Boek 'Innesteling'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lampje1, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lampje1

Lampje1 Lid

13 jul 2015
    87
    0
    0
    Heeft iemand van jullie ervaring met het boek 'Innesteling, zwanger worden en blijven van Rika Lukac?
    Aangezien wij inmiddels een jaar bezig zijn en binnenkort een eerste afspraak in het ziekenhuis hebben, ben ik ook steeds meer op zoek naar wat ik zelf nog meer kan doen om de kans op een natuurlijke zwangerschap te vergroten. Nu kom ik op internet allerlei informatie tegen en ook zelfhulpprogramma's als Diethild en Vlug Bevrucht. Mij lijkt het wel fijn om iets te kunnen doen, waardoor ik het gevoel heb dat het niet alleen maar een gelukstreffer is. Heeft iemand ervaring met dit boek of de programma's?

2. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Het boek staat vol met tips over voeding en superfoods, detoxen en yoga-oefeningen. Het is leuk om te lezen, je krijgt er een positief gevoel van, maar ik heb nog niet echt een 'gouden tip' kunnen ontdekken of hele nieuwe inzichten. De yoga oefeningen zijn handig om thuis te doenn Zelf heb ik veel ervaring met yoga, maar anders denk ik dat begeleiding van een docent beter is.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zit op de fb pagina van dat boek, is wel leuk en veel info. Ook ruimte voor vragen.

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik heb het boek en heb ook de cursus van Rika gedaan. Zelf heb ik er veel aan gehad! Rika legt alles heel goed uit en er is veel ruimte voor vragen. Ze helpt je persoonlijk bij jouw situatie door tips te geven over tekorten in voedingsstoffen. Ook hebben we alle yoga oefeningen uit het boek samen geoefend zodat je ze correct uitvoert.

Voor mij was het wel lastig om me 100% aan het 'dieet 'te houden, dat heb ik dan ook niet gedaan, maar ik heb er zeker veel van geleerd wat betreft schadelijke stoffen en processen in je lichaam en hoe je die kan beïnvloeden.

5. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het boek sinds deze week in huis. Niet omdat wij nu actief bezig zijn met onze kinderwens, maar meer omdat ik nieuwsgierig was naar de informatie in het boek. Ik ben namelijk sinds deze zomer bezig met het aanpassen van mijn levensstijl vanwege een auto immuun schildklierziekte.

Ik at, naar mijn idee, al heel gezond met volkorenbrood en -pasta en veel groenten en fruit. Maar nu blijkt dat gluten helemaal niet zo gezond zijn en dat je, zeker met auto immuunziektes, daar extra gevoelig voor bent. Ik eet sinds de zomer volgens het Paleo 'dieet'. Het is niet echt een dieet, het is de bedoeling dat je dit levenslang zo doet. Je eet als het ware als de oermens. Je vermijdt alle graansoorten (gluten) en zuivel (lactose) en eet voornamelijk biologisch en zonder toevoegingen.

Het eetgedeelte van het boek Innesteling zegt eigenlijk vrijwel hetzelfde als Paleo, alleen heeft Rika er nog superfoods en supplementen aan toegevoegd speciaal gericht op vruchtbaarheid.

Yoga is voor mij weer nieuw en ik heb geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen om die oefeningen te doen :p, dus dat is voor mij een ontwikkelpuntje.

Ik vind dat het boek veel nuttige informatie geeft over voeding en ontspanning en zeker ook goed uitlegt waarom iets wel of niet goed is. Ik denk wel dat je er open voor moet staan en ik denk ook dat het misschien niet dé oplossing is, maar wel een goede raadgever kan zijn.

Deel Deze Pagina