beginnende parkeerprobleempjes met de buren...

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ok, wat zouden jullie doen wanneer buurtbewoners een parkeerplek "opeisen", kies je eieren voor je geld/laat je je weg jagen/voorkom je problemen en zet je hem ergens anders neer of heb je er schijt aan en zet je hem er gewoon neer?
    Situatieschetsje: bewoners van onze flat moeten hun auto achter neerzetten. In een andere straat. Huizen met een eigen parkeerplaats in de tuin en daar tegenover een rits openbare parkeerplaatsen.de meeste bewoners hebben een auto op het pad en 1 op de openbare. De mensen op de hoek willen hem niet opnhet pad, maar op de openbare, recht voor hun huis. Perse, recht voor hun huis. Ik parkeer mn auto, waar er plek is. Liefst zo dicht mogelijk bij de flats omdat ik alleen met 2 kinderen moet slepen. Dus ja, vaak sta ik dan op "hun" plekje. En ik merk dat ze dat niet grappig vinden. Ze lopen te zieken. Auto dwars voor hun huis, zodst er niemand meer uit kan, passagier uit laten stappen en hun auto zo dicht mogelijk naast de jouwe zetten. Zo dicht erop dat je niet fatsoenlijk de deur open kan krijgen om je kind erin te doen. Van de week moest ik dwars tussen onze auto's door. Ik kon me niet eens omdraaien. Nu kwam ik net aanrijden en er was nog 1 plek vrij, tegenover hun huis. Daar neer gezet. Mevrouw was toch weg. Uurtje geleden ging de bel. Ik doe s avonds niet open en zag op een gegeven moment madam wegbenen. Waarschijnlijk omdat ik op haar plek sta.
    Ik ben een schijtbak rn weet niet wat ik moet doen als ze haar plek opeist. Ik heb eigenlijk geen zin in gezeik, maar ik wil me ook niet zomaar wel laten jagen. Het zijn tenslotte openbare plekken. Wat zouden jullie doen?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    pfoeh!! Dan hadden ze aan mij een hele slechte, belachelijk zeg!!
    Openbaar is openbaar, en anders moeten ze die parkeerplaats maar gaan huren bij de gemeente.! Ik zou me er echt niet door laten wegjagen.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Lekker blijven staan waar je staat :)

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik merk hier in de straat dat sommigen ook erg gehecht zijn aan een plekje voor hun eigen huis (terwijl deze ook op de oprit kan). Ik zet mijn auto neer waar er plek is, als deze even niet op het pad kan staan. Liever op een plekje als langs de straat. Pech voor hen dan. Meestal staat die van ons er ook niet lang. En er zal zeker niets van gezegd worden.

Maar als ze er serieus voor aan de deur komen, nee, dan zou ik 'm zeker gewoon neerzetten. Kom op zeg, openbaar is openbaar. Ik vind wel dat ze zich dan laat kennen hoor.

5. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Blijven staan waar je staat! Laat ze idd maar voor betalen als ze denken dat het hun 'recht' is om deze plek op te eisen...

6. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    En de volgende keer dit ook tegen haar zeggen als ze aan de deur komt...

7. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik zou ook lekker blijven staan, als snap ik soms wel dat er parkeerproblemen kunnen ontstaan. Zo heeft mijn buurman een busje, die hij altijd pal voor mijn keukenraam zet, terwijl er voor zijn eigen raam ook plek is. Vind ik irritant aangezien ik normaal leuk uitkijk over weilanden. Heb al eens gevraagd hierop te letten, doet hij alleen niet. En ik heb geen poot om op te staan, het is een openbare parkeerplaats dus hij staat volledig in zijn recht :)

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik ben dan echt heel gemeen, zou hem daar altijd neerzetten.

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Niet weg laten jagen, openbaar is openbaar hoor.

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ja precies. Ze vragen het er gewoon om haha :D

11. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Je mag overal staan, dus ze hebben geen recht om je weg te jagen.

