Is het mogelijk om een bikinibroekje kleiner te maken? Ik had voor mijn oudste op de gok een bikini gekocht. Nu past het topje perfect maar is het broekje te groot omdat ze geen luier meer draagt. Kan zo’n broekje kleiner gemaakt worden?
Kan dat ook als het bandje doorloopt zoals aan de onderkant? Ik ben totaal niet handig met naaien dus moet iets simpels zijn.
Stukje omvouwen en vastnaaien inderdaad. Dan loopt het bandje niet meer door, maar dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem.
Gewoon aan de binnenkant boven en onder vast zetten met naald en draad en dan paar steekjes en wanneer het broekje te klein wordt kan je die steekjes gewoon weer loshalen
Met naald en draad. Als ik er aan denk kan ik thuis een foto maken van een broekje waar ik het mee heb gedaan.
Ik heb standaard dat probleem met mijn dochter. Ik doe het zoals op de foto, dus alleen aan de rand aan de bovenkant. Het is echt heel gemakkelijk
Wat voor draad gebruiken jullie daarvoor? Ik heb ook eens wat geprobeerd met bikini stof om kleiner te maken maar de draad brak door spanning met het broekje aandoen... (ja ik ben net begonnen met naaien dus niet al te veel verstand met bikini stof etc. had wel dikkere naalden daarvoor gehaald maar ander draad kon ik niet vinden)
Ik koop altijd alleen broekjes met van die knooptouwtjes, dan kun je lekker makkelijk de touwtjes wat strakker knopen. Overigens zou ik bikini's alleen gaan naaien als je echt heel handig bent met je naaimachine. Alle keren dat ik bikini's wilde verbouwen werd het een drama (maar misschien ben ik wel gewoon een grote naaikluns...)
Gewoon even met naald en draad een stukje naar binnen vastzetten aan beide kanten, heen en weer, dat blijft goed zitten. Heb ik ook gedaan voor mijn oudste