Hoeveel broers en zussen hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

En hadden jullie het vroeger gezellig met elkaar of vochten jullie elkaar de tent uit?

Ik heb 1 oudere zus en wij hadden altijd ruzie. Ook nu we ouder zijn is het contact beperkt tot enkel verjaardagen en zo. Ik vind haar gewoon echt niet leuk en volgens mij is dat wederzijds :)

Benieuwd hoe dat bij jullie was/is.

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Geen.
    Dus geen ruzie, maar ook niet de gezelligheid

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

2 broertjes en 1 zusje. Met mijn broers scheel ik twee jaar met zus 6 jaar.
    Vroeger zelden ruzie, nu ook heel hecht.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb 2 zusjes (2,5 jaar en bijna 6 jaar leeftijdsverschil): vroeger kon ik het heel goed met de middelste vinden, de jongste scheelde eigenlijk net wat te veel met mij. Ik ging ook relatief vroeg het huis uit (bijna 18, en zij was toen dus 12). Nu heb ik heel goed contact met allebei mijn zusjes en zwagers.

Mijn man heeft 2 broertjes (2 en 4 jaar verschil): zij speelden vroeger altijd samen en hadden in hun puberteit ook goed contact, maar wel duidelijk eigen vriendengroepen. Nu hebben ze nauwelijks contact, maar als ze elkaar zien is dat altijd als vanouds.

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    1 broer 32.Goed contact mee maar kunnen ook knallen.

2 half zusjes 16 en 18. Bijna geen contact mee omdat ze bij onze moeder wonen en daarmee heb ik geen contact meer gehad.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb 2 broers.

1 vond ik een grote ... vroeger. En nu ook :D ik spreek hem niet meer.

1 was m'n beste vriend. Tot ik met m'n ex kreeg en hij niks meer met me te maken wou hebben omdat hij m'n ex niks mocht. Toen dat 6 jaar terug stuk liep wel weer contact gekregen maar liep nooit meer lekker. Hij raakte in een slechte periode van z'n leven waarin ik altijd wou helpen maar na jaren vechten heb ik de moed opgegeven. Ik spreek hem dus ook niet meer.

Het lijkt erger dan het is. Beide broers hebben mij onwijs veel verdriet en pijn gedaan en afscheid nemen is de beste keuze geweest die ik ooit heb gemaakt.
    Ik heb veel meer rust nu.

Mijn man heeft 1 broertje. Vroeger was het altijd strijd bij hun. Vooral omdat ze net iets meer dan een jaar verschillen denk ik. Nu kunnen ze het goed met elkaar vinden en hebben ze veel contact. Doen ook veel samen en ik ben ook dol op hem en z'n vriendin :)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    4 zussen. Super goed contact mee. De oudste heeft haar kinderen op dezelfde school en woont om de hoek. Doe zie ik dagelijks. Andere woont in vlijmen maar komt terug naar Tilburg ;) en jongste 2 zie ik ook regelmatig. Hebben eigenlijk nooit echt ruzie ofzo gehad. Wel.us meningsverschil maar niet echt van wil jou niet meer zien etc.
    Geboren in 82, 85,87,89 en 90 ;)

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb een zusje die 1,5 jaar jonger is. Was vroeger altijd ruzie met haar (steelde altijd mijn kleren en vaak kreeg ik het stuk terug, trekt heel graag de aandacht etc..). Nu kan ik wel beter met haar omgaan maar echt een band is er niet.
    Daarnaast had ik nog een broertje die 5 jaar jonger was. Met hem kon ik goed overweg. Helaas is hij met 13 jaar overleden.

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb ook geen broers en zussen :)

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb 2 jongere broers, 1 is 3 jaar jonger en 1 is 8 jaar jonger.

Met beide een supergoede band.

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Helaas geen. Vroeger zag ik dat niet als iets negatiefs maar nu ik zelf moeder ben van 2 kinderen vind ik het toch wel jammer. Ik deel met niemand hetzelfde verleden. Ik vind het wel een gemis dat ik buiten mijn ouders om met niemand jeugdherinneringen kan ophalen. Ook nu mijn ouders wat ouder zijn besef ik me dat er later een behoorlijk intensieve zorgtaak alleen op mijn schouders gaat rusten. Ik hoop dat ze natuurlijk nog jaren gezond blijven laat ik dat voorop stellen maar mocht er 1 van hen ziek worden dan ben ik de enige die hen daarin kan bijstaan.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Geen enkele!

