Besparen en toch een fijne verjaardag organiseren.

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 24 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier is het makkelijk.
    Ik vier mijn verjaardag eigenlijk nooit. En ALS ik wat doe is het zo dat familie welkom is, een bakkie en gebakkie kan krijgen en klaar.
    Mijn man is jarig op 2e kerstdag, dus dan zijn we vaak ook onder de pannen. We doen dan een speciaal gebakje bij de mensen waar we die dag vieren.

Onze zoon vind het het allerleukste om zijn verjaardag met klasgenootjes en kinderen van de fam te vieren. Dus vorig jaar hebben we voor het eerst alleen een kinderfeestje gehouden. Zijn grootouders uit België sturen altijd een cadeau op, die kunnen toch niet komen ivm hun gezondheid en verder gaat het hem niet om cadeau's. Die maak ik veel gelukkiger met een speeldag ergens met kinderen. Maar als hij zijn verjaardag anders wil vieren doen we dat ook.

Dochter is nog klein, die vieren we nog wel. Ik ben wel zo dat als we een verjaardag vieren ik het wel "goed" doe. Ik koop niet het duurste of het meest luxe en ik let heus wel op de uitgaven maar ik ga ook niet beknibbelen. Je viert het tenslotte 1x per jaar. En persoonlijk vind ik het ook gastvrij om je gasten te voeden. Ik bedoel ook niet dat als je het anders doet dat slechter is natuurlijk, het is een persoonlijke mening.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik had een doos eieren, 12 stuks voor 2,70 ongeveer. Dus dan heb ik daar 24 gevulde eieren voor. De kruiden, scheut mayo en uitje wat daar in gaat, kost niet zoveel. Maar het komt ook omdat het mijn favoriete hapje is haha.

NiekeKris vindt dit leuk.
  3. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ik zie dat er al heel wat tips gegeven zijn. En dat je zelf ook al een aantal dingetjes had gevonden om te besparen.

-Idd filterkoffie. Ik weet niet of je ooit wel eens die opschuimmelk haalt om latte machiatto of cappuccino te maken, maar een pak volle melk is goedkoper, en werkt net zo goed.
    -huismerk producten. Frisdrank, chips, ed.

Toch vind ik een fototaart heel erg leuk voor de kinderen. En eerlijk gezegd denk ik dat me met verschillende taarten, of vlaaien uiteindelijk net zoveel geld kwijt bent. Ik zou dan dat ook laten. Zeker als de kinderen er zo blij van worden.
    Mijn dochter maakt het echt niet uit wat er op tafel komt, en vraagt werkelijk nergens om, maar zou het echt heel jammer vinden als er geen fototaart zou komen.
    Als je echt wil besparen, en iets ipv taart wil doen, kun je altijd kiezen voor wat kleine gebakjes.
    De mini soesjes, bananensoesjes en chocoladesoesjes uit de diepvries van de Aldi vinden ze allemaal lekker hier.
    Je zou er ook voor kunnen kiezen om een paar cakes te bakken.
    Chocoladecake, gewone cake, appel, of banaan, bijvoorbeeld.

Verder kun je ook echt heel veel dingen zelf maken.
    Een plaatpizza, en die in kleine stukjes snijden.
    Gehaktballetjes
    Van die mini knakworstjes in bladerdeeg. (Serieus, daar hebben mensen me vorig jaar voor opgebeld, om het recept te vragen, haha. Ik dacht dat ze me kei voor de gek hielden, maar het bleek bittere ernst te zijn)
    Sowieso kun je heel lekkere dingen in bladerdeeg maken
    Of een rauwkostplankje met allerlei verschillende soorten rauwkost met wat lekkere dipjes.

Toch denk ik dat je werkelijk veel bespaard als je vooruit gaat plannen.
    En iedere week ofzo iets meeneemt vanuit de aanbieding.
    De ene week wat vlees of vis voor in je bladerdeeghapjes of andere verjaardagshapjes, misschien alvast meenemen voor in je diepvries
    De andere week is de frisdrank, tweedrank of ranja in de aanbieding, of de koffie
    En de andere week alvast wat chips

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Tsja.. noodzaak noodzaak. Het leven is zo drastisch veranderd dat het voor de meeste mensen wel noodzakelijk is om te besparen.

Ik had ervoor kunnen kiezen het kleiner te houden inderdaad. Maar door te besparen op veel andere details, kan ik toch de mensen die ons (en onze zoon) het dierbaarst zijn allemaal uitnodigen. Een bewuste keuze dus. En bewuste keuzes zijn nu wel noodzakelijk. Dus :D

Syane, Merlino en tuc vinden dit leuk.
  5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hier een grappige wending van dit verhaal. Wij hebben dus ook altijd die fototaarten. Zegt ie gisteren ineens: “oh nee, dat wil ik niet. Ik wil een taart met alleen spikkels.” Ik noem nog wat interesses van hem als suggestie voor een plaatje, maar nee hoor. Het wordt een spikkeltaart. :roflmao: Scheelt 8 euro of zo.

Die bladerdeeg knakworstjes zijn hier ook een hit.
    En idd in de aanbieding vooraf kopen is een goeie. Deed ik wel, maar ik kan nog scherper opletten.
    Alleen ging ik naar de Aldi voor de goedkope sinas, was het hele vak geplunderd. Heb ik weer.

6. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Wij hebben de mazzel dat we maar 3 keer verjaardagen hoeven te vieren. In november 3 in 1, verjaardagen vallen in 1 week.
    Man en oudste zoon zit maar 3 weken tussen, dus vieren we ook in 1 keer.
    Alleen de jongste heeft een eigen verjaardag.

Deel Deze Pagina