Alleen moet je daar dan vaak wel weer voor betalen Ik zou eerst eens kijken bij de "gratis" consuminderbloggers, die delen m.i net zulke goede tips, alleen zijn niet zo commercieel.
Hoe kom je daar bij? Het is gewoon een website met heel veel tips. Betalen doe je pas als je een cursus koopt.
Wij hebben overal potjes voor op de rekening. Houden dat overzichtelijk door gelijk te pinnen van die rekening. Daar zet ik hem vooraf op of nadat ik boodschappen heb gedaan en daarna bijv. Iets voor de kinderen ga halen zet ik hem op kbs. Mijn man heeft ook alles uitstaan in excel. Wat we binnen krijgen per maand en wat eraf gaat. Dit is wat echt helpt bij ons. We hebben het absoluut niet slecht, maar ik werk niet dus dan is het niet zo dat we maar uit kunnen blijven geven.
Veel reacties en tips heb je al. Ik vind het een sport om fijn te leven en op de centen te letten: 1. Boodschappen lijst maken ook voor action, kruidvat. En hou je daaraan. Niet nog die extra aanbieding of die handige mattenklopper kopen 2. Check waar het het goedkoopst is, bijv de grotere uitgaven zoals vloeibare sop voor de was, vaatwastabletten. Denk aan voordeel verpakkingen. (Ik kan nu een jaar vooruit bijv met mn stofzuiger zakken voor een prikkie). 3. Stop, denken, doen. Heb je A merk echt altijd nodig ? 4. Marktplaats 5. Nogmaals, heb je het echt nodig? 6. Cadeautjes vooruit lopen. Leuke aanbieding voor een verjaardag volgende maand, kopen. 7.Korting via apps
2e halve prijs of 2+1 gratis aanbiedingen klinken leuk, maar als je er maar 1 nodig hebt, dan is dat nog altijd de goedkoopste optie. Veel artikelen zijn zo vaak in de aanbieding, daar hoef je geen voorraad voor aan te leggen. Kijk ook nog eens naar investeringen voor een lagere energierekening. Bijvoorbeeld radiatorfolie is erg goedkoop en levert veel op. Ook proberen wat kouder te douchen en straks de thermostaat een graadje lager.
Nou, ik ben best bekend in (consuminder)blogland. Waar ik op doel is dat zij o.a een betaalde cursus aanbod die weer een andere blogster geheel gratis aanbood. Ze zegt ook gewoon dat dit haar fulltime baan is, dus ja, logisch dat zij dan geld vraagt voor haar diensten. Wat natuurlijk prima is hoor, en er zijn vast genoeg mensen die bereid zijn en ervoor betalen. Ik geef alleen aan dat er net zoveel informatie te vinden is op gratis consuminderblogs, wat natuurlijk wel handig is voor iemand die om bezuinigingstips vraagt.
Heeft ze slim gedaan toch?! Ik heb nog nooit een cent betaald voor tips, ook bij haar niet. De sponsoring prikken we wel doorheen
Ik volg even. Hier staan veel ziekenhuis afspraken op de planning en dat zuigt echt wel onze budget op. Daar naast wil ik eigenlijk de grote auto er uit doen ' maar iedereen levert mij commentaar want je hebt hem nu toch al' uhuhhh ja we hebben hem maar hij zuipt als een tierelier en kost ook nog eens veel in de maand ' belasting' & verzekering. Mijn man heeft een bedrijfs auto ' lease' en vanaf de 10de heeft hij een vast contract. Daar naast kan ik dan een goedkopere kleinere auto terug kopen inc een electrische fiets. En kan de auto dus er staan voor in het geval van nood en ik onze oudste op moet halen en naar het ziekenhuis moet etc. Dat zal al een minder dure uitgaven zijn als de grote auto. Verder, Hier moet de bezem door streaming diensten. En even kijken tot wanneer onze ziggo loopt en overstappen niet voordeliger is. Verder het savonds nog even naar de supermarkt lopen, en de action etc vermijden want word altijd verleid onzin te kopen.
Mocht je een koophuis hebben; ons huis was veel in waarde gestegen de afgelopen tijd. We hebben hem laten taxeren (kostte wel 650,-), maar doordat we in een lagere renteklasse kwamen, werden de maandlasten lager.
Wat betreft Ziggo, Je kunt ze altijd bellen en zeggen dat je zwaar overweegt om over te stappen en of ze je een leuk voorstel kunnen doen. Zo doe ik dat al een aantal jaren. Deze keer heeft me dat een jaar lang 50% korting opgeleverd.
Soms kan dat ook via een desktop taxatie. Dan ben je vele malen goedkoper uit. https://desktoptaxatie.nl/
Ik zat bij Obvion en daar kon ik gewoon de WOZ aanslag uploaden. Die was al zo hoog dat we in een lagere renteklasse kwamen, en helemaal gratis. Kan misschien ook bij meerdere hypotheekverstrekkers?
En @rizolli n.a.v. je eerdere topics over besparen: Toch je paard de deur uit doen als je dat nog niet gedaan hebt, minder dieren en breng je vakanties in kaart. Korte vakanties lijken goedkoop en vliegvakanties soms ook, maar als je dat niet doet bespaar je meer dan je ooit zult kunnen met bijvoorbeeld iets goedkoper hondenvoer.