blaren op tong, pijn met eten/praten alles

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajojo79, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    heb nu echt elke dag zere tong, gevoel van blaren en ziet er zo ook beetje uit, kleine blaasjes. Praten en eten doet savonds gewoon pijn. dit is zwangerschapskwaal he?
    wat hebben jullie eraan gedaan? ik eet al niet pittig meer.

2. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik herken het niet.
    het klinkt eerder als een allergische reactie.
    ik zou even langs de ha gaan.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Kan zijn dat het aften zijn, heb er zelf geen ervaring mee

Aften (stomatitis aphtosa)

Misschien indd even langs de ha gewoon voor de zekerheid dan weet je iig wat het is

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb er ook geen ervaring mee...

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    denk soort aften ja, zit onderaan me tong, heel iritant heb sinds de zwangerschap.

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Dat had ik vorige week toevallig ook!!

Zondag kreeg ik een blaar aan de zijkant van mijn tong. Precies bij mijn tanden. Deze ging steeds zeerder doen... Dinsdag kon ik nauwelijks praten van de pijn. (Eten/slikken deed ook pijn!) Ik Klonk een beetje alsof ik net een beugel had... Ik heb toen mijn mond met mondwater gespoeld en wilde woensdag de dokter bellen. Woensdag ging het echter beter, dus niet meer gebeld. Vrijdag was hij weg.

Heb ook op internet gekeken en daarop stond dat aften bij een zwangerschap vaker voor kunnen komen. Je krijgt deze als je weerstand minder is en dat is het geval als je zwanger bent. Dus veel fruit eten! (Of het bij mij een aft was, weer ik niet, ik ben tenslotte niet meer bij de dokter geweest) Als je er echt lang last van hebt, gewoon even de huisarts bellen!

Molly1981 vindt dit leuk.
  7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    juist bij fruit eten of pittig komt opzetten, zal morgen eens aan de VK voorleggen

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Oh, dat is niet zo handig dan... Ik weet niet waardoor ik het kreeg...
    Ik weet in ieder geval wel dat het behoorlijk vervelend is!
    Ik hoop voor je dat het snel weer over is!

9. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Het klinkt als 'spruw'.
    Een aft is vaak duidelijk 1 plek (of meerdere), maar spruw kan door de hele mond irritatie geven.
    Maar net als een aft, is ook dit een weerstands kwestie. En opletten met gist.

10. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ondanks de preventie assistent heb ik echt verstoorde mond, constant ook droog enzo, dacht eerst weer aan zwanger diabetes maar 2 GTT waren goed en toen zelf ook nog keer geprikt na eten en was toch echt goed.....zal dus gewoon een rot kwaaltje zijn helaas

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Daar dacht ik eigenlijk ook aan toen ik het hoorde... Zwarte thee zou daar goed tegen helpen, maar heb het zelf nooit geprobeerd bij ons zoontje. Die heeft het een keer of 5 gehad en heb elke keer behandeld met Daktarin.

12. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    kan spruw komen en gaan? het nu pijn, morgen weer weg en dan avond weer last...zal eens zwarte thee proberen, thx

denk idd weerstand ja.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dochter heeft nu pas spruw. Haar luieruitslag was over toen ik bij de huisarts was en eigenlijk wilde ze me niets geven. Maar omdat ze haar fles slechter dronk, heeft ze toch Daktarin voorgeschreven. Want eigenlijk dat de huisarts dat het vanzelf weg kon gaan.

Of het overdag weg kan gaan en 's avonds terugkomen weet ik niet eigenlijk.

14. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hier foto's miss zegt het iemand iets, ga dit ook even naar de vk sturen. heb het dus met komen en gaan, het komt, is even weer weg en dan komt weer. kan niet vinden met welk eten, sowies na fruit en pittig. en combi van zout en zuur.
    Bekijk bijlage 349056
    Bekijk bijlage 349057

15. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Landkaarttong! Ik heb het ook geregeld. Eens in de 3wkn komen plekken terug. Komt vaker bij zw voor. Geen medicatie mogelijk. Ik drink veel kamillethee.. Verzacht wat. Maar het komt en gaat al zo mijn hele zwangerschap

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoe zit het met de binnenkant van je lippen? Heb je daar ook pijn?

Als ik vergelijk met dochtertje ziet het er anders uit dan haar spruw. Maar gewone aften zijn het zeker niet.

17. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    nee geen last met lippen, echt alleen tong boven en onderkant.

Landkaart tong zou kunnen ben ook benieuwd wat de vk zegt.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geen ervaring met landkaart tong, maar als je geen last heb van je lippen gaat het geen spruw zijn.

Zou spoelen met mondwater kunnen helpen?

19. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    landkaart tong komt me bekend voor....super...had ff ice tea op en dat verzacht idd wat. hopleijk na zwangerschap weer minder last

20. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik had voor mijn zwangerschap wel eens een plekje op de punt van mijn tong. Maar al sinds het begin is het echt erger. Vlgs info op internet komt het vaker voor en heeft het geen connectie met hygiene of wat dan ook. (Huis)artsen weten het ook vaak niet. Misschien iets met verminderde weerstand? Mondspoeling hielp niet. Ik heb het maar geaccepteerd met de hoop dat het na de bevalling weer zo goed als over is.

Deel Deze Pagina