Borstvergroting vergoed door zorgverzekeraar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nicky1973, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hai,
    ik heb een vraag, na vier zwangerschappen, zijn mijn borsten heel erg veranderd. Ik ben van een volle cup B, naar een kleine A gegaan, oftewel, ik ben helemaal plat van boven. Nu zit ik hier al twee jaar mee en ik begin me er steeds meer gefrustreerd over te voelen.
    Wie van jullie heeft om dezelfde redenen een borstvergroting gehad en werd deze vergoed door de zorgverzekeraar?
    Ik ben benieuwd naar de reacties.

Alvast bedankt.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Voor zover ik weet word dat niet vergoed.... Jammer genoeg...

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    een cosmetische borstvergroting wordt niet vergoed geloof ik

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    in bepaalde psychische klachtgevallen wel toch?

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Borstvergroting vergoed om medische redenen

Wanneer er sprake is van een duidelijk medische reden, en dus geen cosmetische reden, wil de verzekering vaak wel overgaan tot een al dan niet gedeeltelijke vergoeding. Dit is het geval bij bijvoorbeeld een aanlegstoornis of als er sprake is van verschillen in formaat. Hierbij moet er wel minimaal een cupmaat verschil zijn. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een borstreconstructie als er één is verwijderd omdat bij u borstkanker is geconstateerd. U kunt zich hier erg ongelukkig door voelen met alle psychische en sociale gevolgen van dien. Dit is ook het geval als u eigenlijk altijd plat bent geweest en uw hele leven meer op een jongetje hebt geleken. Doordat u zich hier mogelijk nooit een volwaardige vrouw door heeft gevoeld kunnen hier aanzienlijk psychische en sociale complicaties uit voortgekomen zijn. In zulke gevallen wordt de borstvergroting vergoed en betaalt de zorgverzekering een vergoeding voor een deel van de kosten. Of een borstvergroting vergoed gaat worden kunt u het best vooraf met uw zorgverzekeraar overleggen. U komt dan niet voor financiële verrassingen te staan.

6. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik heb vorig jaar juli borstvergroting gehad, had ook een a. Helaas wordt het niet meer vergoed.

Ik heb het gedaan bij Plastische Chirurgie Belgie

Een aanrader mocht je het echt overwegen.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Het wordt niet vergoed, of er moet inderdaad echt een borst geamputeerd zijn of iets dergelijks..

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik moet gaan sparen voor nieuwe borsten, ik weet hoe je je voelt! Ik had een grote d en nu niks.. voelt helemaal niet fijn en ben er erg onzeker over..

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het wordt niet vergoed. Mijn zusje had zelfs 1 ontwikkelde borst en 1 onontwikkeld waardoor ze aa had en klein b. Verschil was ze klein ondanks psychische leed daardoor. Ze heeft het uiteindelijk zelf betaald en met succes :) . Je moest minimaal 3 maten verschil hebben om het gedeeltelijk vergoed te krijgen.

Dit omdat kleine of lege borsten medisch geen noodzaak zijn om aangepast te worden. Zelfde als los vel aan de buik na zwangerschap die sommige vrouwen hebben wordt niet verwijderd met vergoeding als het niet medisch hoeft ( bijv smetplekken etc)
    Borstverkleining wordt alleen vergoed bij nek en rugklachten.

Ik heb het ook gedaan na 2 x bv :) en zou het zo over doen . Ben in België geweest en scheeld paar duizend euro met hier.

9. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zit ook maar raar in elkaar he, een vriendin van mij gaat binnenkort onder het mes om haar borsten juist te verkleinen in nog geen maand tijd heeft ze alles rond en krijgt ze het vergoed door haar verzekering over 5 weekjes ligt ze al op de operatie tafel.

Zou je toch niet richting je huisarts kunnen stappen om het e.e.a. te bespreken wie weet is er toch ergens een potje voor?

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wat veel reacties zeg!
    Ontzettend bedankt! Psychisch leed heb ik er niet van, alhoewel ik mij niet lekker in mijn vel voel zitten. Ik zou kunnen overwegen hiervoor naar de huisarts te gaan maar ben bang dat ik wordt doorverwezen naar een psycholoog ofzo en daar heb ik dus geen zin in.
    Over behandelingen in Belgie heb ik al eerder begrepen dat het stukken goedkoper is. Voor de dames die het hebben laten doen, wat hebben jullie, silliconen of iets anders?

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Bedankt hoor, ga even op onderzoek uit!

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ja, ik vind het ook raar, medisch mag het wel, maar psychisch niet, alsof er niet genoeg mensen met antidepressiva rondlopen in nederland :x
    Ja, ik ben bang dat de dokter mij voor gek gaat verklaren. Zat al in mijn hoofd te bedenken welke argumenten ik zal aandragen, ik voel me geen vrouw meer, durf in de zomer niet met een hempje te lopen of in bikini. Pff, moet er even goed over na denken. Begrijp me niet verkeerd maar ik heb in december mijn sterillisatie volledig vergoed gekregen, is toch ook niet medisch noodzakelijk????

13. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Vraagje voor de dames met vergroting, wat heeft het jullie gekost?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.147
    35.792
    113
    Dan heeft jouw vriendin ook geluk hoor, want aan een borstverkleining zitten ook nogal wat eisen. Bovendien zo raar is het niet, ik zit zelf al een tijdje na te denken over een verkleining, omdat ik elke dag pijn heb. Lichamelijk pijn is wel wat anders.

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nou.... ja en nee..... sterilisatie is misschien niet medisch noodzakelijk. Maar wel belangrijker dan een borstvergroting.
    Geloof me... ik wil ook heel graag een borstvergroting.
    Maar ben blij dat ze dit niet vergoeden. Als al die cosmetische ingrepen dan vergoed werden was het helemaal drama met de zorgverzekering! En een stuk duurder ook.

16. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb altijd al cup AA gehad en nee het wordt niet vergoed. Alles moet je zelf betalen.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sluit ik me bij aan.

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dat is ook helemaal waar, daar doe ik ook geen uitspraken over. Ik zeg alleen maar dat ik het raar vind dat niet medische behandelingen zoals bijvoorbeeld sterilisatie wel gelijk vergoed worden. En dat psychische klachten ook niet altijd even makkelijk zijn.

19. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Als ik mocht kiezen was ik voor de borstvergroting gegaan als deze werd vergoed, sterilisatie was voor mij niet noodzakelijk, leed er ook niet onder, kon gewoon weer de spiraal laten plaatsen. Dus dat is voor ieder een andere afweging. Om er als vrouw uit te zien als een jongetje, weegt voor mij veel zwaarder. Ik zeg niet dat alles vergoed moet worden, dit zou ten koste gaan van de echte medische noodzaken. Kijk als zorgverzekeraar naar elk geval apart en beoordeel dat dan.

20. maan

maan Lid

30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    Het word idd helaas niet vergoed door de zorgverzekering..

ik heb het vorig jaar laten doen en geen seconde spijt van gehad!!
    via diana gabriels verweijen laten doen, ff googlen :)

Deel Deze Pagina