Voor Sinterklaas geef ik altijd een boek, maar ik zit een beetje vast wat ik nu voor m'n zoon moet halen. Mijn dochter las toen ze acht was al (samen met mij) Harry Potter, maar hij heeft daar momenteel nog geen belangstelling voor. Ik zou de voorkeur hebben voor een reeks, maar als ik dan bij de boekhandel kijk zijn dat vooral boeken als de waanzinnige boomhut etc. die ik zelf (sorry) nu niet echt goed geschreven vind. (ik ben een echte lezer en moet t ook voorlezen - dus heb liever wel een boek dat een beetje goed wegleest...). Hebben jullie nog tips? Ik vond de Grijze Jager ook altijd leuk, maar denk dat hij daar ook nog een beetje te jong voor is.
Waanzinnige boomhut was hier ook geen succes. Vond hij echt niet leuk. De grijze jager vond hij ook niks. Heb zelf het eerste stuk gelezen en ik vond het niet fijn geschreven en deed mij niks. Boeken die zoon fantastisch vond heb ik opgeschreven. Hij is nu 10. Einstein de pinguïn, super leuk boek! Bob popcorn is ook een favoriet. Niet heel moeilijk maar heeft verschillende delen De hobbit Starfell de verdwenen dag ook een deel 2 Gozert wat zwaarder maar mooi, 3 delen De brief om middernacht ook een deel 2 Billy extra plankgas Bethany en het beest (deel 2 is niet leuk) Om zelf te lezen las hij ook de magische apotheek maar weet niet hoe ze geschreven zijn omdat hij ze luisterde of las. Hier doet de Donald Duck als extra het ook altijd goed. We kopen pockets bij de kringloop. Aangezien hij al lang niet meer gelooft stopte we die altijd in de schoen. Maakte voor hem niet uit of ze Tweedehands waren. Informatie boeken zijn ook altijd wel goed. Leuk om samen te kijken of zelf.
Hier lees ik de hongerspelen met mijn 10 jarige. Daarvoor harry potter gelezen. Verder is hij gek op fantasy boeken en thrillers. Miljonairskind vindt hij leuk om zelf te lezen of help we hebben een dierentuin.
Dogman boeken zijn hier favoriet, niet qua voorlezen maar wel om zelf te lezen. Hierclezen we de thea beekman boeken voor, en boeken als een brief voor de koning
Ministerie van oplossingen, juf Braaksel, de Vijf, boeken van Roald Dahl zijn hier favoriet (naast donald ducks en dog man).
mijn jongste is ook fan van de boeken; Gozert en Luna van Pieter koolwijk. De oudste leest boeken van de tempeljagers van Micheal Reefs.
Niet alleen de tempeljagers van Michael Reefs maar ook Bram en het zoldermysterie (Serie) en de biebbende. Fabulant (3 boeken) Billy en de reuzen
Zoon van 8 heeft onder andere dit met plezier gelezen: Series: Ministerie van oplossingen Mus en kapitein Kwaadbaard Twitch Gozert Magische apotheek (en daarna de magische academie) losse boeken Mot en de metaalvissers Films die nergens draaien De boom die de wereld was boeken van Tom Fletcher werden ook met plezier gelezen. Waanzinnige boomhut en leven van een loser ook. Maar die zijn zo snel uit, die koop ik niet, maar leent hij maar van de bieb. Er is zoveel moois. Ligt er een beetje aan wat z’n smaak is. De series dader op het spoor en wereldspionnen vond ik zelf ook heel leuk.
Deze indd. Me zoon heeft ze allemaal. Leest ze ook binnen een ruk uit. Leest nu ook leven van een loser, boomhut boeken heeft hij allemaal gelezen
De Costa banaan serie! Deel 1 heet "De gruwelijke generaal." Leuk/spannend verhaal met heel veel humor erin. Dummie de mummie is ook leuk voor die leeftijd. En als hij die series uit heeft dan is hij wel toe aan de grijze jager. En als hij van dieren houd: Superjuffie
Costa banana serie inderdaad Julius Zebra De boeken van David Walliams "Het geheim van ..." serie. Dat zijn boeken over allerlei onderwerpen van verschillende schrijvers
Hangt ook beetje van z’n leesniveau af, maar dochter van 8 die zo’n beetje avi uit is vind de boeken van Pieter Koolwijk heel leuk om te lezen onder andere. Verder de juf braaksel serie en ze had nu zelf in de kobo shop meester Jaap van Jacques Vriens gevonden waar ze heel erg om moet lachen. Verder gaan we altijd naar een goede boekenwinkel hier in de buurt en vragen we advies met leesniveau en of ze bijv al wat enge spannende dingen aan kunnen. Laatst heeft ze toch een boek gepakt wat te spannend was die laat ze nu even liggen. Ik zie Rutger Thomas en paco genoemd worden maar dat vindt zijn dus weer veel te makkelijk lezen en is dan te snel uit.
• hotel flamingo • indigo wilde • game helden tegen de monsters • ninja kid • boeken van Michael reefs: de tempeljagers, de bieb-bende, storm en bliksem.