13. MommyM

MommyM Bekend lid

13 mei 2014
    688
    0
    0
    Thuisblijf Mamaa
    Hoorn
    5 broertjes; gingen altijd goed met elkaar om. Af en toe een broer zus ruzie maar waar is dat niet.

1 zus & 1 zusje; met de oudere zus was er altijd wel mot. Omdat onze moeder op jonge leeftijd overleed (ik was 5) nam me zus eigenlijk die rol over. Ik wou vaak met haar vriendinnen mee maar zei zat natuurlijk niet te wachten op en jonger zusje dat mee ging iedere keer haha logisch ook.
    Altijd goed contact gehad en nu nog steeds. Zijn beide moeder en denken heel verschillend over opvoeding etc. gaat Prima.

Zusje ook nooit problemen mee. Die is nu lekker aan het puberen haha

Ik vond het altijd heel leuk en gezellig een grote familie en ben ook niet anders gewend. Nu ik opjezelf woon met man en kind(eren) merk ik dat ik de rust ook erg fijn vind haha.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Lijkt mijn indd ook erg jammer. Heb daarom bewust voor 2 kinderen gekozen. Mijn zussen zijn niet alleen mijn zussen maar ook mijn beste vriendinnen. Deel daar echt alles mee.
    Buurvrouw heeft zelf geen broers/zussen. Haar man ook niet. Gevolg dat hun kinderen geen ooms en tantes en neefjes en nichtjes hebben. Vond dat in het begin best zielig maar hun weten niet beter natuurlijk. Hier op verjaardag is het enkel met familie al super druk

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Geen. Wat ik heel jammer vind. Soms denk ik nu m'n ouders ouder worden (gescheiden) stel dat ze ziek worden ben ik de enige die voor ze kan zorgen! Lastig..
    Heb wel een stiefzusje en 2 stiefbroers. Noem ze gewoon zusje en broers. Zo assepoester anders 😉

16. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik heb 4 broers.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb 3 zussen en 2 broers.
    In onze kindertijd wel eens gevochten natuurlijk maar ondanks dat zijn we altijd close geweest. Nu nog steeds :)

18. Ik heb 1 zusje en 1 broertje.

Mijn zusje en ik vochten vroeger alsof ons leven ervan afhing, verzopen elkaar bijna in het zwembadje in de tuin en hebben héél veel haren uit elkaars hoofden getrokken. Toen zou niemand gezegd hebben dat wij ooit de band zouden krijgen die we nu hebben :D Ondanks dat zij in Oostenrijk woont, spreken we elkaar elke dag wel een paar uur en we doen er alles aan om elkaar toch zo vaak mogelijk te zien. Als je aan haar komt, kom je aan mij en ik zal karma met liefde een klein beetje in de goede richting helpen zodat iedereen die haar kwetst, terugkrijgt wat hij of zij verdient. Ik heb zó ontzettend veel bewondering voor haar, ze is zo bizar sterk. Echt een powermama ♥

Mijn broertje is 13 jaar jonger dan ik en ook met hem heb ik een geweldige band. Vroeger nam ik hem al vaak mee op pad en dan dachten mensen dat ik z'n moeder was (ik zag er wat ouder uit dan ik eigenlijk was :p). We nemen hem nu ook vaak mee om iets leuks te doen en dan denken mensen nog steeds vaak dat hij één van onze kinderen is. Ik ben echt heel benieuwd naar onze band als hij straks ook volwassen is, het huis uit gaat, misschien wel kinderen krijgt, etc. :)

19. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Een broertje, hij is een jaar jonger, altijd al een hele goede band gehad en nog. Hij werkt helaas alleen 10 maanden per jaar in het buitenland, dus zie hem lange periodes niet, maar in de weken dat hij wel in NL is, is het contact intensief..

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb 4 zusjes. Was vroeger altijd gezellig thuis en ook nu is het contact nog goed.:)

Deel Deze Pagina