We laten het dekbed openliggen totdat we naar werk gaan (dus eh, een half uurtje denk ik). Dan maakt mn man het op en legt een handdoek over zn kussen. Dit ivm. onze katten die de slaapkamer in en uitlopen. Als we het dekbed open laten liggen gaan ze daarop liggen en dat is niet fris. Ze mogen best aan het voeteneinde liggen, maar niet in bed!
Opgemaakt bed is ongezond • Longforum een opgemaakt bed schijnt niet gezond te zijn. Sinds ik dit een paar jaar geleden heb gehoord, slaan wij altijd onze dekens terug. Dus hier geen mooi opgemaakt bed
Als wij uit bed gaan hebben we het beddengoed ook open liggen. De balkondeur staat eigenlijk altijd open en we zetten ( in de zomer ) de vin boven het bed aan. Dus ook altijd lekker laten luchten, houd echt niet van een muf ruikend bed.
Ik heb het bed de halve dag open liggen, totdat ik rond 13 uur weer thuis ben van mijn werk en maak ik hem op. Daarbij heb ik ook altijd het raam open. Tenzij het heel koud is, dan alleen maar de schuif open.
s ochtends alle ramen open, dan lekker luchten daarna bed opmaken. 1 keer in de week bed verschonen en dan hang ik de dekbedden half uit het raam.
ik klap de deken dubbel, trek hoeslaken recht, klop de kussen op en zet het raam open...deur dicht... eigenlijk maak het nooit dicht op..vind het wel lekker zo luchten...er kotm nooit ieman in onze kamer... en ik vouw de deken zo dubbel, dat het heel strak ligt..dus wel sortvan opgemaakt
Elke ochtend als ik op sta trek ik mijn dekbed en kussen recht, dan netjes mijn sprei erover en de kleine kussentjes er weer leuk en netjes op. Dus er wordt hier niet gelucht. Wij wonen in een flat (gelijkvloers) en mijn slaapkamerdeur staat altijd open en zit in dezelfde hal als waar je onze flat binnenkomt dus ik wil gewoon dat het er netjes uitziet. Mensen zien onze slaapkamer veel vaker dan wanneer je je slaapkamer boven hebt.
Als het weer mee zit dan hangt het hier uit het raam. Na het luchten maak ik altijd het bed op óf ik vouw de dekens klein op en leg ze dan op het bed. En verschonen gebeurt hier om de 3 dagen. Hoeslakens bijna elke dag. Kan er niet tegen als het bed er rommelig uit ziet.
ik sla ze als we wakker worden open en dan gaan de ramen even flink open. Voordat ik de deur uit ga maak ik ze op (meestal 1 a 1.5 uur later)
Ben blij om te lezen dat er veel zijn die hun bed altijd laten luchten en dan vaak niet aan opmaken toekomen of het zelfs expres niet doen Dank voor alle reacties!
Wij klappen hem open bij eruit gaan...en gooien rolluik en ramen open..... ik kom vanzelf keer boven en maak ik het bed op. ik vind het zo vervelend om in een onopgemaakt bed te gaan slapen...
Hier sla ik het altijd open en heb altijd het raam open. In deze periode verschoon ik het bed meerdere keren per week ivm de hooikoorts van mijn vriend. Ik haal het beddegoed er dan 's morgens af, laat het dan lekker luchten en 's avonds maak ik het bed samen met mijn vriend weer op (mag hij mooi het 2-persoons dekbed doen).
Eerst raam open en dan ongeveer anderhalf uur luchten en vervolgens opmaken. Ik heb persoonlijk echt een hekel aan onopgemaakte bedden. ( ik vind het rommelig staan en 's avonds niet lekker in bed stappen)
Ik schud het dekbed elke ochtend op, trek de lakens recht en dan vouw ik het het dekbed open, lekker het raam open. Het bed is dus wel netjes, maar wel open. Dicht doe ik nooit.
Zeker eerst luchten! En ook om de dag al het beddegoed verschonen, héérlijk zo'n fris bed om 's avonds in te stappen!