Ik hoop dat iemand hier de tip voor mij heeft. Ik heb bloed op mijn broek ( oeps .. ) en heb het zo snel mogenlijk met koud water gewassen en daarna nog eens met zeep. Voordat ik hem in de wasmachine heb gedaan nog even extra wasmiddel erop en wassen maar. Jammer genoeg zit er nog steeds een vlek .. Heeft iemand de tip om bloed uit kleding te krijgen ? Alvast bedankt
In een emmer met koud water. Shout op de plek. Moet je een dag laten weken en daarna wassen in de wasmachine. Ik werd ongesteld in mn witte broek en daar is niks meer van te zien!
Hopelijk niet te warm gewassen? Dan trekt de vlek er namelijk juist in (hoewel het tegen je intuïtie in gaat...) Keukenzout heb ik geen ervaring mee, ik laat bloedvlekken altijd weken in water met soda.
Ons zoontje was laatst gevallen en zijn witte shirt zat onder het bloed Mijn moeder heeft het in een emmer met zout water gezet en daarna gewassen niks meer van te zien...
Gisteren was mijn dochter gevallen en had bloed op haar knietje. Ze had een witte legging aan, waar dus een bloedvlek op zat. Ik heb de legging natgemaakt en toen keukenzout op de vlek gestrooid. Even laten intrekken, afgespoeld en toen in de wasmachine met wasmiddel voor witte was en wasverzachter. De vlek was er uit!
Koud water met zout inderdaad, je spoelt het er dan zo uit. Daarna gewoon wassen zoals je gewend bent.
Helaas gaat het vaak niet meer makkelijk als het ingedroogd is. Wanneer je het net gebeurt meteen water erop of als je toevallig in een ziekenhuis bent, voor verpleegkundige of artsen pak het water wat in een infuuszak zit (nacl) zout dus) Probeer de suggestie idd zout met koud water, hoop dat je het eruit krijgt!
Mijn man had laatst op een stuk of 5 t-shirts steeds een bloedneus gehad. Ik heb er van dat vlekkenspray van Dasty (te koop bij Wibra) op gespoten en daarna direct de wasmachine in. Het is er allemaal uit gegaan.
Simpelweg een dag laten weken in koud water, goed uitspoelen en daarna pas wassen. Iig NOOIT met bloedvlekken erin in warm water, want dan stolt het en krijg je de vlek er nooit meer uit.
Bedankt voor alle adviezen. De vlek is er dinsdag al in gekomen en heb die broek helaas vrijdag pas in de wasmachine kunnen doen. Ik heb wel meteen dinsdag de broek in de hand met alleen koud water gewassen en een groot gedeelt was verdwenen maar het is toch nog te zien. Ik heb het moet zout in de machine gedaan en hoop dat het er uit is .