Het is weer bijna zover... Natuurlijk de standaard vraag, gaan jullie het gelijk invullen of wacht je bewust? Hier de eerste dingen al weer aan het verzamelen en ik doe het vaak de eerste dagen dat het kan. Hier nu ook twee verduurzaamheidsleningen dus weer even anders, kijken of ik er makkelijk uitkom.
Hier nooit als eerste. Maar wel ergens in maart. Altijd rond eind mei geld terug. Het is ook geen verrassing hoeveel geld. Niet zo spannend eigenlijk.
Ergens in maart. Die eerste week proberen we niet eens i.v.m. topdrukte en het maakt toch ook niet zoveel uit wanneer we het geld krijgen. We hebben dit jaar voor de verandering niet zo'n spannende aangifte, zal vooral neerkomen op hypotheekrenteaftrek, en ik zie tzt wel hoeveel dat is.
Hier doen we het altijd gelijk eigenlijk. Geen spannende dingen zoals al lange tijd. Maar toch benieuwd of we wat terug krijgen en zo ja, hoeveel.
Wij doen het vaak ook gelijk de eerste week. Verder geen bijzondere dingen dus verwacht wel een bedrag terug, maar zal vooral de combinatiekorting zijn.
Wij zijn verhuisd in oktober, dus moeten er wel even voor gaan zitten. De voorlopige teruggaaf ook pas per januari dit jaar aangepast, dus we zullen wel iets meer terugkrijgen als gewend. Maar ik ga niet om 12 uur 's nachts klaarzitten ofzo, vindt dat zo'n overdreven gedoe altijd. 2-3 dagen later is ook prima.
Ik heb er geen haast mee. We krijgen al maandelijks voorschot dus komen meestal op of bijna op 0 uit.
Ik heb in december vast voorlopige aanslag aangevraagd over 2024 kreeg toen bijna 3000 terug en zal nu met de aangifte dus rond de 0 zitten
Ik doe het altijd gelijk op 1 maart, maar gewoon wanneer ik er aan denk. Meestal 's ochtends wanneer ik wakker word.
Hier wordt het dit jaar het eerste jaar dat ik een volledig jaar omzet heb gedraaid als zzp-er, naast mijn werk in loondienst. Ik ben dus heel benieuwd wat ik daar nu uiteindelijk van over hou. Dit jaar veel aftrekposten (investeringsaftrek als zzp, maar ook implantaten laten plaatsen dus hoge zorgkosten). Ben benieuwd! Ga alles bij elkaar zoeken en naar de accountant sturen binnenkort.