bbl kapster- ik snap er niks van

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha ik weiger om oooooit nog eens te permanenten.
    M'n moeder is dol op permanent, heb het een paar keer gedaan, maar ik zag er steeds zo tegenop dat ik haar nu geef €100 cadeau geef om het bij de kapsalon te laten doen.

Ik had trouwens altijd donkerbruin dik haar tot onder m'n rug.
    Na een halfjaar had ik een opgeknipt geblondeerd koppie.
    Gewoon omdat ze me min of meer dwongen want "lang haar hangt alleen maar en ziet er onverzorgd uit".
    Nu heb ik gewoon weer lang haar zonder kleurtje.
    All natural!

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik wou net zeggen, de dames in de zorg zijn vaak erg gezellig. Je hebt er natuurlijk mensen tussen zitten , maar dat heb je overal.

Maar als ik hier lees vraag ik me af waarom die kapsters zulke krengen zijn. Jammer dat dit zo moet gaan.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik had het ook. Heel lang blond haar, en hoppa in drie maanden tijd een kort donker koppie. Nog zo'n spijt van! Ben je 16, lijk je wel 30.

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    wauw, dank voor alle reacties dames :)

het schrikt me niet eens zozeer af, eigenlijk.
    Blij dat er in ieder geval ook iemand tussen zit die juist liever de wat "oudere" (waar hébben we het eigenlijk over.... 22!) dames aanneemt. Echt top! Zelf heb ik daar nu niet zoveel aan, ik woon in de randstad..

Ik baal er wel van dat ook BBL opleidingen dus eigenlijk een beetje leeftijdsgebonden zijn.
    Dit betekent voor mij dat een opleiding volgen erg lastig wordt.
    Mijn vriend heeft een 0-uren contract en werkt avonden en weekenden, ik zou dus wel WILLEN op die momenten maar het kán echt niet.

Thuisstudies heb ik me inmiddels ook al in verdiept maar daar zie ik echt dingen voorbij komen waarbij ik me afvraag of men je wel serieus neemt als dat op e CV staat.
    Ik baal echt als een stekker. Ik kan ook niet een avond opleiding volgen op deze manier, kan niet overdag een opleiding volgen omdat de rekeningen betaald moeten worden en er niet eens 1 stabiel (het is voldoende hoor, wat er binnenkomt.. maar als mijn inkomen wegvalt dus niet) inkomen is. Ik wil vooruit, maar telkens als ik ergens aan wil beginnen loop ik tegen een muur van leeftijdsdiscriminatie en financiele rompslomp aan.
    Op deze manier blijf ik de rest van mijn leven maar met die poetsdoek lopen, ik weiger dat gewoon.
    Ik kán veel meer, bén ook veel meer dan dat.. Maar ik krijg er de kans niet voor het ook maar ergens te laten zien. En dat vreet echt ontzettend aan mijn ego en energie.

5. Metire

Metire Niet meer actief

Heb je helemaal geen recht meer op studiefinanciering?

6. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    geen idee, maar ik heb nog een studieschuld van bijna 2000 euro omdat ik ooit de pabo begon en er uiteindelijk mee gestopt ben.
    Kijk er ook ontzettend tegenop die studieschuld dan wéér te verhogen..

7. Metire

Metire Niet meer actief

Ik zou eens bellen met DUO om gewoon eens info in te winnen. nog meer schuld opbouwen is niet leuk (ik ben ook al in de duizenden ondertussen) maar als het betekend dat je iets kan doen wat je écht leuk vind is het wel iets om te overwegen toch?

8. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Dat wel. Zeker. maar die stap zetten vind ik echt heel moeilijk. Zeker gezien ik al zoveel aan (andere) schuld afgelost heb en schuldenvrij ben op die studiedinges na. ben ik best trots op en de stap zetten om dan bewust weer een bedrag hoger de schuld in te gaan vind ik persoonlijk echt heel moeilijk. Daarom leek BBL voor mij zo een goede oplossing. Ik ben al 3 jaar aan het aflossen, er staat nog een bedrag van 1900 nog wat open. Ik kan niet meer als 45 euro per maand aflossen.
    Ik sta gewoon telkens met mijn rug tegen een muur en het maakt me zo boos! Boosheid slaat om in strijdvaardigheid en dan loop ik daarna wéér tegen een muur op.

Even heel bot gezegd; Ik ben er goed misselijk van dat het je in Nederland zo godvergeten lastig wordt gemaakt om iets te kunnen doen met je leven nadat je ergens mee gestopt bent.
    Ik Zorg voor mijn kind, ben jong moeder en wil VOORUIT. Maar Nederlandse systeempjes, regeltjes en onzin zeggen "nee nee nee, blijf jij maar lekker aanmodderen zoals je nu doet."
    BAH!

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Als je een uitkering hebt, kan je misschien via het UWV een opleiding krijgen.
    Ik kwam na m'n "kapper carrière" in de WW terecht en zo heb ik via het UWV een secretaresse opleiding gevolgd met behoud van die uitkering zonder sollicitatieplicht.
    Na 2 jaar had ik mijn secretaresse diploma op zak en het had me geen cent gekost.
    Het UWV helpt je heel graag aan een baan.
    Ik weet natuurlijk niet of dat nog steeds zo is, maar je kan het altijd navragen.

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Het kromme is dat ik dus wel een baan heb. Gelukkig maar overigens. Mag ik ook al blij mee zijn in deze tijd. Aan het UWV heb ik nu dus even niets, tenzij mijn baas mijn contract niet verlengt in Januari 2014. Ik hou het wel in mijn achterhoofd, trouwens! Goed om te weten. want ook in de supermarkt ben ik "oud" en de kans dat het niet verlengt wordt is groot aanwezig.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Er zijn echt instanties die je kunnen helpen.
    Misschien moet je je probleem een keer voorleggen aan een maatschappelijk werkster. Zij kunnen je vaak goed adviseren en op weg helpen.

Goed dat je strijdvaardig bent! Dat is al een grote stap om er wat van te maken. Ik weet zeker dat het helemaal goedkomt met jou

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is t niet zo dat als je binnen aantal jaar alsnog je studie afmaakt(of vervolgt) dat die schuld dan kwijtgescholden word? zoiets dacht ik dat mijn hubby dat zei. die is toen gestopt omdat hij hier wilde komen wonen maar zit nu wel met een schuld omdat hij halvewege gestopt is. maar dacht dat hij zei als je dus verder gaat met een eventuele andere studie en die ook afrond, dat het kwijtgescholden word. maar weet niet zeker

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    klopt, binnen een aantal jaar geloof ik. Dacht dat er tien jaar voor stond. Maar is dat niet helemaal veranderd omdat de studiefinanciering ook weer anders wordt? iets met leenstelsel hoorde ik iemand over maar ik heb me er nog niet verder in verdiept...

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als je daar dan eens over belt, misschien kunnen ze die schuld wel opheffen als je je kappersdiploma gewoon haalt :) vragen staat vrij he!
    Goed van je dat je toch zo je best doet!

15. Metire

Metire Niet meer actief

Toen ik het vroeg aan DUO zeiden ze dat dat niet meer zo is. ik moet gewoon de schuld van mijn oude opleiding afbetalen.

Deel Deze Pagina