Benauwd bij 23 weken????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momof3, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik ben 23 weken zwanger en heb sinds een week echt last met ademhalen. Als ik aan de telefoon ben, ben ik heel snel buiten adem en de trap op is echt slopend.

Heeft iemand anders dit ook misschien?
    Ik dacht eerst: misschien de baarmoeder die tegen mijn longen komt.. maar dat kan toch nog niet?

2. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!volgens de verloskundige is het iets hormonaals...wat helpt is om zelf horizontaal te gaan liggen met je benen omhoog (flink omhoog)

Bij mij slaat ook nog eens mijn hart op hol...

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja bij mij ist echt als ik diep wil ademhalen, het gewoon niet lukt.
    Net huisarts gebeld.. morgen een afspraak om half 10.
    Vk vond het wel wijs om die te bellen

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat je buikgroeit en je longen dus steeds minder ruimte krijgen ;)
    mar goed dat je er even een arts naar laat kijken !

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb bij beide zwangerschappen behoorlijk veel last (gehad) van benauwdheid. Bij deze zwangerschap al vanaf een week of 14, en zo erg dat ik er ook medicijnen voor heb.
    Ik ben enigszins allergisch aangelegd (hooikoorts, huisdieren), dus dat zal zeker meespelen. Tijdens de zwangerschap reageer ik alleen een stuk heftiger..

6. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja hier is het ook zo...Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik echt maar met moeite wat aan adem kan geraken...Dan moet ik gewoon ff kunnen zitten en bijkomen en dat terwijl ik nog eens geen grote inspanning heb gedaan ofzo...

7. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    hier ook al een aantal weken, al vrij vroeg benauwd, maar hoort er gewoon bij. voel me echter alsof ik een marathon heb gelopen, (en dan ben ik maar net voor de deur uit met de hond)

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Pff hier nog een...ben net een oud renpaard. Ik hijg pug steun en kreun me wat af..krijg gewoon geen lucht genoeg. Maar idd ook is tegen mij gezegd dat dit erbij hoort. Dus dat geloof ik dan ook maar ;)

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het komt ook door de extra liter bloed die je tijdens de zwangerschap aanmaakt, je lichaam moet harder werken om dat rond te pompen. Als je erg druk bent of trap loopt komt dat er nog eens bij, zeg maar. Lichte kortademigheid is dan ook normaal. Echte benauwdheid zou volgens mij nog niet moeten, dus goed dat je het even laten controleren. Misschien is je hb aan de lage kant?

10. Boehboeh

Boehboeh Lid

10 feb 2012
    41
    0
    0
    Administratief
    Noord-holland
    ik heb er ook last van en het wordt steeds erger. ik kan nog wel gewoon adem halen maar diep inademen gaat wel moeilijk en ik ben idnerdaad snel buiten adem na bv rondje lopen of een trap op... heel vervelend.. maar goed, heb het er uiteraard graag voorover ;)

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja ik heb het hier ook, ik doe gewoon rustig aan. Ik kan nu gewoon de dingen even niet meer zo snel of op het tempo dat ik gewend ben helaas.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben ook 23 weken zwanger en ik wil mezelf niet direct benauwd noemen maar ik sta ook regelmatig te hijgen als een molenpaard.Nu weeg ik ondertussen al bijna 100 kilo dus dat zal ook wel meespelen.Heb zojuist de woonkamer gezogen maar ben dan ook echt gesloopt.Mijn volgende etappe wordt om een lading speelgoed naar boven te brengen maar daar moet ik me mentaal nog even op voorbereiden haha.Voordat de baby komt moet er nog heel wat gebeuren in huis maar ik wordt al moedeloos bij de gedachte.Gelukkig heb ik wel een man die niet te beroerd is om een handje toe te steken.

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    NOU daar zijn we weer...
    Huisarts geweest vanmorgen, die dacht longembolie.
    Verwijzing naar ziekenhuis, dus ik naar het ziekenhuis.
    Longen geluisterd: niks
    Hart geluisterd: niks
    Zuurstofmeting met een vinger ding: alles goed
    Bloeddruk: niks
    Me rond laten lopen met dat zuurstof vinger ding: niks

Toen kwam ze terug met dat er eigenlijk niets te zien viel uit het bloed.
    Dan moest er bloed uit mijn slagader genomen worden ivm zuurstof.. dat was ook goed.
    Dan maar een rontgenfoto, die was ook perfect.

Toen gesprek met de longarts.. ze konden geen ct scan maken ivm de baby, maar omdat er niets in de familie voorkomt en aan mijn klachten te horen dacht ze dat ik echt geen longembolie had maar dat de baby alles in verdrukking brengt.

14. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    Ik heb dit ook, denk dat het normaal is. Ik had ergens gelezen dat je hart nu 20hartslagen p/min meer moet kloppen voor je baby, dus dat is best veel!

Echter als ik in de sportschool aan het fietsen ben, dan gek genoeg weer niet. Maar zodra ik een trap oploop, buiten adem en een super snelle hartslag!

Deel Deze Pagina