Ik heb ook weleens blaasjes op mijn tong, op het moment ook trouwens. Maar bij mij komt het door een gebrek aan vitamine C. Dus fruit eten en misschien wat extra vitamines slikken en dan is het met een dag of 2 weer weg. Maar zo erg als jij het hebt heb ik het nog nooit gehad eerlijk gezegd.
Aften kunnen komen door mindere weerstand ja. Toen ik pfeiffer had, had ik altijd wel stuk of 10-15 plekken in mijn mond, kon amper eten. Ze wisselden elkaar allemaal af. Huisarts wist het ook verder niet. Maar dat aan de onderkant lijken wel aftjes, maar boven op je tong niet. Lijkt wel een soort schimmelinfectie? Misschien even langs de huisarts gaan??
Misschien rare vraag maar gebruik je toevallig astma pufjes? Ik heb er ook last van en bij mij is het een bijwerking van m'n pufjes eerder nooit last van gehad maar sinds ik zwanger ben wel staat ook in de bijsluiter dat dit een bijwerking kan zijn. Zou na 1 à 2 weken vanzelf over moeten gaan maar bij mij blijven ze ook komen en gaan...
Ik heb ook vaak last van aften. En nu ik zeanger ben juist niet. Heb allerlei onderzoeken gehad, kaakchirurg etc. Maar ligt toch echt aan de hormonen bij mij. Ook al eet ik nog zo gezond blijf ze krijgen. Nu van ons derde kindje zwanger en weer geen last gelukkig! Maar weet hoeveel pijn het doet. Ijsje is ook altijd verkoelend of juist warme thee. Ik gebruik altijd aanstip spul, via recept van ha. Lidocaine ofzoiets. Werkt verdovend. Gaat de pijn even mee weg. Succes! Hopelijk heb je er na de zwangerschap geen last meer van.
Ziet er echt uit als een landkaarttong op de bovenkant dan. Heb er zelf ook last van en merk zelf dat het bij bepaalde voeding erger wordt. Was bij echt een zwangerschapskwaaltje. Ben een kleine week geleden bevallen en merk dat het nu al weer beter wordt.
Sinds mijn zwangerschap heb ik ook last van een 'landkaarttong'. Normaal heb ik dat ook nooit, maar ik heb er meer last van als ik dingen als sinaasappel of manderijn eet. Verder eet ik gezond dus ik weet ook niet waar het aan kan liggen.
nee gebruik geen medicatie. Denk dat idd een landkaart tong is dan, dat komt overeen met wat ik voel en ervaar. De VK kende het niet, maar door hormonen die een landkaart tong kan verergeren klonk het wel logisch. Thx meiden.