Nou heb ik met mn zwangere voorgevel ruim 3 maanden gewerkt aan het opknappen van onze zolder. Nieuw vinyl, andere kledingkasten, mooie lampen met bijpassende kussens en stoelhoezen, alles uitgemest en netjes opgeborgen zodat deze helemaal klaar is voor de plaatsing van ons bed. Dan is er op de 1e verdieping plek voor de babykamer. Past het bed toch niet door het trapgat...! Kan er nu wel om lachen maar toen was ik echt aan het huilen omdat ik (zo hormonaal als ik was) totaal het einde van de wereld zag en mijn man helemaal in paniek dat bed door duwde waardoor het nu beschadigd is. Neem het hem niet kwalijk, van een hormonale vrouw met tranen word elke man zenuwachtig maarja dit bed hadden we pas afgelopen oktober gekocht en was de duurste aankoop wat we gezamenlijk ooit gedaan hadden dus baalde als een stekker. Heb direct het zolderraam opgemeten en het blijkt dat het bed daar wel doorheen past. (Schuin). Alleen nu is het een probleem dat we niet weten hoe we hem daar doorheen moeten krijgen en alle creatieve tips zijn van harte welkom! Hier onze doorgenomen opties: - Een verhuislift kan niet omdat deze niet tegen ons dak aan kan leunen, hiervan gaan de dakgoot en dakpannen kapot en zijn we meer geld aan renoveren kwijt dan we lief hebben... - Met een touw omhoog hijsen heeft hetzelfde effect als optie 1. - Een bedrijf vragen een stelling op te bouwen zodat we deze omhoog kunnen tillen, de vraag is of dit praktisch is en wat de kosten hiervan zijn - Een goederenlift huren (kosten 60,-) deze tilt recht omhoog waardoor we wel op de hoogte van het zolderraam uitkomen maar dus nog een stuk moeten overbruggen om hem naar binnen te halen. (misschien een ladder waar we hem overheen kunnen schuiven...? Even ter verduidelijking: het bed kan uit elkaar gehaald worden en alleen het hoofdeinde is te breed voor het trapgat, de rest past er gewoon doorheen. Het gaat dus echt alleen over het hoofdeinde... en ik wil absoluut niet dat er iemand over het dak heen gaat lopen, ik kan het niet aan als er iemand gewond (of nog erger) raakt door ons bed... Dus opties die dat uit de weg gaan. alvast bedankt! Groetjes een hopeloze & hormonale huisvrouw
Welke regio woon je? Mijn ouders hebben een manitou geen probleem dan Of vraag iemand in je omgeving die dit te huur/ leen heeft voor je.
*googled snel op manitou* oh dat is handig!! hoe hoog komt die? Ik woon in Maarssen, jij? Anders idd even rondvragen, Vind je die dingen op boerderijen of moet ik in een andere richting gaan zoeken? Anders loop ik even langs een boerderij hier ofzo...
Ja de info over de materiaallift is al bij boels vandaan en is de goedkoopste optie. Elke andere optie is duurder.
Is het geen optie om het hoofdbord door midden te zagen. (stuk van de bovenkant af) Dit zou je dan nadien weer er aan vast kunnen maken. Als je dat ter hoogte van het matras doet zie je er vaak niks van, maar is natuurlijk niet met ieder bed mogelijk.
Hoofdbord door midden zagen. Overdwars. En dan weer wasmaken met een plaat aan de achterkant of zelf een hoofbord maken en dan dus op de zolder in elkaar zetten.
Heel hoog wij wonen in Gelderland dus denk ik te ver. Je kunt beter even rondvragen bij een bouwbedrijf of een loonwerker.