Mijn kleine Lisa heeft vanacht zich netjes om de 3 uur gemeld voor een voeding alleen merk ik nu wel dat ze veel langer drinkt als eerst. Gewoonlijk dronk ze 20 minuten tot een half uur waarbij ik haar af en toe moest activeren om verder te drinken. nu drinkt ze ineens 45 minuten of zelfs langer. Nu heeft ze dus vanochtend een groot deel van haar voeding weer teruggegeven waardoor haar bedje tot op haar matras doorweekt was. Nu merk ik dus ook dat ze na de voeding in bed maar blijft huilen en haar beentjes optrekt en al haar spieren aanspant, soms houd ze even op met huilen maar dit is niet langer dan 5 minuten. ze is alleeen stil als ze wordt vastgehouden. Ook ruikt ze nu heel zuur uit haar mond ik wordt van de geur echt een beetje naar en misselijk. Mijn BV is tot nu toe erg goed opgang als ik geen BH aan heb dan druipt het er gelijk uit. krijgt ze misschien te veel melk waardoor ze krampjes krijgt Haar ontlasting is dun en loopt/spuit eruit en het is goud gelig van kleur. Is het handig om haar minder lang te voeden of moet ik haar zoveel laten drinken als ze zelf wil?
Hoi hoi, met dit warme weer wil ze waarschijnlijk wat vaker drinken en langer dan normaal, heel goed ; ) Je maakt je alleen zorgen om het spugen en haar ontlasting en teveel melk. Teveel melk drinken lost zich vaak op door een beetje spugen idd, is geen probleem. Zolang zij geen pijn heeft, blijft het spugen binnen het normale. Wanneer jij veel melk hebt en ze niet goed toekomt aan de meest vette melk kan het zijn dat haar darmpjes daar onrustig van worden. Wat dan goed helpt is haar 1 borst goed leeg te laten drinken zonder tijdslimiet en dan pas de andere aan te bieden (als ze nog wil). Als je een sterke toeschietreflex hebt, waarbij ze erg haar best moet doen om de melkstroom bij te houden, willen de volgende dingen wel eens helpen: je kindje even loshalen wanneer de melk letterlijk uit je borst spuit en pas weer aanleggen als de melk druppelt. Zo kan ze rustig zuigen en toekomen aan de vettere melk. Overigens is een vaker voeden ook een mogelijke oplossing, de melk blijft dan vetter van samenstelling. Ingewikkeld verhaal, maar daar komt het op neer : ) Haar ontlasting is heel normaal, goudgeel en vloeibaar. Veel succes!