Mijn kleine heeft al voor de 3 de keer een bloedneus gehad 'snachts. Deze zijn best hevig want er ligt best veel bloed in dr bedje. De huisarts zegt dat het wel vaker voorkomt en dat er niet zoveel aan te doen is. Vroeger brande men het wel dicht maar daar is ze te jong voor (bijna 3) en is ook vreselijk pijnlijk. Heeft iemand dit ook gehad met zn kleintje? droppi
Niet ikzelf maar mijn beide broertjes hebben het heel lang gehad. Meestal 's nachts maar soms ook overdag... En dan in de hoeveelheden dat er rustig 2 handdoeken nodig waren voor het stopte. Ging uiteindelijk vanzelf over! Maar heeft heel wat beddengoed en handdoeken/theedoeken gekost.
Ik heb dit vaak met mm kids wel 3-4 keer per week in periodes echt zo erg dat heel hun gezicht, armen en een vlak op dekbed van minimaal 50 cm ofzo zit en vaak heel hun mond vol (Stroomt erin) het is heel vervelend vaak zijn ze dan wat verkouden of dagje droge lucht (verwarming) kan ook weken dan weer niet zijn maar ze doen er niets aan want het vind dan wel weer een ander plekje in de neus... Mijn kids (net 3 en inmiddels 4) hebben er al jaren last van maar ik leg een handdoek naast hum bed en ze gaan er goed mee om.zo ze houden meteen hoofd naar voren en.neus dicht, ze hebben dat geleerd inmiddels en dat is wel zo handig dan hebben we niet zon ravage en paniek...
Mijn vader (bij lange na geen kind dus ) heeft dit ook, met name in periodes wanneer de luchtvochtigheid laag is. Sinds hij elke dag water opsnuift (bij een kind zou je b.v water in een neusspray ding kunnen doen) heeft hij er een stuk minder last van.
ok dank voor de reacties Ze heeft er zelf niet zoveel weet van, alleen deze keer is ze er ook ziek bij. Koorts koud zijn, helemaal niet lekker. Ligt nu te slapen op de bank... Kan toeval zijn natuurlijk, griep in combi met bloedneus. Maar ja je schrikt toch als het bed helemaal onder het bloed zit...hoop dan maar dat ze er snel overheen groeit.
@droppi: mijn broertjes hadden het ook vaker als ze grieperig waren hoor.. dus wellicht is het geen toeval. maar logisch dat je je rot schrikt
ja hier ik zelf en mijn jongste zoon met regelmaat bloedneus vooral nu de lucht droog is en ik zwanger ben ist bij mij vaker mis en onze zoon is nu erg verkouden dus met regelmaat eenbloedneus de jongste ligt nu met zijn hoofd op een groot badlaken zodat ik niet elke ochtend zijn hoeslaken hoef te verschonen tis vervelend dicht branden doen ze niet zo gauw dan moet het lang achterelkaar aan bloeden zodat de bloeding niet stopt anders doen ze het niet
Mijn dochter heeft t een tijd geleden 1x gehad toen ze ziek was (griep/koorts/verkouden). Werd 's nachts opeens wakker en zei dat haar neus 'helemaal vreselijk' was! Dacht eerst dat ze gewoon een snotneus had, maar schrok dus best toen haar neus helemaal onder het bloed zat. Uiteindelijk viel t wel mee met de hoeveelheid bloed, wat vlekken in dr lakentje en rond haar neus dus. Dacht zelf dat t misschien kwam door de verkoudheid en dan icm hoge koorts. Bloedvaatjes zijn wat gevoeliger..