Brandend maagzuur: wie heeft tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flora78, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flora78

Flora78 Lid

9 okt 2008
    23
    0
    0
    groningen
    Ik heb zooo'n last van brandend maagzuur gekregen ineens. Zelfs thee drinken doet pijn. Wie heeft tips?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Van thee krijg je juist brandend maagzuur.

Middeltje: bijvoorbeeld yoghurt eten of bij de apotheek het drankje Antagel halen.

3. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik drink ongeveer een liter melk per dag, dat helpt bij mij erg goed.
    Als ik geen melk heb, dan is het huis te klein, hahahaha

4. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Gaviscon helpt goed
    En rennie's mag je ook hebben.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Venkelthee en kamillethee doen wonderen! ;)

6. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    pepermunt helpt bij mij heel geod, alleen ik bleef ze eten.
    succes

7. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik heb ook Antagel aangeraden gekregen van de verloskundige, enige nadeel hiervan is dat het vloeibaar is en na opening in de koelkast moet. Naast mijn bed en in mijn tas heb ik altijd een strip Rennies anders wordt ik helemaal gek! Lauwe melk helpt soms ook wel (moet je dat wel lusten natuurlijk).

Sterkte ermee!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan bij de apotheek een simpel pilletje op basis van magnesiumcarbonaat of calciumcarbonaat halen (bijv. Regla pH of Rennie).

Ik snap niet dat pepermunt werkt, want dat bestaat vnl uit suiker en juist van suiker kan je het zuur krijgen.

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Fijn he...tis echt vreselijk!

Tip: gebruik nu zo weinig mogelijk medicijnen....het maagzuur word straks nog veeeeeeeeeeeel erger en dan werken medicijnen niet meer.
    Probeer het nu te doen met lauwe melk, en water drinken.
    Niet gekruid en te vet eten en niet meer na 19.00 eten.

Ik heb ook vanaf week 20 medicijnen gebruikt (regla PH, rennies etc etc) maar nu helpt niks meer. en moet ik t doen met niks.

Sterkte!

10. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    gehoord van mijn schoonzusje rennie of pepermunt

nou ja pomp was teon nog open en idd helpt wel maar ligt niet alleen aansuiker want sap kan ik ook hebben als er maar geen sinasappel inzit en zeven up kan ik ook hebben.

en vk zei dat ook dus ja denkt dat toch iedereen anders reageert

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.180
    113
    Brabant
    ik heb er ook veel last van.. en Maalox drank helpt bij mij nog het beste, maar ook dat werkt eigenlijk niet.. Melk etc verkoelen alleen nog maar mn slokdarm..
    Dus helaas, geen tips voor je!

Ennuh, wat voor de een niet werkt, kan voor de ander wel werken he!

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanillevla schijnt ook heel goed te helpen. Heb ik veel gegeten toen ik zoveel moest braken en dat deed wonderen voor mijn keel. Succes ermee!

13. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    Karnemelk neutraliseerd het zuur
    (moet je natuurlijk wel van houden)
    Ik drink zelf iedere dag wel karnemelk

14. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als je Rennies neemt , neem dan niet een hele, maar een halfje of zelfs een kwart. Dat helpt bij mij nu het net begint (ben 16 weken) al genoeg. Dan heb je nog wat tegoed als het erger wordt. En dat wordt het......
    1 troost: na je bevalling is het als sneeuw voor de zon verdwenen, echt waar!

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb eerst rennies gehad, later ben ik overgestapt op Antagel. Maar ik heb het zoveel mogelijk proberen te mijden.
    Met een paar slokjes melk ging het vaak al beter. En opletten met wat je eet/drinkt.
    Bij mij kwam het zuur vaak na de koffie, kruidig eten, vet eten, zoete frisdranken. Toen ik dat niet of minder nam ging het al veel beter.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mentos eten hielp bij mij heel gied gewoon op zuigen voordat je naar bed gaat en overdag als je der last van hebt dan is het snel weg

verder helpt gele vla
    melk

17. Flora78

Flora78 Lid

9 okt 2008
    23
    0
    0
    groningen
    Super bedankt voor alle tips!

18. evepientje

14 apr 2008
    78
    0
    0
    Hilversum
    beste allemaal.......ik heb het nu ook......van alles, maar pas na 16:00 uur stipt........en erg. Ik slaap zittend en zit liggend, ik ben constant in half liggende positie :).....gaviscon staat in de twee varianten verdeeld over 4 flesjes door het hele huis en puffen, kreunen en steunen helpt ook......heerlijk ........ verder maakt het niet uit wat ik eet van beschuit tot vla, van mosselen tot worteltjes....ik heb het van alles!

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    eet een stukje rauwe aardappel (geschild) of rennies die eet ik ook gewoon hoor

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ohh wat herkenbaar..
    En een enorm rotprobleem! Zeker als (bijna) niks meer helpt!
    Ik had vanaf week 20 last ervan, en hoe verder de zwangerschap vorderde hoe meer last ik kreeg. Helaas hielp t indalen van de beeb bij mij niet...
    Uiteindelijk leefde ik op de rennies, en ook dat hielp niks..
    Omdat ik alleen nog maar aan t overgeven was van t maagzuur heeft mijn VK mij een homeopaat aangeraden...

1 klein pilletje (genaamd 'sepia') opgelost in water, 1 slokje ervan.. en serieus de pijn was WEG! (dit had ik dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerder willen weten)...

Maar goed, ik zou, als je er super veel last ervan hebt, eens naar een homeopaat gaan! Misschien weet je VK er wel 1!

Succes en sterkte

Deel Deze Pagina