Betrouwbare oppas?

Discussie in 'De lounge' gestart door dorito, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    Beste allemaal,

Voor onze kleine man zijn wij op zoek naar een betrouwbare oppas. Nu vinden wij het eng om zo maar iedereen in ons huis te laten en al helemaal met hem een avond. In onze omgeving is er niet echt iemand die kan oppassen. Hebben jullie een goede site of zo waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Ik hoop het want dan kunnen wij ook weer een avondje uit af en toe.

Dorito.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik ben een hele betrouwbare oppas ;)

je zou kunnen proberen via een gastouderbureau?

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Of via www.zoekoppas.nl
    Verder ook geen buurmeisje? Of houd de advertenties bij de supermarkt in de gaten. Vaak staan daar ook mensen tussen met een diploma en die idd gastouder zijn.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    hihi, ik ben ook een betrouwbare oppas:)
    Ja, is idd vreemd om een vreemde in je huis te hebben
    misschien via ouders op school? of een nichtje ofzo?
    Succes!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik ben een betrouwbare oppas hihi je zou het via een gastouderburo kunnen proberen. Is er niet iemand in de buurt bij jullie die meer doet oppassen?

6. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    dank jullie wel voor jullie reacties. wij hebben nog niemand kunnen vinden die kan oppassen, dus dat is wat moeilijk. vandaar onze vraag.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Waar woon je als ik vragen mag?

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ga er bij een gastouderbureau niet per definitie vanuit dat het een goede oppas is.... ik wil je niet bang maken maar er zijn echt heel wat mensen gastouder waar je je kindje niet graag achter zou laten. (heb het helaas zelf ook ondervonden :()
    das dan misschien toch het voordeel van een kinderdagverblijf: er is toezicht op elkaar. bij een gastouder mis je dat en moet je er maar volledig op vertrouwen.
    na onze slechte ervaringen met 2 gastouders ben ik het vertrouwen nogal kwijt

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    @jalea: hier ook slechte ervaringen een gastouder! Niet ikzelf, maar het kindje waar ik altijd oppastte in de weekenden. Zij ging doordeweeks naar een gastouders, die bleek achteraf niet zo betrouwbaar te zijn.

10. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    jeetje dat is ook wat met die gastouders. gelukkig hebben wij voor een kinderopvang gekozen voor onze kleine man. daar gaat hij twee dagen in de week heen.

maar wij zoeken eigenlijk oppas voor eens een avondje weg. wij wonen in Rotterdam. iemand een idee?

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    een gastouder is ook 'slechts' iemand die kindjes thuis opvangt en er geld mee verdient he... op zoek naar betere gastouderopvang heb ik me helemaal sufgebeld, ik zocht naar iemand die bewust niet hele veel kids tegelijk opvangt, maar die zijn vrijwel onvindbaar!
    ik ben helaas tot de conclusie gekomen dat heel veel gastouders het toch echt doen om vanuit huis veel geld te verdienen :( velen plannen hun hele week vol (ze mogen tegenwoordig 6 kindjes naast hun eigen kinderen tegelijkertijd opvangen he!), dat is werkelijk waar een flink salaris iedere maand hoor! (reken maar uit, 5 a 6 kindjes op een dag, laten we zeggen 8 uur op een dag, doe dat keer het uurtarief dat zij er per kind aan over houden (laten we zeggen, 3euro25), en dat keer 5 dagen in de week, en dat is totaal..... zo'n 2600euro! nou trek daar nog een deel af voor de belasting en een klein beetje de onkosten voor ranja en een biscuitje (want brood betaal je extra voor en flesvoeding en luiers moet je meegeven en betaal je dus zelf), dat is iedere maand een flink extra salaris!
    een gastouder hoeft ook maar weinig aan te kunnen tonen om gastouder te worden. ja een verklaring van goed gedrag, maar dat stelt niet zoveel voor. mijn gastouder bleek zodra er geen ouders meer bij waren helemaal niet zo leuk te zijn: duidelijke voorkeur en afkeur van bepaalde kinderen (eentje was er 5 dagen in de week en uitgerekend dat kindje vond ze niet leuk en negeerde ze een groot deel van de dag!), ze bestrafte de kinderen op een in onze ogen erg verkeerde manier, toen ik onverwachts een keer binnen kwam vallen kwam ik erachter dat hij een enorm stinkende poepluier had waarvan duidelijk te zien was dat die niet van het afgelopen kwartier was.... ze hield zich niet aan afspraken die wij erg belangrijk vonden voor ons kindje en waar zij mee in gestemd had! en zo kan ik nog wel even doorgaan. nee, voor mij geen gastouders meer :(

