Binnenkort heb ik een bbq met een grote groep mensen (30+) Het is de bedoeling dat we allemaal wat meenemen. En natuurlijk niet allemaal alleen stokbrood en 2 flessen fris. Haha Er zijn geen kleine kinderen bij, alleen volwassenen. Iemand lekkere suggesties? Liefst sta ik niet hele dag in de keuken op de dag zelf want moet ook helpen de loods te versieren etc
Een lekkere zalmzijde met kruiden en citroen in aluminiumfolie? Kipsate met saus.. Of meer budget: een mooi opgemaakte (pasta) salade, fruitsalade, plakken watermeloen, spiesjes met marshmallows,
Wat voor bbq heb je? Gewoon eentje waar je soort mixed grill op doet of een kamado waar je echt grote stukken vlees op kunt maken? Het laatste zijn de opties eindeloos in zowel vlees als bijgerechten. Bij het eerste zou ik een beetje kijken naar wat je met een gourmet ook zo doen. En bijv broodje hamburger is altijd makkelijk, bbq gewoon vol gooien met hamburgers en lekker sausjes erbij maken en lekker bolletjes die je evt kunt roosteren.
Kipsate: https://bbq-helden.nl/recepten/kipsate-basic/ Maïskolven in stukken gesneden evt met zeezout boter Salade , pasta salade of salade met appel , geitenkaas en honing mosterd dressing Bananen met chocolade en rum (in schil op de bbq) https://www.bbq-nl.com/bbq-banaan/ Ik gebruik van die smelt chocolade in pastilles Wat bewerkelijker maar pulled chicken in mini broodjes met bbq saus en coleslaw
Het is een eenvoudige bbq. Voor het vlees wordt gezorgd. De rest neemt allemaal iets mee aan bijgerechten en/of te drinken. Had zelf al een zomerse tiramisu bedacht. Dat kan in een paar flinke ovenschalen en kan de avond ervoor wel gemaakt. Verder neem ik in elk geval een aantal flessen drinken mee.
Dan zijn salades ook altijd fijn om te maken zoals aardappelsalade of een salade mee aardbei en kalkoen etc.
Aardappelsalade Pastasalade Griekse salade Gemengde olijven met feta Fruit uit blik zoals perzik of ananas
Griekse salade Zalm of vispapillot Halloumi grillen Sardientjes grillen parelcouscous met vb pesto, tomaatjes, mozzarella, basilicum