Hallo, Van een vriendin kreeg ik een zakje bonbons (Mozart kugeln). Heerlijke bonbons met marsepein Maar volgens de verpakking ook alcohol. Er staat echter niet op wat voor hoeveelheid en het is mij ook niet helemaal duidelijk of het alleen alcohol aroma is of daadwerkelijk alcohol. Nu had ik er al 1 gegeten en zag ik daarna pas dat er (mogelijk) alcohol in zat. Mijn zoontje lag al aan de borst Ik heb hem er maar af gehaald en een flesje afgekolfde melk gegeven. Nu vraag ik mij toch af of zo'n bonbon kwaad kan? Alvast bedankt voor jullie reactie!
hoi zo'n bonbon zal weinig alcohol bevatten denk ik. Je kunt het prima eten, alcohol wordt afgebroken in je lichaam. Je lichaam doet 3 uur over het afbreken van 1 licht alcoholische consumptie, zoals een glas wijn of 1 biertje. Dus als je na de voeding 1 ( of meer ) van die bonbons eet dan is de alcohol bij de volgende voeding uit je bloed en dus ook uit je melk. Ik neem aan dat de hoeveelheid alcohol in zo'n bonbon vrij klein is en dat je er wel 2 of 3 kunt nemen......! Mirjam