Hallo allemaal. Wie is er als kind vaker verhuisd? En hoe hebben jullie dit ervaren? 1,5 jaar geleden zijn wij verhuisd. De kinderen toen 6 en 8. In dezelfde woonplaats zodat de kinderen niet van school hoefde te wisselen. Maar ik kan hier niet wennen. Voel me totaal niet thuis. Nu twijfel ik. Nog 5 jaar wachten tot de jongste naar de middelbare is zodat we een ruimer zoekgebied hebben. In de buurt van de basisschool wordt het lastig. Of wisselen van school? Ik voel me schuldig dat ik ze uit hun vertrouwde huis heb weggehaald. Dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik hier niet kan wennen. Ik ben zelf als kind nooit verhuisd dus ik heb geen idee. Misschien dat ervaringen van andere me verder kunnen helpen. Groetjes
Ik ben als kind nooit verhuisd, maar ik ben sinds ik met mijn man samen ben naar een dorp zo'n uur van mijn geboortestad af verhuisd, waar hij vandaan kwam. Ik heb hier eigenlijk nooit kunnen wennen in de zin van, dat het echt als mijn thuis voelt. Dus ik herken je gevoel zeker. En het is echt lastig als je in zo'n twijfelachtige staat verkeerd. Ik zit al jaren in dubio of we niet terug moeten gaan. Zelfs onze kinderen zouden het niet erg vinden van school te moeten wisselen. Ik denk dat het ook erg aan het kind zelf ligt... wennen moeten ze sowieso. Als je gevoel heel sterk is zou ik zeker overwegen te verhuizen. Als je dermate ongelukkig bent is het voor niemand fijn Zou je dan dus in de buurt van je oude huis terug willen gaan? Nu de huizen onbetaalbaar zijn aan het worden voelt het voor mij als een ver van mijn bed show.
Ik ben als kind 2x verhuisd. Nou ja, de ene keer was ik 11 en moest ik groep 8 op een andere school doen. Dat vond ik niet prettig, want ik had 7 jaar bij dezelfde kinderen in de klas gezeten en net het laatste jaar moest ergens anders, waar ik gelukkig wel met 1 meisje voor die tijd al vriendinnen was. De 2e keer was ik 14 en toen hoefde ik niet van school te wisselen, dus dat vond ik niet erg.
Nee. Pas op mijn 15e net voor mijn 16e verjaardag gingen mijn ouders uit elkaar en verhuisde ik met mijn moeder 2 straten verder van ons ouderlijk huis.
8x verhuisd 4 verschillende basisscholen gezien, en nee is absoluut niet fijn en moest ook steeds nieuwe vrienden maken en werd hierdoor ook heel veel gepest, voor mijn eigen kinderen zou ik dit nooit doen, misschien eenmalig maar vaker zeker niet maar goed als kind heb je eigenlijk niks te willen en niks te zeggen, 1x van basisschool wisselen ja is aan de ene kant ook niet fijn maarja aan de andere kant 1x is lang zo erg niet. Doen waar jullie je zelf het prettigst bij voelen.
Ik ben als kind 4x verhuisd (tot leeftijd van 16). 1x moeten wisselen van school in groep 3. Dat vond ik niet leuk en moest ook weer erg wennen op de nieuwe school. Dat jaar ook blijven zitten toen. Ik zelf jaartje geleden gescheiden, zoon toen in gr 6 en ik heb geen seconde overwogen hem van school te halen voor de laatste 2jaar. Ik gun het hem om met de vriendjes die hij al vanaf gr 1 heeft zijn schooltijd af te maken. Ik parkeer dus even mijn wensen tot hij ouder is. Maar jij geeft aan echt ongelukkig te zijn nu en dan is 5jr lang.. Maar ongelukkige kinderen wellicht is ook niet wat je wilt.. Lastig hoor!
Zelf ben ik ook nooit verhuisd als kind. Mijn kinderen nu wel. We wonen 6 km verderop. De kinderen gaan nog wel naar hun oude school. (Groep 7 en 8).
Als kind ben ik nooit verhuisd, ja als baby maar dat telt niet. Ik zou zelf ook absoluut niet vrijwillig uit de wijk verhuizen zolang mijn kinderen op de basisschool zitten. Ze zijn hier gelukkig. Hoezo kan je niet wennen dan eigenlijk? Ik zou persoonlijk niet om die reden mijn kinderen uit hun vertrouwde omgeving halen.
Tegen mijn 14/15e al 12 keer verhuisd, 3 basischolen, 2 middelbare. De basischool was het makkelijkst aanpassen, op de laatste groepen na. Sinds geboorte van de oudste 3x verhuisd, maar bewust in dezelfde wijk. Zodat ze op dezelfde school kon blijven en in buurt van vriendinnetjes. Ik denk dat je vooral je eigen (woon)geluk moet afwegen tezamen met het aanpassingsvermogen van je kids. Het ene kind is het andere kind niet Maar als je binnenkort zou gaan, zitten ze iig nog even samen op de nieuwe basisschool en hebben nog een aantal jaar om nieuwe lange vriendschappen aan te gaan.