Maar, eerlijk gezegd, baal ik er ook van, als er een ander op de plek voor mijn huis staat, terwijl die helemaal niet van mij is... Erg hè. ;)

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Whahaha herkenbaar van waar ik 7 jr geleden woonde met mijn ouders. Dat vind ik wel een rotstreek! Busje voor ons keukenraam zetten en bij z'n eigen ho maar. Op zich was het wel openbaar maar ja dan nog je kan wel een beetje nadenken vind ik.

13. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik ook hoor, juist op dat plekje en dan in het weekend want dan gebruik ik mijn auto nooit.:D

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon er neerzetten.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik wil me eigenlijk niet weg laten jagen. Maar ik heb ook geen zin in gezeur. Het zijn echt figuren die achter het keukenraampje staan te gluren als je naar je auto gaat;) vervolgens rij je de straat uit en vliegen hun naar buiten om hun auto er neer te zetten. Eigenlijk lachwekkend. , ze laten zich dan echt kennen. Maar ook naar buiten komen als hij een keer niet netjes in het vak staat en zelf hun grote bak zo scheef in het vak zetten dat er geen ander fatsoenlijk naast kan....

Of paar weken terug, ik gooi mn deur hard dicht omdat hij het slot niet goed pakte. Ja hoor, volgende dag de man des huizens. Of ik op hun auto wilde letten met het open gooien van de deuren want zn dochter had gehoord dat ik mn autodeur open knalde;)
    Meneer even uitgelegd waarom ze die klap hoorde, omdat hij niet goed in het slot viel. Dat ik hem dus dichtgooide ipv opem. En dat ik zuinig op mn auto bent en geen deuken in zijn deur krijg, zonder die van mij te beschadigen. dat ik daar echt niet op zit te wachten;)
    Ben benieuwd of ze morgen naar buiten vliegt.... ga me eens geestelijk voor bereiden over wat ik dan ga zeggen:)

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lekker laten staan, ze kunnen best een stukje lopen..

Waar ik me hier de pletter aan erger, er zijn hier niet heel veel parkeerplekken bij de huizen. En wij wonen bij een school, daar zit een aardige parkeerplek. En 1 x per maand ongeveer is er iets op school waardoor het hier bomvol staat met auto's. Ik stoor me er dan aan dat die mensen OVERAL hun auto neer mikken, zelfs op de stoep, op de weg, echt alles staat vol. Je kunt zelfs amper door de straat, niet meer over de stoep en al helemaal je auto niet parkeren:(

Laat jou buurtvrouw ff opkrassen te zeuren:p

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Bij mn moeder in de buurt is er ook zo'n gek die een openbare plek voor zn huis opeist, excuus...2 plekken!
    Maar die is zo idioot dat ie je auto beschadigd als je hem er neer zet....

Maarre, ze hebben dsn toch achter een vaste plek? Laat ze daar lekker parkeren, die parkeerplekken zijn voor iedereen en niet alleen voor hun, dan lopen ze maar een paar meter verder

En als ze dan nog eens aan de deur komen of je zachtjes wil doen met hun deur zou ik ze er eens op wijzen dat ze zelf fatsoenlijk moeten parkeren anders zit schade wel in een heel klein hoekje.

Ga toch gauw weg zeg :D

18. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    En wat doet de rest? Hebben die er ook gewoon lak aan en gaan op 'hun' plek staan? Het ligt er een beetje aan wat je zelf belangrijker vind. Dus of scheve gezichten en altijd dichtbij kunnen parkeren of iets verder weg dat je geen gezeur hebt.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze kon me de rambam krijgen. Maar ik zou eea wel even bespreken met de gemeente ofzo, even zien of er iemand naar hen toe kan om duidelijk te maken dat die parkeerplaats niet op te eisen is...

20. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Openbare parkeerplek is openbaar. Ik zet mijn Dinkytoy ook het liefst voor mijn poort en als ik veel spullen bij me heb kan ik wel eens mopperen dat iemand op 'mijn' plek staat maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.......... ;)

Deel Deze Pagina