Bijna 19 weken zwanger, maak me zorgen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LuckyMommy, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoi meiden!

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger, maar heb al best een tijdje last van dat mijn buik heel hard voelt alsof er een bal inzit, aan de zijkanten doet het dan pijn, niet in mijn liezen maar daarboven.

En net onder mijn navel als ik mijn buik ontspan voel het alsof er iets vastzit zeg maar.

Nu heb ik ook last van constipatie maar mijn darmen zitten toch niet meer onder mijn navel? Dus het zouden mijn darmen niet kunnen zijn.

Weet iemand wat dit is, en is dit normaal?
    Ik heb hier alleen last van in de avond.

Prettige feestdagen meiden!

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ik denk dat je last heb van een harde buik.
    Dit zal je nog wel eens vaker krijgen tijdens de zwangerschap.
    Het is een waarschuwing van je lichaam dat je het rustiger
    aan moet doen.
    Mocht het vaker voor komen en/of erg pijnlijk zijn dat
    contact opnemen met je verlos of gyn.
    Voor nu rustig aan doen ;)

Groetjesss Jetje

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je reactie!
    Soms zijn ze pijnlijk,, ik zal morgen wel even de verloskundige bellen denk ik..

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik weet niet wat voor postuur je hebt, maar bij mij begon het ook rond die periode. Wat ik als reactie kreeg van de verloskundige was dat het waarschijnlijk het groeien van mijn waarmoeder was.

Omdat ik erg slank ben en redelijk stevige buikspieren heb gingen mijn buikspieren volgens haar een beetje tegenstrubbelen waardoor mijn hele buik gespannen voelde. Bij mij was het echter niet pijnlijk, eerder vervelend. Maar bij iedereen ligt zijn/haar pijngrens natuurlijk ook anders.

Gewoon voor de zekerheid even bellen; dan stellen ze je in ieder geval gerust :)

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ik heb een normaal postuur en waarschijnlijk is het ook gewoon de baarmoeder die aan het groeien is en maak ik me weer voor niks zorgen!

Nu voel ik het naar 1 kant van mijn buik trekken! Kan het mischien ook de positie van de baby zijn of is dat nog te vroeg??

Bedankt voor je reactie!

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    boven je liezen zijn je banden.. dat heb ik heel vaak nu. Van de harde buik weet ik niet.. toch je vk ff vragen

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ik heb vandaag een stuk gelopen en toen had ik dit: aan de linker kant een soort steken in mijn zij idee alleen dan net boven mij lies... Naar mijn idee zijn dit gewoon je banden!!

En als je het niet vertrouwd moet je idd de vk bellen!

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik denk ook dat het bandenpijn is zoals je het beschrijft als net boven je liezen...het is een erg kramperige pijn als je opstaat en loopt en trekt op een gegeven moment weg..maar rechtop staan lukt dan even niet omdat het zo'n pijn doet.

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ja inderdaad! Maar ook soms trekt het naar 1 kant heen,,dan voel ik een harde bobbel aan 1 kant,Dus mischien is het dan de beebs positie.

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja dat denk ik wel..dat dat de beeb is die aan het draaien is...ik heb het ook af en toe als ik lig...dan voel ik ineens een bobbel omhoog komen en het is een rotgevoel! en je voelt dan ook echt de bobbel zitten! bij mij meestal rechts naast me navel of onder me navel...het trekt dan ook weer weg na een minuut of 5...ik denk dat dat het kontje of de rug van de beeb is :D

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ja hier precies het zelfde,,ik vind het een beetje een naar gevoeletje..

12. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ja het is een naar gevoel maar doet niet echt pijn..ik aai er meestal even overheen hihi..

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Kunnen ook je darmen wel zijn hoor. Onder je navel zit ook nog wel darm. het moet er per slot van rekening toch aan de onderkant uit he? Ik heb het zelf ook en ik denk dat het een combi is. Door de verstopping krijg je wat last van je darmen en daar reageert je baarmoeder weer op.

Natuurlijk kan het ook gewoon bandenpijn zijn.
    succes ermee.

14. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0

Ja, ik herken het ook, vind het ook vervelend soms. Een paar dagen geleden was ik bij de vk en die zei ineens "voel hier maar eens, dat is haar hoofdje". En dat was dus de plek waar die bobbel ontstaat (ook als ik een harde buik krijg). Baby wordt dan dus als het ware tegen mijn buikwand aangedrukt, waardoor ik haar heel goed voel aan de buitenkant. Heel bizar... beetje eng soms zelfs. Maar blijkt dus normaal te zijn.
    Al raadde mijn vk ook aan om echt even contact op te nemen als je erg vaak last hebt van harde buiken. En het inderdaad even wat rustiger aan te doen, zoals hier al werd gezegd.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De pijn/steken zijn mij niet bekend maar de bobbels (aan 1 kant) wel. Hier zei de gyn dat dat harde buiken zijn en ik zit dan ook al sinds week 17 thuis omdat ik er nogal eens last van heb (lichaam geeft daarmee aan dat het teveel is).
    Misschien kun je overdag een stapje terug nemen?

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben erg smal en vond het erg pijnlijk als me kindje dwars lag. je voelde dan ook aan een kant een harde bult (kontje) en elke beweging van de kleine ging ik door de grond. misschien dat het dat wel is

Deel Deze Pagina