Bevrijdingsdag 2025, dag vrij van de baas? ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 29 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Dat klinkt goed zeg! Maar neem aan dat hij niet meer betaald krijgt op bijv een feestdag.Ik moet zelf ook vrij nemen op feestdagen maar zoals hemelvaart dat betekend gewoon 0 voor ons en zo onnodig. Feestdagen zijn bij ons ook extra betaald.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.030
    113
    Klopt, het is een gewone werkdag als hij ervoor kiest wel te werken. Meestal neemt hij gewoon vrij.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn dit jaar aan de beurt en we zijn volgens CAO vrij, heerlijk want voor mij betekent het een lang weekend want het valt op maandag.
    Geldt ook voor Pasen en Pinksteren en ook Hemelvaartsdag want ook deze valt op een werkdag, heerlijk!!

Cornflake vindt dit leuk.
  4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.699
    2.380
    113
    Als je geen cao hebt, dan mag je alleen hopen dat je werkgever hier positief op antwoordt want het is geen recht. Binnen cao's is het ook op veel verschillende manieren geregeld. Bij mijn eerste werkgever gaf de cao aan dat het eens in de 5 jaar een vrije dag was, maar daar moest je wel een vakantiedag voor inleveren. Bij mijn tweede werkgever was het eens in de 5 jaar een gratis vrije dag. En bij mijn huidige werkgever zijn we volgens de cao ieder jaar vrij op 5 mei, dus dat is erg luxe.

5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.952
    3.832
    113
    Vrouw
    Ik werk in een soort weekendpost (vrijdag, zaterdag en zondag) en wij hebben recht op 10 feestdagen (België). 2 of 3 dagen vallen op mijn werkdagen. De overige 7 of 8 dagen mogen we zelf kiezen wanneer we die nemen. Dat vind ik echt fijn.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.175
    6.576
    113
    Mijn vorige baan was bij een bedrijf van een Duitse investeerder. Die wilde iets terugdoen voor wat de Duitsers Nederland in de oorlog had aangedaan in de vorm 5 mei een vaste vrije dag :)

Ik heb nu wel vrij, maar ik merk het niet aan mijn vrije dagen: wij moeten een x aantal uur werken in het jaar en als vrije dagen op je vaste vrije dag of in het weekend vallen, dan werk je te veel en krijg je extra verlofuren ter compensatie. Maar andersom: als al die dagen op je werkdagen vallen, dan haal je de uren niet en word je negatief gecompenseerd. Maar er is genoeg ruimte om dagen mee te nemen, waardoor je in de niet gunstige jaren genoeg te besteden hebt.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.360
    113
    Vrouw
    Dat is als huisarts dus zo irritant... alle huisartsenpraktijken open, draait het ziekenhuis een feestdagdienst! Niemand te bereiken, geen snelle foto of bloeduitslag...

Gelukkig dit jaar de spoedpost open en lekker vrij!

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ZKNs zijn wel open normaal. Al weet ik het dit jaar niet. Dit zitten hier best in de buurt tegenwoordig.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.360
    113
    Vrouw
    Beperkt open. Geen poli spreekuren of geplande diagnostiek/ingrepen, dus net als in het weekend alleen spoed via SEH, veel minder personeel.. is best lastig als alle huisartsenpraktijken wel 'gewoon' open zijn (en best belachelijk dat het zo is en dat ze dat niet afstemmen..)

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Bij ons andere jaren wel, dus bijv 2010, 2015 etc. Dus zal nu ook wel weer zo zijn (ik werk niet meer in de huisartsenpraktijk inmiddels)

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina