Ik heb er nog niet 1 van 8, maar ik denk zo tussen half 8 en 8 uur. Staat hier ook. Ligt ook een beetje aan het kind natuurlijk. Dochter van 4,5 gaat nu tussen half 7 en 7 uur en zoon van 6,5 gaat tussen 7 uur en half 8. Ik maak nog geen onderscheid tussen doordeweeks en weekends.
moeilijk. die van mij word in januari 6 ( de oudste) maar die maak je niet blij met opblijven. roept vaak om kwart over 6 al dat ze naar bed wil en slaapt altijd meteen. is rond zes uur half 7 weer wakker. maar als ze 8 zou zijn en ze zou willen zou ik zeggen half 8, nog even lezen oid tot 8 uur en dan slapen
Onze oudste is 7 en ze mag in het weekend opblijven tot half 8 op schooldagen gaat ze om 7 uur naar bed. Als ze 8 is schuift het 'n kwartiertje op.
Onze meid is 6 en gaat tussen 19.30 en 20 u naar bed. In het weekend zo rond 20-20.15 u. In bed mag ze nog 10 minuutjes lezen.
Voordat stiefdochter hier kwam wonen had ze nou niet echt een opvoeding. Bleef doordeweeks vaak tot 22.30 op en in weekend nog later. Toen ze bij ons kwam wonen , was het een zware taak om dit te vervroegen. Belachelijk gewoon!! Tegenwoordig gaat ze rond 19.30 naar boven , douche even een stuk aan 1 van ons voorlezen (ze loopte behoorlijk achter met school op rekenen na , omdat er nooit iets met haar gedaan werd , schade is nu redelijk ingehaald alleen lezen blijft een puntje ) en dan mag ze zelf nog even lezen. Voor 20.30 ligt ze dan te slapen. Oh en in het weekend gaat ze vaak iets later maar meestal red ze het niet of we moeten een keer bij me schoonzus zijn op zaterdag , dan wil ze het nog wel volhouden of gaat ze lekker bij haar nichtje liggen.
mijn kinderen 2,5 en bijna 7 gaan alle drie tussen 18.00 en 18.30 op bed. soms later maar doordeweek sowieso voor 19.00. Weekend verschilt
Rond 8 uur mooie tijd. Ongeveer een keer per jaar kwam er een kwartier bij zoon is nu 14 en gaat om 22 uur. Hoop tot zeker 16 jaar een bed tijd te kunnen geven. Volgend jaar kwart over tien. Met zestien tussen half elf elf uur. Daarna ga ik het denk los laten. Tot maximaal 0.00 uur. Na 18 is het zijn eigen keuze pas echt. Hoop ik.
Hier een dochter van bijna 9. Ze mag beneden blijven tot dat Spangas is afgelopen, dat is rond 19.15. Dan is het douchen en mag ze tot max 20.00 nog even tv kijken op haar kamer. Als ik s avonds weleens weg ben dan kijkt ze samen met mijn man gtst. Op vrijdag mag ze mee naar the voice kijken, maar meestal trekt ze dit maar tot 21.30. Zaterdag is het meestal tussen 20.00 en 21.00 Op zondag moet ze van mij altijd wat eerder en slaapt ze vaak om 19.30
Slaapt jouw kindje van 2,5 niet meer 's middags dan? Die van mij hoef ik om 18.00 echt niet in bed te leggen, eerder 20.00. (Slaapt ruim 2 uur 's middags)
Ik lag er op die leeftijd ook vaak later in dan m'n moeder. Ik vind daarentegen tussen 18.00 uur en 18.30 erg vroeg, dan zitten wij regelmatig nog te eten. Smaken verschillen zeg maar. Ot hangt er van je kind af, ergens tussen 19.00 en 20.00 afhankelijk hoe laat je opstaat en het kind. Edit als richtlijn, Kinderbedtijd, hoe laat is dat eigenlijk? | Thuisinonderwijs, alles over de basisschool
ja zag dat het er beetje vreemd stond! Ik heb een zoon van bijna 2 die slaapt idd smiddags nog leg ik er meestal om 12 uur in en dan komt hij er tegen 3 uur uit (verschilt nog weleens als mijn ouders oppassen slaapt hij bv niet)! Dan heb ik een dochter van 5 en een dochter van bijna 7. Maar mijn kinderen zijn geboren met het slaapgen!
Klopt maar als ik mijn oudste niet rond die tijd op bed leg dan is ze aan het einde van de week op! Ik moet ze smorgens ook echt wakker maken en uit bed slepen
Zo, jullie kinderen gaan echt vroeg naar bed! Wow. Voor 19.00 uur slaapt er hier echt niemand. Ze gaan allebei om 19.30 naar bed en dat moet ik echt niet vroeger maken want dan is het voor 6 uur dat ze wakker zijn 's ochtends. Nu 6.30/7.00 uur. In de vakantie mogen ze een uurtje later naar bed en dan slapen ze ook een uur langer uit 's ochtends. Jongste slaapt overdag al een tijd niet meer.
Mijn dochters van 5 en 7 gaan rond 19u, 19.15u naar bed. De oudste mag dan nog even een paar minuten lezen , maar ze slapen allebei vlug. In het weekend mogen ze meestal rond 20u, 20.30u naar bed. Ze zeuren beiden nog niet over het feit dat ze tegelijk naar bed gaan, dus dat scheelt ook.
Je vroeg het niet aan mij, maar mijn zoontje sliep toen nog 3 uur overdag (of 2 slaapjes, 1 sochends en 1 smiddags) en lag er altijd om half 7 weer in. Sommige kinderen hebben gewoon meer slaap nodig, of andere tijden.