Wij hebben geen bad. Nu zit onze zoon in een teil op de grond het gewone babybadje heeft een afvoer en kan dus niet op de grond. Op de standaard is nu te gevaarlijk geworden. Dus we willen graag een opvouwbaar bad. Het stokke flexibad is tot 4 jaar staat er. Bibabad tot 8 jaar. De prijs is dus ook wel verschillend. Maar ik vraag mij af of een kind vanaf 4 jaar niet gewoon gaat douchen? Of vinden ze een badje dan ook nog heerlijk? Kortom: wat is wijsheid? Graag ervaringen!
Wij hebben het stokke flexibad.. Hebben een bad & douche, maar ik vind het momenteel gemakkelijk om het badje in het grote bad te zetten om water te besparen. Ik vind het eigenlijk nogal klein, ik zie haar er niet inzitten tot ze 4 jaar is.. Tegen dan is het het grote bad of de douche Heb geen ervaring met dat bibabad
Wij hebben een bibabad en hebben hem de afgelopen jaren veel gebruikt! De oudste ligt echter al genoeg in het zwembad om er nog in te gaan thuis, maar ze zou er nog in kunnen spelen inderdaad. De middelste en jongste zitten er weleens samen in, maar ook zij gaan nu liever douchen en dan bijv een kleine flexibele wasmand erbij om wat met water te rommelen: jongste wurmt zich daar nog in . Maar eerlijk is eerlijk: ze hebben alledrie heerlijk genoten van het bad!
Wij hebben een Stokke Flexibad, om makkelijk mee te kunnen nemen op vakantie (je vouwt m makkelijk dubbel). Werkte goed toen ze nog baby was, maar tegenwoordig doet ze vrij wild in bad, en ik vind hem niet helemaal stabiel dan. Je mag 'm ook maar tot 2/3 vullen en dl is vrij groot - het normale plastic babybadje gebruiken we nog wel en die vul ik gewoon hoger. (De afvoer hebben we dus vervangen door zo'n rubber stop, die kan je halen/kopen bij babywinkels. Meestal krijg je bij het badje, maar ik had de mijne initieel weggegooid omdat ik niet wist wat het was)
ik heb een flexibadje maar daar zie ik dl ook niet met 4 jaar nog in zitten. ik heb wel een gewoon bad dus als ze groot genoeg is gaat ze in de badring met mij in bad. als je alleen een douche hebt en ze kunnen goed staan ed kunnen ze toch ook gewoon douchen?
Hier zijn we toen zoontje 9 maanden was verhuist naar een huis zonder bad. Zoontje gaat sinds die tijd alleen nog maar onder de douche (ging hij al vanaf week 2, maar dan afgewisseld met bad). Inmiddels gaat hij zelf onder de straal staan en speelt gewoon zittend op de grond onder de douchestraal.
Flexibadje vind ik erg fijn, maar ik zie haar er ook niet tot 4 jaar in zitten. Tegen die tijd in bad (als we die dan hebben) of onder de douche. Ik vind bij het flexibad fijn dat het redelijk stabiel is vanwege de rubberen (?) naden.
geen van beide. ik heb een opblaasbadje van 80x80 cm. hier zitten mn kids van 2 en 4,5 samen in. meestal gaan ze onder de douche maar minstens 1x in de week in het badje. zelfs de oudste vind het nog steeds prachtig. ik laat hem gewoon opgeblazen op zn kant staan of op zolder. onderin zit een stop. en ook een vriendelijk prijsje, 18 euro... https://www.google.nl/search?q=badkamer+opblaasbadje&biw=1440&bih=799&tbm=isch&imgil=4adaoGzDUH2GuM%253A%253BwLP77YfVYpXfHM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bol.com%25252Fbe%25252Fp%25252Fbaby-opblaasbaar-zwembad-85x85-cm%25252F1004004011310830%25252F&source=iu&pf=m&fir=4adaoGzDUH2GuM%253A%252CwLP77YfVYpXfHM%252C_&usg=__nBbXHL7BvVhADKF6H2dl0_AGPQQ%3D&ved=0ahUKEwjw9rST2L3JAhWGkA8KHTAEAf0QyjcISA&ei=rShfVrDsDYahPrCIhOgP#imgrc=4adaoGzDUH2GuM%3A&usg=__nBbXHL7BvVhADKF6H2dl0_AGPQQ%3D deze heb ik maar dan bij een andere winkel vandaan voor minder. 32 euro is echt een belachelijke prijs voor zo'n ding bol.com | Baby Opblaasbaar Zwembad - 85x85 cm | Speelgoed
Wij hebben een biba bad. Mn dochter zit er nog steeds regelmatig in. Ze gaat nu ook wel gewoon onder de douche. Maar bad vindt ze gewoon heerlijk om in te spelen. Ik vind hem zijn geld wel waard, we hebben hem nu bijna 3 jaar. Voor mijn zoontje gebruik ik hem niet. Die kan nog niet zelfstandig zitten en hij vindt bad echt afschuwelijk. Dus die gaat onder de douche in een speciale douche stoel. Maar ik hoop dat hij het ook leuk gaat vinden als hij beter kan zitten.