Wie heeft er tips tegen beslagen ramen in huis? We wonen in een flat en hebben enkel glas, zodra het buiten weer kouder weer is zijn 's morgens bij ons alle ramen beslagen Het enige wat helpt is raam open en kachel aan maar we vinden het zonde om de kachel aan te doen als we aan het werk gaan. Hebben al vochtvreter geprobeerd maar dat helpt niets. Wie heeft er nog ideeen?
Hoe zonde ook, ik zou het toch doen. Leven in zoveel vocht is nl. niet echt gezond. En zo raak je het wel kwijt. Helpt een professionelere vochtvreter niet? Zo'n ding dat ze in de bouw gebruiken? Volgens mij kun je die huren bij de bouwmarkt. Kun je eens proberen of het helpt.
Met een beetje geluk is het als we thuiskomen weggetrokken (afhankelijk van het weer) maar zodra we dan gaan koken zijn ze zo weer beslagen Vind het echt zonde als alle kachels aan staan terwijl we van 8 tot 6 van huis zijn. Bedankt voor het meedenken!
O, dat is wel erg lang ja. Ik dacht een uurtje ofzo. Maar de hele dag kan ik me voorstellen dat het nogal wat teveel van het goede is. Toch dubbel glas laten plaatsen?
ja het lijkt er bijna op dat dat de enige oplossing is maar gezien we hier nog maar ongeveer 2 jaar zullen wonen en het een aardige duit kost gaan we dat niet meer doen. Sowieso is het heel duur omdat we vanwege de grote ramen een kraan moeten huren. En laten nou net een aantal bewoners het samen gedaan hebben voordat we hier gingen wonen
Met zoveel vocht in huis heb je ook snel last van schimmel e.d. Voordat wij dubbel glas hadden moest ik sóchtends altijd de ramen drogen met een trekker. Erg vervelend!
Wij hadden in onze woning ook altijd last van condens op de ramen in de slaapkamer en hal. In de winter was het helemaal erg. Wij deden altijd de ramen ver open. In de woonkamer hadden we wel dubbel glas en daar hadden we dus nergens last van. We hebben toen de woningstichting gevraagd of we overal dubbel glas konden krijgen. We betalen nu iets meer huur, maar het is een stuk aangenamer in huis. En we hebben nu overal ventilatieroosters, dus hoeven we in de winter niet persee de ramen open te doen. Ik denk dat de enige optie is...of de ramen open doen....of de kachel aanzetten....of toch dubbelglas
zo en zo overdag de ramen opendoen, en als je s'avonds thuis komt de kachel aan. En dan de ramen op een heel klein kiertje. Bij het koken ietsje verder open. Ik had het altijd op de slaapkamer, maar met het raam op een kiertje was het al een stuk minder... Inmiddels zijn we verhuisd
Bij enkel glas hou je dat probleem. Je kan er vochtwerend spul op doen, maar dan verplaats je het probleem enkel. Je kan een electrische vochtvreter gebruiken, maar dan zou je hem snachts aan moeten zetten. Wat je wel kan doen, maar uiterst oncharmant is. Een laag plastic over je raam aan de buitenkant aanbrengen. Dit geeft het effect van dubbelglas en heb je geen vochtige ramen meer. Wij hebben wel een electrische vochtvreter (zibro) en het scheelt wel veel. Maar alsnog smorgens beslagen ramen, maar dat hou je gewoon met enkel glas. Binnen warm, buiten koud en vochtig. Sja, dat beslaat. Ik heb het maar geaccepteerd.
Hebben wij, maar we hebben toch echt elke ochtend matglas. Ook hebben we een vochtvreter en de afzuiger ( niet de afzuigkap) aanstaan. De kachel staat hier ook aan. Dus ik weet echt niet wat ik nog er aan kan doen. Ik lees dit topic mee.
@kaboutertje, je hebt dubbelglas, maar toch condens? Bij alle ramen of bij 1. Want als je het bij 1 hebt kan dat betekenen dat je raam lekt.
we hebben een nieuwbouwhuis me overal dubbelgalas, en sóchtends is de hele wijk voorzien van matglas, geen idee wat er nog aan gedaan kan worden hoor
thx voor alle reacties, had zelf al het idee dat we het maar moeten accepteren, ga in ieder geval met het koken bovenraampjes open zetten misschien scheelt dat ook iets. En inderdaad DE oplossing is dubbelglas. In de zomer trouwens nergens problemen mee gelukkig! Eigenlijk zou ik alle ramen met de trekker af moeten nemen maar das wel een hele klus haha
Nou dat hoop ik voor je, want zoals je ziet ben ik niet de enige met dubbelglas die toch dit probleem heeft.