Krijg net een mail van de kraamvogel dat het bed ten minste 70 cm hoog moet zijn. We hebben een bed die geen 4 poten heeft waardoor de klossen er niet onder passen.. Bed is zeg maar voor een plank en achter een plank(ikea). Bed op gemeten en is ongeveer 55cm hoog. Ik weet even niet meer hoe ik nu mn bed moet gaan verhogen? Zit zelfs te denken aan stoeptegels er onder? Iemand nog een idee? (Ik heb gekozen voor een ziekenhuis bevalling) Gaat het alleen om het bed verschonen? Want dan vraag ik mn ma of partner wel. Ik kan het me niet meer herinneren van mn vorige bevalling.
Stoeptegels zouden prima kunnen of bierkratten? Maar anders even in overleg gaan. Controles gebeuren natuurlijk in principe op bed. Een tweede matras mocht hiervoor bij ons ook. Het verschonen deden we gewoon zelf.
Wij hebben ook zo'n bed maar wel op klossen staan (zelf gemaakt). Hoor ook wel eens dat mensen bierkratjes gebruiken.
Een tweede matras zouden we dan moeten aanschaffen, dat hebben wij niet in huis. Ik zal ze straks even bellen, voor de zekerheid. Verschonen van bed doet partner liever ook zelf gaf hij aan.
Wij hebben ook voor en achter een plank en konden de klossen er gewoon onder... de klossen die wij kregen hadden wel opstaande randjes maar alleen in de hoekjes waardoor een plank er ook gewoon op kan staan. Ik dacht eerst ook dat het niet zou lukken bij de eerste. Verder kun je inderdaad nog bierkratten proberen of extra matras. Heb je een logeerbed met poten? Die kun je ook verhogen. Moet je in de kraamweek alleen even daarin voor je controles en hulp bij borstvoeding. Verder kun je in je eigen bed blijven.
Helaas geen logeerbed hier in huis, was anders wel fijn geweest. Na het lezen van je berichtje zal ik toch de klossen ophalen en het uitproberen, misschien dat het alsnog lukt. (Scheelt weer) thnx voor de tip!!
Hallo, Ikzelf ben in het ziekenhuis bevallen en het zou dus enkel voor de kraamzorg zijn. Mijn zoontje kwam wat te vroeg en dat bed omhoog halen was eigenlijk niet z'n prioriteit dus dat was niet gebeurd. De kraamzorg kwam en ik vertelde dus dat we daar geen tijd voor hadden gehad. Het was haar ten eerste niet eens opgevallen en ten tweede mocht ze dan alleen het bed niet afhalen en opmaken. Deden we toch liever zelf. Ze zei als je borstvoeding zou geven had je uit bed moeten komen want dan bukt ze ook te ver. Maar ik gaf dus flesvoeding dus geen probleem. Vind wel beetje onzin eigenlijk want hebben die dames thuis ook z'n hoog bed? Nee vast niet. En! In de zorg zat bij mij ook dat ze mijn oudste dochter moest verzorgen. Dat betekent uit de ledikant tillen. De trap aftillen enz enz dusja... Succes! Liefs!
Volgens mij hebben wij hetzelfde bed kraamzorg adviseerde bij de intake om het te overleggen met de thuiszorgwinkel of de klossen passend zijn en anders 4 bierkratjes. Ik gaf toen aan dat ik geen 4 kratten bier ging kopen en ze zei toen dat je ze vaak kan lenen van de supermarkt tegen een symbolische borg. Ga zelf eerst overleggen met die winkel en anders naar de super in de buurt.
Hier hebben we nog balken liggen, die we op maat zagen en er onder leggen. Dus blokjes hout zelf op maat maken, kan ook. maar we kijken het even aan, ook ziekenhuisbevalling. Bed moet van 65cm naar 70/80 cm.. Dus lees even mee met de tips Moeten namelijk een boxspring helemaal afbreken en weer opbouwen, willen we iets onder de poten zetten. En daar zitten we niet op te wachten.
Ik heb bij alle drie mijn bed niet op klossen gehad en doe dat deze keer ook niet, is simpelweg niet mogelijk met ons bed en voor die paar keer dat de kraamzorg komt ga ik geen extra matras ofzo aanschaffen. Bed verschonen doet mijn man, en eigenlijk zou het dus alleen zijn voor de baarmoederstand voelen en eventueel hechting of uitscheuren bekijken indien nodig dit doen ze al zittend op bed aan mijn zijde dus daarvoor hoefde het bed ook niet op klossen,
Ik wil ons bed eigenlijk ook niet hoger hebben, is een duur bed en inderdaad zonder poten. Zou niet weten hoe we die zonder teveel gedoe omhoog krijgen, zit er niet op te wachten dat het bed daardoor minder stevig wordt. Ben benieuwd wat ze daar van vinden.. Vind het stiekem maar onzin.
Vorige keer vond de kraamzorg het onnodig om klossen er onder te doen, toen hadden we een ander bed en deze was lager dan die we nu hebben. Klossen hebben toen in een hoekje van de dlaapkamer gestaan. Ik ga maar even bellen dan, aan de tefoon vij de intake gaf ze aan tussen de 60-70cm, bed gemeten en deze blijkt 55cm hoog te zijn. Ik vind het ook zonde geld om een nieuw matras/bierkratjes er bij de kopen. Misschien is inderdaad de klossen ophalen en in de hoek zetten een idee, met houten balken achter de hand. Ik ben 1,60 en zit er ook niet op te wacahten dat ik bij wijze met een trappetje mn bed in moet klimmen
Als de jouwe aangaf 60-70cm. Dan laat ik mn bed zo . Precies. Zie het ook niet zitten om in bed te moeten klimmen.
Ze vragen het niet voor de lol, het is een arbo eis voor de kraamverzorgster. Zinkraamzorg - De laatste weken https://www.kraamzorgdewaarden.nl/algemeen/leveringsvoorwaarden.html Deze hanteren andere minimale hoogtes, maar toch tenminste 70cm, veel normale bedden redden dat niet Maar daar Er zijn idd klossen met uitsparing daar kan zo'n ikea bed vaak prima in, kratten werkt ook. Voor beiden zou ik voor de stevigheid 6 nemen ipv 4, poten/kratjes. Er zijn trouwens Ook verschillende hoogtes van klossen, of ze dit ook bij jullie thuiszorg hebben moet je even navragen.
Hier staat het bed onder het schuine dak, klem tegen de kast, dus het kan niet verhoogd. Was geen probleem, alleen kreeg ik hulp bij bv op de bank en ging ze op de rand zitten om de controles te doen. Vaak willen ze graag meedenken... Hier kwamen ze ook langs voor de intake, toen hebben we het probleem laten zien. Ook de vk vond het geen probleem om daar een bevalling te doen.
Ik vind het juist wel gezellig zo 'hoog en droog' in bed te liggen hahaha. Blijkbaar anderen niet Maar kom op, niet zo eigenwijs. De kraamverzorgster komt niet alleen bij jou. Ze doet het werk jaren en jaren. Vaak twee gezinnen op een dag. Dan mag er best aan haar rug gedacht worden waar dat kan anders ben je binnen de kortste keren versleten. En waarom? Omdat wij te beroerd zijn dat bed te verhogen?
Je kan gewoon om lege bierkratten vragen en dan voor het krat statiegeld betalen. Na afloop breng je ze terug en geld terug. Lijkt mij een kleine moeite toch? werk zelf in de thuiszorg en al dat bukken is funest voor je lichaam. Als wij mensen op bed moeten verzorgen zijn ze verplicht een hoog laag bed te huren.
Dat is zeker een idee, ik rij morgen even langs de evean winkel voor klossen. Vorige keer kreeg ik enorm hoge klossen mee. Is dat weer het geval zet ik ze gewoon neer in de slaapkamer & laat partner ze er dan wel onder zetten als de kraamverzorgster er is. Ik wil er ook zeker rekening mee houden. Maar vind het wel een gedoe ben maar 1,60 en moet dan echt mn bed in klimmen (heb fibromyalgie en nog andere aandoeningen die dat zeker niet vergemakkelijken) Ga morgen wel even kijken of ze ook lagere klossen hebben, als dat zo is is het geen probleem. & anders laat ik ze er gewoon onder zetten als de kraamverzorgster komt.
Ja begrijpelijk ik zal het zelfde probleem hebben ben 1.64. Daarnaast kan ik mij maar met 1 arm afzetten dus word een krukje neerzetten
Ik weet ook dat het arbotechnisch is vereist kom uitchecken HR maar vind voor deze Job het gewoon soms vreemd. Ze moeten namelijk ook zorgen voor de andere kids uit het gezin. Mijn dochter bijv moest onze hulp uit d'r ledikant tillen en de trap af tillen en nog keer tillen gewoon omdat ze opgetild wilde worden etc etc Dat lijkt me zwaarder dan een bed afhalen/opmaken. De dames in de hotel huishouding mogen ook dag in dag uit lage bedden opmaken. Vind wel interessant onderwerp want het is best tegenstrijdig allemaal.