; wel eten, niet eten, vet eten, droog eten, etc.
    Als ik voor het slapen gaan 15ml Gaviscon drink, heb ik er gelukkig geen last meer van dat ik wakker schrik omdat het maagzuur ineens terug in mijn mond loopt....
    Ook zijn er dagen dat ik nergens last van heb. Zal wel met de ligging van de kleine te maken hebben. Vandaag ligt ie volgens mij op mijn blaas en moet ik de hele tijd door naar het toilet....

Deel Deze Pagina