Ik kan maar geen vrienden worden met mijn gietijzeren braadpan van BK: https://bk.nl/products/bourgogne-braadpan-28cm-6-7l-blush-pink?_gl=1*1imf7ze*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIvIGn3LisiQMVuJKDBx17rCGKEAAYASABEgLha_D_BwE&gbraid=0AAAAADpRHvQ_hrZq0Xo8ihAguuCcYyaAd Ik wilde eerst een Le Creuset, maar die vond ik echt extreem duur. Vandaar dat ik deze een keer in een aanbieding gekocht heb. Alleen op de een of andere manier blijft alles telkens heel snel aanbakken. Vooral vlees wat ik eerst even door de bloem gehaald heb zoals ik met bijvoorbeeld stoofvlees meestal doe. Maar ook uien en andere groenten. Ik volg al de tips op van langzaam opwarmen etc. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Ik hoor heel graag jullie tips en ervaringen!
Deze pan is van gietijzer, heb je de gebruiksaanwijzing doorgelezen en voor gebruik gedaan wat er stond beschreven met opwarmen en inbranden met olie?
Dit staat op de website, maar ook in de gebruiksaanwijzing staat dat ze een emaillelaag hebben en niks over inbranden, dus ik heb dat niet gedaan, @Paardenbloem dus misschien ook niet. Valt nog te proberen dan in elk geval.
Ik weet niet of inbranden helpt hoor in dit geval, er zit alleen geen antiaanbaklaag in dus dat het aanbrand lijkt mij dan wel logisch en om die reden zou ik dan inbranden. Overigens heb ik al mijn gietijzeren pannen ingebrand. Dat moet ook telkens opnieuw als je de pan met afwasmiddel hebt schoongemaakt. Het kan ook nog zo zijn dat het bij deze pannen niet nodig is, maar het gewoon rot pannen zijn. Dit probleem heb ik thuis nu met dure koekenpannen.
Haha ja dat laatste begin ik dus te vermoeden.. Ik had inderdaad ook begrepen dat een emaille laag zou moeten werken als een soort anti-aanbaklaag en dat je deze dus niet in hoeft te branden. Misschien volgende Moederdag toch maar op een Le Creuset hopen
Is de pan wel heet genoeg? Want dan schroeit het vlees dicht en laat het los van de ribbeltjes. Grillpannen zijn eigenlijk ondingen: de warmtebron is rond, maar die pan vierkant. Daardoor wordt die niet overal even warm.
O hoe kom ik dan bij grillpan!? Maar vaak is aankoeken wel het gevolg van pan niet warm genoeg laten worden.