Ik ben 7 (9, als je de verhuizingen als volwassene meetelt) keer verhuisd als kind. Wel de basisschool altijd op dezelfde school gezeten, ik heb alleen 5 verschillende middelbare scholen gezien, waarvan 1 in het buitenland. Zelf heb ik er nooit veel moeite mee gehad, maar ik denk dat het ook heel erg aan het karakter van het kind ligt. Ik zou samen met je partner het gesprek aangaan wat te doen. Wij kunnen met zijn allen wel zeggen dat kinderen er wel of geen last van hebben, maar het gaat ook om je eigen woongenot. En zoals ik het lees ervaar je dat nu niet...
Ik ben zelf 6 keer verhuisd in de basisschoolleeftijd en op de middelbare nog 3 keer.. Had tot het huis waar ik nu woon nog nooit ergens langer dan 4 jaar gewoond dus ja, het is wat je gewend bent. Ik heb 3 basisscholen gehad en 2 middelbare scholen en vond het geen probleem. Wel ben ik gewisseld in groep 1 en van 4 naar 5.. Dus ik heb nog 4 jaar in dezelfde groep gezeten wat wel helpt.. Op de middelbare heb je toch wel ook buiten school meer contacten dus dat vond ik niet zo erg.. Vijf jaar is wel lang om je ongelukkig te voelen hoor, ik zou als iedereen in 't gezin het er mee eens is gewoon doen..
Ik verhuisde als kind toen ik 6 was. Na de vakantie starten ik op de nieuwe school in een nieuwe plaats. Voor de zomer mocht ik een paar dagen meedraaien. Deed erg mijn best om kindjes te vragen om mee te spelen. Het eerste wat een kindje zei was maar ik ga verhuizen dus dat kan niet. Toen barste ik in huilen uit op school. Ik weet nu nog hoe ze heet. Heb in Gr 3 heel veel heimwee gehad. Ik kon ook geen contact houden met oude vriendjes omdat ik dan weken van slag was. Moet zeggen dat ik een gevoelig typ ben. Op volwassen leeftijd verhuisde ik 3 keer in dezelfde stad. In die provincie kon ik niet aarde. Nu inmiddels al 7 jaar op een andere plek in een andere provincie. Hier voel ik me meer thuis dan op de plek waar ik opgroeide. Inmiddels de derde provincie
Ik heb tot mijn 18de op 8 verschillende adressen gewoond. 3 verschillende basisscholen gehad. Ik kan het niet aanraden. Maar om nu 5 jaar op een plek te blijven wonen waar je je helemaal niet thuis voelt lijkt me ook een bijzonder slecht idee. Dat krijgen je kinderen ook echt wel mee. Kinderen zijn flexibel en 5 jaar is lang.
Nee valt mee. 1x toen ik nog geen 1 was en 1x toen ik 6 was. Ik weet nog wel dat ik het jammer vond weg te verhuizen van mijn vriendjes en die vriendschappen zijn ook wel verwaterd. Wel in dezelfde woonplaats gebleven dus hoefde niet van school te veranderen.
Heel fijn dat je je kinderen in het achterhoofd houdt . Ik heb 4 scholen gehad, ben meerdere keren verhuisd naar andere delen van het land en merk nu wel dat ik eigenlijk vroeger geen vriendschappen heb gelegd en het nu lastig vind die contacten die ik nu heb/maak te onderhouden.
Ik ben nooit verhuisd en daar ben ik blij mee. Mijn intentie is ook dat mijn kinderen hun schoolperiode op 1 school kunnen afmaken.
Hier verhuisd als kind en daarna niet naar mijn zin gehad op school. Op zich wel wat vrienden gemaakt maar niet zoals op de oude school. Ik begon toen in groep 5. Door die ervaring altijd gezegd, ik wissel de kinderen niet van school, Door omstandigheden dit toch gedaan afgelopen maart en beiden hebben gelijk weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt. Griep 1 en 4. Beiden hebben ook al meerdere kinderfeestjes gehad op hun nieuwe school.
Ik ben als kind 1x verhuisd maar kon toen wel op dezelfde school blijven. Het nieuwe huis heeft overigens nooit echt als thuis gevoeld. wij gaan over een paar weken ook verhuizen. De jongens kunnen gewoon op hun school blijven, het is wel 1,5 km verder fietsen voor iedereen. Onze oudste kinderen vinden het helemaal niks. Ze vinden het huis niet mooi en de afstand te groot. De jongste vindt het huis geweldig en geeft niet zoveel om de afstand. Hij kan alleen niet meer op straat spelen zoals hij gewend is. We wonen wel wat vriendjes in de buurt en we hebben leuke buurkinderen en een megagrote tuin. ook al vinden twee kinderen het niks, we gaan het toch toen. Hopelijk draaien ze nog wat bij en anders gaan ze toch binnen 4-6 jaar de deur uit, dus dat overleven ze vast wel.
3x verhuisd. 1x toen ik 2 was, 1x toen ik 6 was (nieuwe school in andere woonplaats maar ik kan me niet herinneren dat ik het vreselijk vond ofzo) en ik ben op m'n 18de uit huis gezet door mijn vader. Gelukkig was alles beter dan thuis blijven dus zelfs mijn kamertje van 12 m2 was beter dan thuis blijven