Ik hoor graag jullie ervaringen/mening/tips ! Laat ik eerst even het vooraf verhaal proberen kort te vertellen. Ik ben rond mijn 12/13e ongesteld geworden en dit was erg heftig aan bloedverlies etc, dus vrij snel aan de pil gegaan. Gewoon de pil die zowel iedereen slikte. Rond mijn 18e leek ik er soort immuun voor te worden, ik had bijna altijd mijn stopweek maar zelfs in de strip zelf werd ik al ongesteld dus laat staan doorslikken. Toen een spiraal geprobeerd, een jaar hel! Pijn die ik moest wegpuffen als weeen, en bloedverlies.. weken!! Toen weer de pil genomen, daarna nog het staafje in me arm maar ook geen succes. Tijdens staafje echo gehad bij de gyn en die zei dat ding moet eruit er zit veel bloed in je bm. Weer aan de pil.... Ondertussen nog een echo gehad, en 5 januari dit jaar naar een endometriose kliniek geweest, ook een echo. Eierstokken, bm, blaas, darmen is bekeken met inwendige echo maar alles zag er “perfect” uit. Toch primolut gekregen want toen nog niet gedacht 2 maanden later voor een eerste kindje te gaan. 17 feb ermee gestopt want jeetje wat een troep. 15 maart ongesteld geworden, netjes 4 dagen waarvan 2 dagen veel bloed maar amper pijn. 27 maart ovulatie piek. Weer ongesteld, 11 april, duurde 3 dagen en weer ovupiek op 21/22 april. Daarna weer ongesteld, afgelopen donderdag 6 mei tot zondag. Maar tot nu toe elke dag nog bruinverlies en na de seks rood (door het sperma heen). Het loopt er niet uit maar mijn afscheiding blijft lichtbruin. Ben vandaag ook meerdere malen kots misselijk geweest. Zwangerschap is het niet.. Ik weet even niet wat ik hier mee aan moet? Toch misschien weer een echo? Of is dit gewoon een op hol geslagen lichaam? Ik was namelijk al flink verrast over mijn 2 eerste menstruaties en dacht al, dit kan nooit lang zo goed gaan als nu... en hierbij het resultaat. Ook bang dat dit invloed gaat hebben op mijn eisprong etc, precies de ronde waarin ik dacht; geen ovulatietesten, geen tempen....
Je lichaam en cyclus heeft echt wat tijd nodig om in een ritme te komen. Aangezien je echo goed was, is mijn advies om daarop te vertrouwen en je lichaam wat tijd te geven om je cyclus te regelen. Heb je ook pijn? Mocht je echt pijn hebben, dan zou ik wel eerder aan de bel trekken.
Nee geen pijn! Ik heb voor/tijdens/na deze menstruatie wel veel meer gevoel aan steken etc in mijn bm en eierstokken, nu nog, niet constant of lang maar wel dagelijks