Oh, wat ben ik blij dat we een dochter hebben gekregen... Ik vind het ook doodeng ale: en zou, als we ooit een zoon zouden krijgen, hem toch het liefst in het ziekenhuis laten besnijden. Weet iemand hoe duur dat is ten opzichte van zo'n besnijdeniscentrum?
Gedver waarom wil iemand zijn kind laten besnijden terwijl er medisch gezien niets mis mee is? Kan dat niet begrijpen!
Ja ik ook Maarja het is hun cultuur, dus ik kan het niet begrijpen..maar wel respecteren Oei als ik het zo terug lees klinkt het zo onaardig maar dat is het niet bedoeld hoor voor niemand niet.
succes met het besnijden! Wat ik me trouwens afvraag: Dat hele feest eromheen met dat schaap enzo is toch meer iets cultureels? Zo'n feest is toch niet echt iets van de soena?
Tja, ik kan een andere cultuur met rituelen en gebruiken best respecteren. Maar de manier waarop het dier gedood wordt is echt afschuwelijk en onnodig. Dus daar kan en wil ik geen begrip of respect voor opbrengen. Wat een besnijdenis betreft moet ieder voor zich weten mits het om een jongetje gaat bij een meisje is dat iets héél anders maar daar gaat dit topic niet over . Het schijnt ook hygienischer te zijn om een jongen te besnijden maar heb er verder geen verstand van dus kan er niet echt een mening over geven.
Tja ik vind zelf besnijden nergens voor nodig. Waarom zou je gaan snijden in een gezond lichaam? Omdat het hygiënischer is? Een gewone piemel kan ook schoon zijn, alleen kost het iets meer moeite om hem schoon te houden. Vind het alleen wel jammer dat de eikel bij besneden mannen minder gevoelig is. Mijn vriend is zelf besneden, maar vindt het nergens voor nodig zijn eventuele zoon te besnijden. Maar goed ieder zijn rituelen en geloven. Gelukkig gebeurt de besnijdenis op jonge leeftijd en merkt het kindje er weinig van. Wel jammer dat het kind niet zelf bewust kan kiezen of hij besneden wil worden of niet. In iedergeval een fijn feest toegewenst, en maak je niet teveel zorgen.
Gefeliciteerd alvast! p.s; het komt wel goed, het hele gebeuren gaat toch sneller als je denkt, maar dat weet je wel want dit is je 3e keer. liefss
Als mannen zich gewoon bij één (niet besmette dan hé) vrouw zouden houden, lijkt me de kans op aids ook niet erg groot... Ruby: veel succes meis, lijkt me hartstikke moeilijk om als moeder mee te maken. En ook voor je kleintje. En nee, niet voor het schaapje.
Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar vind dat wel heel vreemd. Aangezien heel heel veel afrikaanse mannen besneden zijn. Maar goed, we wijken nu wel heel erg veel af van het onderwerp
Wij zijn vandag ook geweest voor de besnijdenis, ik zag er best wel een beetje tegenop maar het is erg goed gegaan. Tayo heeft helemaal niet gehuild zelfs niet bij het prikje. Het ziet er wel een beetje naar uit maar hij heeft er eigenlijk haast geen last van. Bij ons is er een klemmetje gebruikt, nu moeten we woensdagavond weer terug om het klemmetje te laten verwijderen. ben blij dat het echter de rug is groetjes Maartje
als het schaap geslacht word word er zacht in zijn oor gefluisterd en koran verzen gelezen het dier word eerst gerust gesteld en zo liefdevol aangesproken dat het op het moment van het snijden bijna geen kik geeft. altijd word er een drama gemaakt van de manier waarop moslims hun schapen slachten terwijl niemand die dit zegt het ooit van dichtbij heeft meegemaakt. en hoe dnek je dat de koeien bij jullie worden geslacht? die worden eerst de kop in geslaan, maar daar mag dan weer niks over gezegd worden...
Dames... volgens mij ging het niet over de vraag of je wel of niet zou moeten besnijden en over het slachten van schapen. Overigens valt die discussie onder de regels omtrent discussies over het geloof (zie de forumregels). Ruby, succes en alvast gefeliciteerd. Groetjes, Josien