en natuurlijk zijn er hele lieve gastouders! ze bestaan! maar ik vertrouw zelf niet meer zomaar op iemand die ik niet al persoonlijk goed ken voordat mijn kids erheen gaan

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Jalea@ Van het gastouder zijn word je echt niet rijk en je verdient helemaal geen ene kloot.
    Ik weet ook wel dat er gastouders zijn dat je je afvraagt hoe komt je ingodsnaam door die gesprekken heen.

Maar er zijn ook goede gastouders :) als de kinderen hier zijn dan ben ik er 100% voor de kids. Ik heb er 2 en vind ik meer als genoeg zodat ik ook flexible kan zijn naar de ouders toe. De oudste komt tussendoor ook wel eens spelen want dat vind hij zo gezellig.

Bij het buro waarbij ik ben ingeschreven komen ze ook ineens kijken zonder een bericht van dat ze komen om te kijken ofdat alles wel goed gaat.

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    fleur1, de gastouder die wij hadden heeft echt iedere dag helemaal vol met 6 kindjes naast haar eigen, en verdient er echt veel mee, zoveel dat ze een hele leuke 2e hypotheek hebben kunnen afsluiten en het huis aan het verbouwen zijn!
    heeft ze me notabene zelf nog verteld, toen er nog geen breuk was ontstaan en we nog redelijk vriendelijk waren naar elkaar toe

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    kijk, zo iemand als jij heb ik dus maanden naar gezocht :D maar in mijn stad zijn ze echt onvindbaar, iedereen heeft zijn week helemaal volgepland met iedere dag 5 a 6 kids die de hele dag blijven. ik vind het echt triest!

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier zijn ze verschikkelijk streng ze mogen er 6 plaatsen maar hier plaatsen ze er het liefs maar 2 per dag. Ik vind het toezicht hier zo goed. In de overeenkomst hier staat ook dat je 7x per jaar naar hun gerichte bijeenkomsten moet anders kun je opzouten.

4x per jaar een evaluatie gesprek en je staan soms 2x per week op de stoep en de andere keer zie je ze een maand niet ze staan dan aan de deur op de dagen dat ze weten dat je aan opvang doet.

Deze controle vind ik helemaal super.

Hier in het dorp zit ook een vrouwtje die het allemaal zwart doet nou dat is echt gewoon volstouwen die auto onverantwoord.

Ik wist trouwns niet als je zo volgeboekt word dat je dan zoveel verdient.
    Zit ik heir met me net 300 euro voor 2 dagen in de week van 700 tot 1800 maar ik reken ook niet alles

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat fijn om te horen dat er ook nog goeie gastouderbureau's zijn en meer mensen die bewust weinig kids opvangen! als je er maar een paar opvangt verdien je er inderdaad heel weinig mee.
    mijn ex-gastouder heeft nog nooit controle gehad. de vrouw die het gastouderbureau heeft opgezet is het ook veel te druk geworden geloof ik, het is dr echt ver ver ver boven dr hoofd gegroeid, die kan het niet bijbenen. dus controle is er niet.

wat ik ook zo irritant vond, is als een gastouder negatief praat over de ouders van andere kindjes die ze opvangt. ik vind dat echt zo niet nodig he, waar is dat nou toch goed voor :(

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ja dat vind ik inderdaat ook niet nodig. Ik heb hele duidelijke afspraken gemaakt over hoe ik het doe en ik neem wel wat mee wat zei thuis doen natuurlijk.
    Het is gewoon zo jammer dat het inderdaat dat het soms bij zulke buro's gaat zo komt het gastouder gebeuren zo negatief te staan terwijl het denk ik als ouders heel fijn kan zijn

Deel Deze Pagina