Hallo, Ik wil graag een huis kopen maar helaas door mij BKR registratie wil het niet lukken. Rabobank wil geen hypotheek verstrekken en baal hiervan. Ik heb 2 A CODERINGEN. Zijn beide afgelost een is al meer als 5jr geleden en de andere A2 codering is als werkelijke datum 2007. Dit betekent dat ik pas in 2012 een hypotheek kan krijgen. Wie weet een bank die mij alsnog een hypotheek kan verstrekken? Ik heb een goed inkomen en geen schulden en baal ernorm van mijn BKR registratie. Wie kan mij info of tips geven? Groetjes Mamavyas
Oei, ik weet alleen dat sinds de economische crisis en malaise op de huizenmarkt de regels voor het krijgen van een hypotheek ontzettend streng zijn geworden. Ook letten ze nu veel meer op BKR-coderingen en als je ook maar een kleine BKR-registratie hebt, dan heb je al kans dat je geen hypotheek krijgt. Ik zou dus niet weten bij welke bank je het beste terecht zou kunnen, maar ik vind het wel erg sneu voor je. Je zou het eens kunnen proberen bij De Hypotheker. Zij bemiddelen voor diverse banken / hypotheekverstrekkers.
ik zit met het zelfde probleem.. heb komende dinsdag ook een gesprek voor hyptheek bij de rabobank.. maar dat kan ik vergeten dus??
Ga anders eens naar een hypotheekshop.. Die hebben meerdere aanbieders. Ik denk dat het niet gaat lukken, het is daarbij ook nog eens een kl*te tijd om een huis te kopen... Financieringen doen ze erg moeilijk over. Rabobank is trouwens enorm moeilijk met het verstrekken van hypotheken. Ik ken genoeg die daar werden afgewezen, zo wij ook. Terwijl we bij een ander zonder problemen een hypotheek kregen....
Ik had 4 jaar geleden ook een 2a bkr codering, maar heb gelukkig wel een hypotheek kunnen krijgen bij de SNS bank. De enige voorwaarden was het afbetalen van de schuld. Je zou het daar kunnen proberen, maar nu met de economische crisis kunnen ze wel strenger zijn geworden, maar ik zou het gewoon proberen. Succes!!!!
Er is wel van alles mogenlijk, maar dan betaal je echt een stuk meer aan rente, omdat niet elke bank je dan accepteert. Het zal in iedergeval niet makkelijk zijn. Weet niet of je echt snel een nieuw huis nodig hebt? Anders zou ik die 2 jaar nog even wachten.
Mijn man had ook een A2 codering en na veel gedoe wel een hypotheek gekregen bij de rabobank samen met mij. De 5 jaar was toen nog niet om!!! De overige 6 banken wilde niet met ons in zee gaan! Wij hadden een hypotheek adviseur heeft het eigenlijk allemaal voor ons geregeld! Echt top dus! Moet er wel bij zeggen dat er niet over de rente te praten viel en dat we bijv de rente minimaal voor 10 jaar vast moesten zetten... Succes verder!
Momenteel woon ik in een flat, waar we hoge huur betalen. Slechte wijk, geen lift(ik woon op de 3e verd), geen tuin voor de kinderen. Niet echt kindvriendelijk. Dit zijn de redenen waarom ik hier zsm weg wil. Huren is geen optie, ik sta nl niet lang ingeschreven(3 jr) en voor een eengezinswoning moet je ong 8 jr wachttijd hebben.
hoi, als ik je mail goed begrijp staan er nog 2 noteringen maar zijn die afgelost. dat hebben wij zelf ook gehad, we hadden nog een notering maar het krediet stond op 0, alleen de notering moest verwijderd worden. dit is gebeurd na een, volgens mij een telefoontje, en toen konden we gewoon een hypotheek krijgen. let wel dit is 10 jaar geleden. heb je een bkr, dan krijg je gewoon momenteel geen hypotheek, hoe vervelend en lullig soms het ook is. als ze op 0 staan, kijk dan of je die notering weg kan krijgen en probeer het dan opnieuw te overleggen met de bank! succes!
Mijn man heeft een herstel codering bij het BKR, helaas kunnen wij daar door ook geen huis kopen op dit moment.
TS heeft een negatieve registratie. A staat als een codering voor achterstanden en H voor herstel. een registratie (notering) bij bkr wilt niet direct zeggen dat je geen hypotheek krijgt. Met een negatieve registratie wordt het een ander en lastig verhaal.
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten en bij de grote namen kun je het wel vergeten. Er zijn een aantal die het wel doen dus zou met een mannetje die onafhankelijk is gaan praten. Heb je veel meer aan
Nee ik denk dat ze bedoeld dat je niet naar banken moet gaan, zoal abn, ing, rabobank etc. Maar dat je naar een onafhankelijk iemand moet, zoals de hypotheker, iemand die alle banken met elkaar vergelijkt. TS, is particulier huren misschien een optie?
Hoe rot het ook is, ik ben bang dat je het wel kan vergeten. Zéker in deze tijd is er geen enkele bank die je een hypotheek zal verlenen. Heb je een partner? Dan zou je de hypotheek kunnen afsluiten alleen op zijn naam? En anders idd wachten tot 2010 want het laatste wat je wilt is hoge woeker rentes gaan betalen en weer onbedoeld in de problemen komen!
Wij zijn ook bij de Rabobank geweest en ik heb ze niet als moeilijk ervaren. Wij hebben geen vette schulden of een codering gehad maar ze zagen wel dat er rekeningen openstonden. Het enige dat gevraagd werd is of we op de dag van de aanvraag van de offerte afgelost hebben. Nu hebben we ze afgelost en moeten we nog een paar weken wachten tot we de offerte aan kunnen vragen. Maar vond ze zeker niet moeilijk doen!
Helaas het zelfde mee gemaakt een jaar geleden. Maar ik je kunt het dus vergeten met een negatieve notering. Als het goed is ben ik nu clean. Moet de registratie nog opvragen.
ik denk ook dat je het kunt vergeten. maar misschien kun je een financiele tussenpersoon zoeken? die kennen veel trucs om toch een hypotheek te krijgen. de hypotheker was hier geen succes, dar konden wij het minst krijgen van allemaal.
Er was toen toch ook een hypotheekverstrekker dat reclame maakte met: Ook bij een negatieve bkr-registratie!?
wat ik me afvroeg, wanneer krijg je nou zo registratie, en hoe weet je dat je zo registratie heb. krijg je dat alleen als je een lening afsluit en nie betaald? of ook als je vaak in de min staat ook al heb je een limiet?