Nog niet zwanger, maar wel al bezig met babynamen. Het liefst met een bijbelse naam. Die past bij Feline, Julia, Florian, Liam. Andere suggesties zijn ook van harte welkom.
Eva, Sara, Maria, Ruth, Esther, Mirjam, Deborah, Dorcas, Elisabeth, Martha, Rebecca, Lea(h), Rachel Adam, Abel, Seth, Jacob, Jozua, Caleb, Ruben, Simon, Dan, Lucas, Samuel, Aaron, Nathan, Matthias, Jona, Daniel, Job, Marcus, etc
Aaron, Abel, Adam, Alexander, Andreas, Arnon, Ben, Benjamin, Boaz, Caïn, Daniel, David, Elias, Ezra, Felix, Gabriel, Gideon, Isaak, James, Jesse, Joachim, Joah, Jonah, Jonan, Jonas, Jonathan, Joram, Joran, Jorim, Julius, Lemuel, Levi, Linus, Lucas / Lukas, Lucius, Luke, Marcus, Matthias, Meine, Melchior, Micha, Michael, Nathan, Nicolas, Noah, Pieter, Philemon, Philip, Raphael, Ruben, Rufus, Salomon, Samuel, Sem, Seth, Silas, Simon, Tabor, Thomas, Timon, Tobiah, Tobias, Zoan. Anna, Bernice, Chloë, Cilicia, Damaris, Dannah, Dara, Eden, Eliada, Elisa, Eva, Febe / Phebe, Hanna(h), Imma, India, Ira, Iri, Jada, Jael / Yael, Janna, Joanna, Junia, Lael, Lea(h), Loïs, Luz, Mara, Mea(h), Myra, Naomi, Rhoda, Salomé, Sela, Shifra, Sia / Zia, Silla, Sara(h) / Zara(h), Tabita / Tabitha, Tamar, Tamara, Tara(h), Tera(h), Ulla, Vannia, Zina, Zora(h).
Die andere namen zijn toch ook geen bijbelse namen? Snap het niet echt.. En wil je dat ze echt in de bijbel staan of is een bijbelse betekenis ook goed? Wow 7michele7...wat een inspiratie heb jij! Wil je ook eens bij mijn topic kijken?
Hey, Sorry, maar in je originele bericht waarin je vraagt naar bijbelse namen noem je zelf een aantal voorbeelden. Nu ken ik echt de bijbel niet van voor naar achter uit mijn hoofd, maar ik kan me niet heugen dat 1 van de namen die jij noemt in de bijbel voor komen...
Ik zoek een bijbelse naam die bij de naam past die ik daar noem. heb het er wat ongelukkig neer gezet..
Dat snapte ik al. Maar eigenlijk ben ik benieuwd waarom je juist je 5e kind (klopt dat?) een Bijbelse naam wil geven en de andere 4 niet?
Ezra, Silas, Juda, Simon, Titus, Abel, Adam, Elias Eva, Jael, Jedidja, Rivka, Anna, Sarah, Maria, Judith
Ik vind voor meisje Leah en Hannah erg mooi. Zit iets 'zachts' in vind ik. Voor een jongen heb ik zelf al in gedachten: Simon (vind ik gewoon mooi en staat ook in de Bijbel, dus je vraagt erom )
Deze 4 namen vind ik erg mooi maar wil het kindje graag een bijbelse naam geven. Ik heb nog geen kinderen. Ik bedoel Feline en dan bijbelse naam of bijbelse naam Feline. En dat ook bij de andere namen.