Behangen!

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wij gaan voor het eerst samen behangen! Iemand tips of tricks zodat we het niet verpesten:$:D

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    neem vliesbehang, dan kan je gewoon de muur insmeren met lijm en kan je het behang nog een beetje schuiven als het niet precies recht zit.
    en neem behang zonder patroon dan loop je minder risico.

suuces!

liefs doris

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ja! Kies een vliesbehang (dat verwerkt makkelijker) en een lijm die je op de muur smeert ipv op het behang zelf. :D Patroonbehang is erg lastig, zeker als je het voor het eerst doet. :)

Wij hadden in de kinderkamer vinylbehang met patroon. We hebben al vaker samen behangen, maar dit was drama! We deden het de dag dat de overige muren werden gespachtelputzt en die gasten waren sneller klaar met de woonkamer, gang, trap naar 1e verdieping, gang 1e verdieping en trap naar zolder. De lijm hoort in het behang te trekken, maar dat deed het niet. Met als gevolg dat het zo weer van de muur af gleed.

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh het behang heb ik gister al gehaald, papier behang staat er op?:(

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Oh, en let er bij het kopen op dat rollen behang hetzelfde nummer hebben. Elk verfbad heeft een eigen nummer en zo voorkom je kleurverschil. Zorg dat je voor 1 ruimte alleen rollen met hetzelfde nummer hebt.

6. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

25 nov 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij papier behang moet je toch echt het behang insmeren....succes!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

met papier behang moet dat ook lukken samen
    als je een goed team vormt en goed naar elkaar luisterd moet het goed komen
    neem een behang tafel
    snij gezamelijk het behang laat een inpappen en de ander op muur zetten dan moet het geheel goed komen;)

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als het kan laat iemand die al vaker behangen heeft 2 of 3 banen voordoen, dat gaat zoveel makkelijker als dat je het van een papiertje moet leren.

1.eerst lijm maken
    2. behang op maat snijden, laat iets extra cm over zeker als het de eerste x is
    3. 2 banen insmeren, dubbelklappen niet aandrukken!, even laten inwerken
    4. met waterpas verticale streep zetten op muur zodat je ook echt recht behangt.
    5. plakken begin bovenaan, wrijf zachtjes de banen tegen de muur en bij grrote luchtbel, trek je behang weer even van muu af , klein stukje en wrijf je het weer zachtjes vast.
    6. volgende baan.
    7. bij voldoende snelheid, kan je meerdere banen in smeren i.p.v. 2
    8. gebruik een scherp mes/schaar om behang af te snijden. en niet uit de losse hand doen, zo'n behang snijder is erg makkelijk als je het niet zo vaak gedaan hebt.

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Papierbehang vind ik 10x niks, want als je het op de muur wil plakken en het zit (nooit) in een keer goed, en het moet weer een stukje los dan scheurt het zo af. Vooral door de hoeken is bar.
    Ik vind gewoon behang het aller fijnst; is wat steviger en als je plakt kan je het wel 10 x voorzichtig verschuiven of los halen zonder problemen. Bij gewoon behang de boven en onderkant na ong. 10. minuten afsnijden, dan wordt het recht zonder hapertjes omdat het dan iets gehard is.
    Oja, neem een emmer sop erbij met een schone doek om de lijmresten aan de mooie kant te verwijderen. veel succes.

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik behang alleen vliesbehang, maar daar heb je niks aan nu je al papier hebt.
    zorg in ieder geval voor een goed scherp afbreekmesje en een waterpas streepje op de muur, ook tussen door controleren. heb je meer kamers waar al behangen is door iemand anders? dan kun je bij ramen en deuren spieken, hoe zij t gedaan hebben.

en t beste leer je door te doen. ik heb een aluminium lineaal met waterpas erin, en dat werkt super (maar das mijn mening) daar kun je namelijk ook langs afsnijden aan de randen. afsnijden lukt mij t best als t al iets aangedroogd is, dan scheurt t behang niet zo als dat t doorweekt is.

veel succes! t is een klusje maar ik vind t altijd leuk omdat je echt resultaat ziet, en t meteen gezelliger aanvoelt, zo'n zelf behangen kamertje

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Neem er de tijd voor!! En een patroon is echt geen probleem mijn man had ook nog nooit behangen en de babykamer is met patroon en de 2 muren had hij in een ochtendje helemaal klaar.
    En vliesbehang is SUPER... Papieren behang is drama...

12. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor alle tips dames:) ik zit nu te twijfelen of ik dit behang moet terugbrengen;) heb het bij de praxis gehaald en het was de enige soort in het patroon dat ik wilde hebben. Wit met roze blokjes. Waar kan ik dat vliesbehang halen?

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik heb de ervaring dat een behang/verf zaak vaak meer keus en ook iets voordeliger is (hier dan).

omdat je nog nooit behangen hebt, zou ik toch wel voor vliesbehang gaan, je bent anders ook nog een behangtafel nodig.

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ow, enne je bent wel speciale lijm nodig voor vliesbehang, en nog een tip, wij hebben redelijk nieuwe muren die erg veel lijm opzuigen, dus ik strijk ze altijd even voor met sterk verdunde behandlijm (mag gewone lijm zijn ook de goedkoopste).
    dan trekt niet alle lijm in de muur, en ben je minder nodig, kunt makkelijker corrigeren enz.

15. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Als de muur erg 'zuigend' is, moet je hem eerst behandelen met voorstrijk!!!!!!!!!!!! Anders heb je straks alles behangen en ligt de volgende dag de hele toestand er weer af!!!!

16. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik behang met vinyl behang. afwasbaar en lekker stevig om te plakken. Kijk bij een echt schilder- behangzaak.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vliesbehang FTW :D

Owh ja nog een tip: Wij gebruiken altijd een stoffer om het behang glad te krijgen, met die rubberen strijkdingen heb je veel sneller vouwen erin :)

Als je je behangetje mooi vind moet je even kijken bij de Praxis of ze datzelfde behang ook als vliesbehang hebben.. Kan je gewoon ruilen als je de bon nog hebt, maar geld terug en naar de behangwinkel kan ook :D

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb maar 1 advies:

ga vooral niet samen behangen.

(ik spreek uit ervaring :D)

Deel Deze Pagina