Hoi hoi, Moest vandaag op controle bij de vk, daar constateerde ze dat mijn bloeddruk veel te hoog was 145/100 ( normaal 120/75 ) en en verhoogd eiwit gehalte in mijn urine. Ook hou ik ontzettend veel vocht vast. Ik ben door gestuurd naar het ziekenhuis en daar hebben ze een ctg scan gemaakt en bloed geprikt ook was daar mijn bloeddruk 160/95. In het ziekenhuis zeiden ze dat alles goed was en nu moet ik volgende week terug op controle in het ziekenhuis. Maar is het niet vreemd dat ze helemaal niks kunnen vinden en dat je bloeddruk toch zo hoog is? Ik maak me toch wel een beetje zorgen of is dit overbodig? Liefs Sunnyangel
Volgens mij komt dat echt heel regelmatig voor hoor bij zwangere vrouwen. Toen ik in het ziekenhuis lag, lagen zulke vrouwen echt bij bosjes op mijn kamer (ze kwamen en ze gingen echt). Volgens mij is de norm voor de onderdruk 100. Als ie daaronder komt, mag je meestal weer naar huis. Maar de meeste vrouwen die ik sprak zijn wel een paar keer weer teruggekomen doordat hun bloeddruk later toch weer omhoog ging. En ze bevielen ook bijna allemaal eerder.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een erg hoge bloeddruk gehad en eiwit in mijn urine en opgezette handenen voeten. Ben ook een aanlat maal doorgestuurd naat het ziekenhuis maar mocht ook elke keer weer naar huis. Dit omdat mijn bloeddruk normaal ook wat aan de hoge kant was. Uiteindelijk is onze zoon 5 dagen na uitgerekende datum geboren maar is mijn bevalling wel overgenomen door de gynecoloog omdat tijdens te bavalling mijn bloeddruk erg omhoog schoot. Ik bleek al en hele tijd zwangerschapsvergiftiging te hebben gehad en heb hierdoor na de bevalling ook een week in het ziekenhuis gelegen. Al met al is alles goed afgelopen maar hoe het wel in de gaten. Mocht je last krijgen van hoofdpijn enzo trek dan aan de bel maar ik denk dat ze je nu wel wat beter in de gaten zullen gaan houden.
Jouw symptomen kunnen idd wijzen op zwangerschapsvergiftiging, maar dat hoeft niet. Vandara dat je dus wel doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis, om te checken, maar daar kijken ze uitgebreider, op meer dingen. Vinden ze die niet, dan kun je gewoon weer naar huis. \Ik neem aan dat ze je bloeddruk wel extra in de peiling zullen houden en dat je nu echt op moet gaan passen met zout en moet zorgen dat je voldoende rust neemt?
Als ze bloed geprikt hebben, kunnen ze daar aan zien of het zwangerschapsvergiftiging is of niet. Maar als ze je weer naar huis hebben laten gaan, is het dus vast niet zo. Gelukkig maar!
Ik ben meerdere keren geprikt in het ziekenhuis maar geen zwangerschapsvergiftiging geconstateerd. Achhteraf bleek dit niet te kloppen en is het de eerste week zelfs heel slecht met mij gegaan. Vertrouw dus op je lichaam, heb je het idee dat het niet klopt trek dan aan de bel. Tot die tijd, geniet van je zwangerscap, als je je goed voelt is er ws niks aan de hand.
Ben vandaag nog ff langs de dokter gegaan om nog een keer mijn bloeddruk te laten meten. Deze was nog steeds zo hoog. Heb daarna overlegt met de vk, en ze vondt zelf een week tussen de controle veel te lang omdat ze me niet voor niets direct heeft gestuurd naar het ziekenhuis. Nu mag ik vrijdagmiddag terug op controle komen en hopelijk ben ik dan een beetje gerustgesteld voor het weekeinde. Ik merk dat ik nu overal op ga letten wat mijn lichaam aangeeft en daar wordt ik ook wel een beetje onzeker van! Liefs Sunnyangel
goed dat je het zelf in de gaten houdt en naar de huisarts bent geweest en sneller naar de verloskundige gaat. Het hoeft niks te betekenen zeker niet als je je goed voelt. Succes!
Hoi, ik heb het zelf ook gehad bij mn eerste zwangerschap. Ook de onderdruk boven de 100. Maar ook geen eiwit. Wel vind ik een week ertussen lang, ik moest toen even om de dag naar het ziekenhuis zodat ze even alles checkten. Daar voel je jezelf denk ik ook geruster bij dan een week te moeten wachten. Succes!
Ik ben nu ook heel blij dat ik morgen weer mag komen. Voel me op zich wel goed, maar heb soms ook wel met vlagen last van een drukkende hoofdpijn (dit is wel altijd maar even) Ik ga nu straks hopelijk gerustgesteld het weekend in. Heb nu alleen wel sinds vandaag heel veel afscheiding ( beetje klonterig en snotterig ) weet iemand wat dit in houdt? Liefs