Beste vriendin kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi dames!

Ik zit ergens mee en vind het fijn om hier even mij hart te luchten.

Ik ben sinds 4/5 jaar bevriend met ienand. In een korte tijd zijn we heel close geworden en hebben de afgelopen jaren lief en leed gedeeld.

Zij heeft borderline en hierdoor is vriendschappen onderhouden niet haar sterkste punt. Af en toe hebben wij dus wat minder contact maar niet anders kwa gedrag. Dus daar heb ik mee leren leven.

Sinds een week of 2 a 3 hoor ik weinig tot niet van haar en duwt ze mij bijna weg. Korte afstandelijke reacties op alles en niets is meer leuk. Ze geeft aan niet lekker in haat vel te zitten maar ondertussen zie en weet ik dat ze het maar al te leuk heeft met alle andere vriendinnen. Dit doet mij zeer. Ik ben echt een gevoelsmens en zij kan dit zo afsluiten dat dit haar niets doet. Als ik morgen zeg wij zijn geen vriendinnen meer zou ze rustig zeggen prima en doorgaan met dr leven. Ik zit hier echt al dagen mee. Zij is ook de enige vriendin in de buurt dus voel me nog redelijk eenzaam ook :( wil niet afhankelijk zijn van haar vriendschap. Maar zij was wel degene waar ik alles mee deed en dat valt weg.

Liefst zou ik meer contacten opdoen maar uitgaan doe ik weinig en op school of de speeltuin vind je ook niet snel iemand.

Wilde dit toch even kwijt.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.245
    6.767
    113
    Als ik het zo lees ben jij waarschijnlijk een vriendin waarmee ze de wat meer zware dingen deelt.

Ik kan me zo voorstellen dat als ze niet goed in haar vel zit dan liever de makkelijke weg kiest en daarmee ook de vriendinnen waar ze luchtig mee om kan gaan.

Dit denk ik...weet natuurlijk niet of dit ook zo is.

Wat je ook al zegt...je moet andere mensen leren kennen. Misschien kun je kijken naar vrijwilligerswerk of eventueel een hobby waarbij je meer mensen ontmoet.

Ik vind het vervelend voor je dat je je eenzaam voelt.

Manque, DastyQueen en Triangel vinden dit leuk.
  3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.817
    2.000
    113
    Ik denk dat dit bij haar ziektebeeld hoort en daar kun je, cru gezegd, niet veel aan doen. Niet meer dan accepteren dat het zo is. Maar dat is moeilijk, omdat jij ook te maken hebt met jouw eigen gevoelens, ervaringen en referentiekaders. Voor zo'n vriendschap zul je zelf sterk in je schoenen moeten staan wat dat betreft en dus ook heel zeker moeten zijn van jezelf. Ze zal dit niet alleen bij jou doen. Kun je evt. in contact komen met vriendinnen van haar om te bespreken hoe zij dit ervaren? De vriendinnen waar ze nu mee omgaat, zijn dat vriendschappen die ook al zo lang duren als jullie vriendschap? Of zijn het recente vriendschappen?

4. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik snap dat het vervelend is voor jou maar hoort bij der ziektebeeld ben ik bang.

Uit welkw omgeving kom je? Probeer nieuwe contacten te leggen zoek een hobby enz

5. Moess

Moess Niet meer actief

Wat jij beschrijft is typisch voor borderline. Heftige maar kortdurende vriendschappen/relaties.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.755
    489
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Helaas, dit hoort er helemaal bij. Zo is mijn moeder ook. Die heeft ook borderline.

Je kunt niks anders dan accepteren en mee omleren gaan. Je kunt deze mensen namelijk niet veranderen.

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier helaas hetzelfde meegemaakt.
    Enigste wat ik kan zeggen het is kut zwaar kut maar helaas zoals hierboven gezegd word hoort bij het ziektebeeld .

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Het hoort inderdaad bij deze persoonlijkheids problematiek. En in mijn ervaring is het zo dat als je eenmaal ‘aan de kant gezet’ word door iemand met borderline. Dan is het daarna klaar uit. Ze gaan daarna verder naar de volgende heel intense vriendschap / relatie. En dat stopt ook weer na een paar maanden/jaar. En dit proces blijft zich herhalen.

Als je je er heel vervelend over voelt, is het goed om er bij stil te staan dat het niet aan jou ligt.

Ik zou het proberen af te sluiten voor jezelf. En proberen je te richten op het vinden van nieuwe vriendschappen.

9. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ja ik weet dat dit bij haar ziektebeeld hoort maar na zoveel jaar accepteren trek ik het niet meer. Ik moet dit inderdaad naast mij neer gaan leggen maar heb daar moeite mee. Ondanks dat je weet dat het borderline is kan ik moeilijk bevatten dat iemand zo gevoelloos en hard kan worden.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.510
    8.285
    113
    Vrouw
    #10 Zonnestralen, 28 feb 2018
    Laatst bewerkt: 28 feb 2018
    Ik denk niet dat dat het is. Ik denk dat de eigen gevoelens zo overheersend zijn dat er geen ruimte meer is voor de gevoelens van anderen.

Dat jij hier zo mee zit is een extra reden dat het beter is om hier afstand van te nemen. Ook mocht ze ineens weer terug komen voor intensief contact. Ik zou op zoek gaan naar andere connecties. Als je dat pittig vind om te doen kan je ook leuke online clubjes zoeken als stap daarnaar toe.

p.s. Ik had ook zo'n vriendin. Diagnose die zij heeft is bipolair en niet borderline. Maar ze vertoont veel bps gedrag. Toen mijn oudste geboren werd heb ik er afstand van genomen. De vriendschap koste teveel energie. Achteraf ben ik er wel blij mee dat ik dat gedaan heb. Ze was net een wervelwind door mijn leven en telkens die zorgen...

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.075
    27.902
    113
    Het is uitermate kut. Ik ken ook iemand die (waarschijnlijk) borderline heeft. Het is aan of uit, ze vindt je geweldig of je boeit haar niets. Het maakt ook niet uit hoelang zij al bevriend is, getrouwd is of een relatie mee heeft. Opeens is het over en ben je niemand meer voor haar.
    Heel pijnlijk. Sterkte!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.017
    3.798
    113
    Ik heb ook iemand met borderline in mijn directe omgeving, herkenbaar.
    Het is erg jammer, maar ik zou nieuwe vriendinnen zoeken. Wie weet komt ze over een tijd weer terug, de meeste vriendschappen of relaties lopen bij mensen met borderline vroeg of laat stuk.

Deel Deze Pagina