Bobike na 22 kilo nog veilig?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Beatissimam, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb achterop een Bobike fietszitje, die gaat tot 22 kilo.
    Mijn zoon is 5, weegt 22 kilo en zit nog iedere dag achterop de fiets.

Wat is de veiligheidsmarge van dit zitje?

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is VeiligheidNL nog wel actief??;)

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Jazeker! :) We gaan het uitzoeken!

Groet Annet
    VeiligheidNL

4. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hallo Beatissimam,

We hebben het even met onze collega's gecheckt en die zijn heel duidelijk over de 22 kilo limiet: "Fietszitjes die voldoen aan de Europese norm (NEN) kunnen veilig gebruikt worden tot 22 kg." Met deze norm wordt het veilig vervoeren dus gegarandeerd voor kinderen tot 22 kg.

Meestal is een kind dan vijf jaar, net zoals jouw zoontje, en vanaf die leeftijd hoeft een kind niet meer in een zitje vervoerd te worden. Wij adviseren over te stappen op een rugleuning. Deze geeft voldoende steun, in combinatie met goede spaakafscherming en voetensteuntjes. Een veilige (tijdelijke) tussenoplossing kan een fietstas zijn, met een harde plaat als binnenkant, waarin je kind zijn voeten in kan zetten.

Groet,
    Angela van VeiligheidNL

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Een bagage drager mag maar tot 25 kg dragen. Dus hier word nu een tussenoplossing geboden voor 3 kilo...
    Maar met een Bobike maxi-plus inklapbaar zitje die bevestigd word op de oude beugels van de Bobike kan je je kind tot 32 kg vervoeren.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh slim! Ik heb net vanmiddag gekeken naar dat inklapbare zitje van Bobike!

8. misa

misa Niet meer actief

Hoe zit dat dan met het voorzitje (tot 15 kilo)? Ik heb twee kids vrij dicht achter elkaar qua leeftijd. Mijn dochtertje weegt nu 13,5 en zoontje 15 kilo. Maar hij is 3,5 en kan uiteraard nog niet zelf fietsen. Ben erg benieuwd hoe ik dat straks moet gaan doen als ik het voorop niet meer kan gebruiken.

9. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn zadeltjes wat je voorop kunt bevestigen voor oudere kinderen, rond de leeftijd van 4 kan gemiddeld een kind er wel op. Kun je je jongste in het achterzitje zetten.

Oa. zoals deze... er zijn verschillende modellen, ligt aan je fietsframe.
    Startpagina / Fietszadels & Zadelpennen / Kinderzadel op Framebuis / Zadel op Buis Damesfiets Compleet Model 1

Er zijn ook fietsen te koop met 2 zitjes achterop (is een aangepast model) dan kun je ze beide achterop meenemen.

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschillende vrienden van ons hebben zo'n aanhangfiets.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Het voorzitje is officieel tot 15 kilo dacht ik, maar mijn zoon heeft tot 6 jaar erin gezeten hoor. Oke, zn voeten paste niet meer op t stangetje, maar hij zat heerlijk :)

Daarna heeft hij heel kort een juniorzitje gehad, en fietst nu zelf of zit gewoon achterop.

12. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor de tips. Een karretje erachter vind ik de moeite niet om dat ook nog te moeten kopen voor een relatief korte periode.

Maar zo'n zadeltje lijkt me een prima oplossing straks!

Een fiets met twee zitjes achterop lijkt me ook handig! Maar als je daar een speciale fiets voor moet kopen. Hmm... :)

Nog steeds ben ik wel benieuwd naar de veiligheidseisen, en at daarover gezegd wordt...!

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Daar hoef je geen speciale fiets voor te kopen hoor. Daar zijn ook speciale bagagedragers voor. Die heb ik ook gehad.

14. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fietskar? Zo doen we dat hier ook iig.

15. misa

misa Niet meer actief

Ja maar we hebben twee kids van 2 en 3,5 jaar. Past nu nog prima op de fiets, maar als de jongste 15 kilo is zal de oudste misschien nog niet vaak of goed zelf kunnen fietsen. En voor die korte periode nog een hele kar aanschaffen vind ik wat te veel van het goede.... :) maar wel bedankt voor de tip!

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het niet over een kar, maar over een aanhangfiets.

17. misa

misa Niet meer actief

Oja, die heb ik ook wel eens gezien! Is ook nog een optie! Thnx!

Deel Deze Pagina