M'n kind van bijna vier maanden geeft al twee dagen bloed over in combinatie met moedermelk. Niet na elke voeding, maar wel zeker twee keer per dag. Dit doet zich al twee dagen voor. Ik ben ook 2 keer bij de huisartsenpost geweest en zij konden niks vinden. Ik merk niks anders op bij mijn kindje, zoals dat die buiten bewustzijn raakt of andere dingen zoals bloed in urine of koorts. Maar zijn ontlasting was vandaag wel heel erg donker met zwarte stukjes erin. Ze zeiden bij de huisartsenpost dat het aan de slokdarm kon liggen, dat die gescheurd kon zijn maar dat het verder niet erg was. Ik maak me zorgen omdat ze het niet zeker weten natuurlijk. Ik stel deze vraag via deze kant in hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen
Hoi,' jeetje is wel even schrikken he als er bloed in je kindjes spuug zit. Ik kan geen al te medische vragen beantwoorden, maar eventuele oorzaak kan zijn dat er in jouw borsten een klein bloedinkje is geweest, erg onschuldig, komt vaker voor. Bloed kan dus van jou zijn ipv je kindje. Wat voor idee heb je er zelf bij? Maak je je zorgen? groetjes Kirsten
Zorgen maak ik me zeker. Mn kindje geeft de ene keer bloed over en de andere keer is het weer zuiver. Ik was ook een artikel tegengekomen dat het inderdaad ook aan de moedermelk kan liggen, dat daar bloed in terecht komt vanuit een melkkanaal. Ik begin normaal altijd met mijn rechterborst. En de eerste keer toen hij bloed had overgegeven(eergisteren) had ik eerst mijn rechterborst gegeven, en als ik hij tussendoor een boertje laat dan pas geef ik hem de linkerborst. Maar eergisteren gaf die over nadat ik alleen me rechterborst had gegeven en daar zat bloed tussen, en het is best wel veel bloed vermengd met melk. Dus vandaag had ik gekolft, en de melk die in me rechterborst zat was helemaal zuiver en de melk die in me linkerborst was, was donkerder, maar een beetje donkerder, je moest goed kijken dan pas merkte je het. En vanochtend had ik me linkerborst eerst gegeven aan me kindje, en toen gaf die alleen wit over. Dus dat is erg tegenstrijdig, omdat ik juis dacht dat er iets met me rechterborst was, maar nu zag ik dat de melk in de linkerborst donkerder was. En zijn ontlasting is nu al drie keer heel erg donker (net niet zwart, het neigt echt naar heel donker groen met zwarte stukjes erin). Ik ben wel gewend van hem dat die af en toe groene ontlasting heeft, maar nu ruikt het anders en het is donkerder, plus met zwarte stukjes erin. Dank je voor je antwoord.. Uwaysa
Hoi, zwarte ontlasting komt wss door het ingeslikte bloed, kleurt de ontlasting idd zwart. Bij twijfel kun je eventueel lk inschakelen of je huisarts nog een keer raadplegen. Zo'n bloedinkje is echt heel onschuldig, maar kan echt heel erg lijken door vermengen met de melk, ziet er best eng uit. groetjes Kirsten