Hoi, Ik heb vandaag echo gehad en de baby zit boven de groei curve, in de rode lijn de gynecoloog heeft gezegt dat het een groot baby word heeft nu al lang benen, en weegt al ongeveer 1 kilo.... Ik ben pas bijna 26 weken zwanger hoeveel kilo zal de baby worden als ik 40 weken... Hoeveel gram komt de baby per week aan? groetjes, Orchidee26
Daar kun je nu nog weinig over zeggen. Deze trend kan zich doorzetten of stabiliseren. Krijg je over een paar weken weer een groei-echo? Dan pas kun je een schatting maken waar je ukkie straks uit zal komen. (en dan nog blijft het een schatting).
Mijn meisje werd met 27 weken op 1025gr geschat. Ook ong een kilo dus.. 3 echoscopisten hebben al gezegd dat ze waarschijnlijk een 8-ponder wordt We zullen het zien!!
Zo moeilijk, maar ze schatten heel vaak mis hoor! Ze hadden mij de hele zwangerschap gezegt: nou als hij de 6 pond haalt mag je je handen dichtknijpen......Hij werd geboren met een prachtige 8 pond!
Bij mezelf werd de baby vorige week op 26+3 geschat op 890 gr (aan de lage kant vond de gyn). Zoontje van een collega van me was ong 1200gr op 26w en bij haar hebben ze gezegd van mogelijk vroeger in te leiden... Mij lijkt jouw 1kg niet zo heel gek...
Het hangt echt af, of de kleine net een groeispurt heeft gehad, en misschien nog eentje krijgt. Of het goed kan doorgroeien (bijv verminderd door stress). En die schattingen zijn ook maar grof, ze zitten er soms aan het eind nog een kilo naast, terwijl de echo dan een week van tevoren zit.
Volgens mij valt 1 kilo ook wel mee hoor. Dat hoort ie ongeveer te zijn met 27 a 28 weken. Hier ook een baby die met 20 weken boven aan de groeicurve zat (bovenste lijn) en met 30 weken kijken ze weer hoe groot ze is. Aangezien mijn zoontje ook erg groot was/is houden ze het hnier extra goed in de gaten. Je kunt er toch niets aan veranderen. Eerder inleiden misschien..
mijn kleine uk was toen 1890 gram,nu bij 30 weken is ze nog 2610 gram.ook erg groot maar heb suiker en spuit al vanaf 15 weken insuline. Ben ook benieuwd hoe groot ze word.maar ze is net als haar broers groot. Ik zie wel bij de bevalling of f groeiecho's gelijk hebben,krijg nu elke week groeiecho..
Hier met 26 wkn en 4 dgn een groeiecho gehad toen was de kleine 1006 gram en lag 1 dag voor in groei! Met 27 wkn en 5 dgn was hij net 1200 gram en ook precies gemiddeld. (Ze groeien nu 200 gram per week officieel) A.s woensdag met 29 wkn en 5 dgn heb ik weer een meting bij de gyn dus ben benieuwd...
Hier met 29+2 1400gr, precies volgens schema volgens de gyn en waarschijnlijk zo'n 7 pond aan het einde.