Hallo allemaal, Ik ben in mei na 6 jaar gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag een kindje willen. In augustus heb ik één cyclus getemperatuurd, precies volgens het boekje alleen 30 ipv mijn normale 28 dagen. Ik werd op 14 september ongesteld. Inmiddels ben ik echter ineens 12 dagen overtijd! Ik heb al twee keer getest, één keer op mijn NOD en één keer bij 10 dagen overtijd maar allebei waren ze negatief. Ik heb ook af en toe wat buikkrampen 's ochtends maar dat trekt elke keer al snel weer weg. Ik wordt echt gek van de onzekerheid. Hebben jullie misschien tips? Ik ben bang dat de huisarts toch zegt dat ik nog maar even moet wachten enzo, ik wil me ook niet aanstellen. Heb net maar weer wat dipsticktestjes besteld..
Ik lees allemaal enge dingen over buitenbaarmoederlijke zwangerschap enzo als ik google op buikpijn bij overtijd en negatieve test.. toch maar snel de huisarts bellen of ben ik dan te paranoia?
Kun je niet gewoon een bloedtest vragen? Als die positief is, weet je dat ook meteen. Een bloedtest is 100% betrouwbaar. En als hij negatief is dan kun je het misschien loslaten en word je ongesteld?
Hier al 4 weken aan t wachten. Op 17.10.2013 laatste test was negatief.. en ik heb altijd regelmatige cyclus. Heel onzeker word je hiervan! Liefs.
Hmm, ik had een site waar stond dat je bij buitenbaarmoederlijke zwangerschappen ook negatief kon testen. Mja. Het is ook niet zo dat ik echt verga van de buikpijn ofzo, hoewel het gister wel even erg vervelend was. Ik denk dat ik maar probeer tot maandag te wachten, dan nog eens testen en bij negatief+niet ongesteld maar even huisarts om bloedtest ga vragen.
Ik heb een bbz gehad, en bij een bbz is je hcg aan de hoge kant, of zelfs echt onnoemelijk hoog. Ik had geen buikpijn, maar constant bloedverlies. Wat op internet staat moet je niet altijd geloven
Oh, wat erg voor je Smnee! tsja, op verschillende forums lees je natuurlijk de wildste verhalen maar dit komt gewoon van een infosite (gezondheid.be) en leek me wel redelijk betrouwbaar: ''Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is in het begin niets abnormaals te merken. De maandstonden zullen wel uitblijven, maar een zwangerschapstest kan negatief zijn. Het eerste teken is meestal (lichte) continue buikpijn en een beetje vaginaal bloedverlies.'' Mja, dan zal ik me proberen niet meteen heel veel zorgen te maken..
Gelukkig is het vanzelf opgelost, ik heb echt godzijdank m'n eierstokken nog. Maar goed, ik zou als ik jou was gewoon maandag bellen. Uitleggen dat je je zorgen maakt om een bbz, misschien geeft ze dat het zetje voor een verwijzing laat ze gewoon even prikken, aan die waardes kunnen je ze echt een betrouwbaar antwoord geven. Succes, ik hoop uiteraard op een positieve test
Het kan ook zijn dat je nog aan het ´ontpillen´bent, dat je nu een onregelmatige cyclus er tussen hebt zitten?
Misschien. Maar is het niet zo dat je klaar bent met ontpillen als je weer een echte eisprong hebt? Die heb ik namelijk vorige maand wel gehad gezien mijn temperatuur.
Het kan nog best lang duren voor je lichaam weer alles zelf doet en de hormoonhuishouding weer in balans is. Ook al heb je eisprong en een menstruatie, kan het toch altijd nog wat schommelen..
Hee wat grappig dat ik je hier ook zie! Jij was toch ook bij "wat nu?" Jij was toch maandag naar huisarts geweest?
Nog steeds niks hier.. wel beetje duizelig vandaag. Heb huisarts gebeld. Assistente zal overleggen, moet morgen weer bellen. Nog niet echt nieuws dus. Ohja, test was vanochtend weer negatief
Het kan ontpillen zijn maar ik ben nu net ook 4 weken overtijd geweest 3 negatieve testen en al gestopt met de pil in 2010. Ik stond eigenlijk op t punt om een dokter te bellen. Maar werd ik na dag 62 van overtijd zijn ongesteld. En ik heb altijd een regelmatige cyclus van 35 dagen! Bij mij komt t waarschijnlijk door stress. Ook kan je lichaam heel spontaan opeens een onregelmatige cyclus beginnen of indd door de pil. Geef de moed niet op en wie weet is je hcg gewoon laag en kan je bloedonderzoek doen. Groetjes.
Ben bang dat het bij mij ook de stress is. Wordt nu best wel gek van de onzekerheid, dus toch maar even kijken of de huisarts meer weet..
Hoelang ben je al overtijd? En heb je altijd al regelmatige cyclus gehad? Dokter is wel verstandig nooit telang wachten. Maar meestal zegt de dokter dat je dan op je 2e verwachte menstruatie moet wachten.. en dan gaan se kijken.
Hmm.. ben eind mei gestopt met de pil. 3 keer een cyclus van 28 dagen, toen een getemperatuurde cyslu (met duidelijk een eisprong) van 32 dagen en nu al op 45 dagen en nog steeds niets. (dus minstens 2 weken overtijd)