bbl kapster- ik snap er niks van

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ook op de bol moet je je eigen werkplek vinden inderdaad. En dat schorsen... Pfff m'n vriendin zou van school af moeten toen, omdat ze dr haar wel eens in een staart deed en weinig/geen make up droeg.

Ik werk nu als huishoudhulp en ga me oriënteren op een diploma in de zorg. Ook niet ideaal, maar meer menselijke instelling van de medewerkers

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb je nog een vacature open staan? :p :D waren er maar meer zoals jij die zo dachten! ik hoef hier alleen maar de salon binnen te lopen en ze lachen me al uit dat ik op 27jarige leeftijd het nog durf te proberen om daar te komen werken;)

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Haha, ja eigenlijk wel... Net een nieuwe vestiging erbij, ik zag alleen dat je uit Flevoland komt, beetje ver rijden.
    Het is eigenlijk heel simpel, ik investeer liever meer in goed en gemotiveerd personeel dan dat ik ze uit bed moet trommelen.
    Ook hier merk ik dat 'ouder' personeel (halverwege de 20, waar hebben we het over?) niet snel spontaan de kapsalons in stappen. Jammer eigenlijk, ik zoek me altijd suf...

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

En waar is dat waar je zit? ;)

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb net een opleiding afgerond en ga verder met een BBL in de zorg. (wel hele andere richting)
    Bij de MBO waar ik zat (Friesland college) en de MBO waar ik nu heen ga (Friese poort) is het zo dat ze voor jou een stageplek zoeken. Dat is daar met alle BOL opleidingen. Wel kan je ervoor kiezen dat je zelf een stage adres zoekt.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb je vacature op internet staan? ik kan er zo al 5 bedenken die werk zoeken. en dat is dan nog alleen maar hier in mijn omgeving. weet niet waar je vandaan komt maar weet zeker dat er nog duizenden 25jarige-berjaarden zitten te wachten op een leuke kappers baan. denk dat je t op deze leeftijd wel beetje heb opgegeven, wetend dat ze je toch niet aannemen omdat je geen 16 meer bent. is denk ik op 1 hand te tellen hoeveel kapsalons er zijn die zoals jij wel oudere dames zoeken

7. Metire

Metire Niet meer actief

Het is een heeeel iets anders, maar ik heb bijv de verkorte MBO 4 opleiding (1 jaar) assistent manager internationale handel gedaan. Er zal altijd handel blijven in een handelsland als Nederland. Met havo kan je zo beginnen met deze opleiding, en al helemaal als je talen goed zijn. (nederlands, engels, duits etc.) Ik had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn, maar het is echt superspannend uitdagend werk! Ik heb contact met mensen over de hele wereld voor mijn werk, en als ik een order van bij wijze van spreke 10.000 euro binnenhaal voelt dat heel goed! haha
    In mijn omgeving te horen verdiend het ook nog wat beter dan werken als kapper (altijd leuk meegenomen toch?)

ik wilde ook de kappersopleiding gaan doen maar het werd me echt aan alle kanten afgeraden, omdat ik te oud ben (23) en omdat het gewoon bar weinig betaald.

Ik snap het best als je dit niks vind, maar het is misschien een ideetje? :p

8. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zuid-Holland, omgeving Leiden en Noord-Holland omgeving Hoofddorp :)

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik ben ook wel benieuwd :D

10. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Had ik altijd wel, maar ik schrok ervan wat er allemaal op afkomt. Had stapels brieven liggen met als enige tekst: ik wil werk, maar spreek geen nederlands. Nederlands spreken vind ik dan wel weer een pre ;).
    Plaatselijke kranten werkt nog het best, en mond op mond reclame.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha spreek geen nederlands. handig joh :p Idd mond op mond reclame is t beste. hopen dat je snel iemand vind!

12. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Thanx! Het is uiteindelijk altijd gelukt om mensen te vinden, dus nu komt het ook wel weer goed!

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jammer! Woon bij Arnhem. :)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik woon in Alphen, is dat dichtbij genoeg?

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hai,

Ik heb een BBL-opleiding kapster gedaan. Grootste fout van mijn leven!
    Je verdient erg weinig en het is erg zwaar (mentaal en lichamelijk)
    Daarbij heb je minimaal 1 avond per week een trainingsavond in de kapsalon en moet je het eerste jaar alleen maar haren wassen, haren aanvegen en oefenen met permanenten tot je er bij neervalt.
    Nu ongeveer 12 jaar later word ik nog steeds misselijk als ik het woord permanenten hoor.

Ook mòet je een baan als leerlingkapster hebben om die opleiding te kunnen volgen.
    Ik denk niet dat het moeilijk is zo'n baan te vinden omdat kappers dol zijn op leeerlingen (lees schoonmaaksters en hulpjes)
    Daarbij is de kans op kapperseczeem, rugpijn en een kort koppie heel groot en is de opleiding vrij duur.

De meeste leerlingen stoppen er dan ook na 2 jaar mee...

Ik heb me laten omscholen tot secretaresse (supersnelle fulltime opleiding) en ben nu management assistant.
    Verdient beter, baan is leuker en je hebt meer verantwoordelijkheid. Ook perfect te combineren met kind qua uren of even thuiswerken.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en informeren

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o god, permanenten *krijgt rare zenuwtrekjes* haha wat een hell was dat :p idd je word als slaafje behandeld. vegen, handdoeken opruimen, vouwen, wassen, weer opruimen. en nog meer vegen. schijnbaar zijn die kapsters zelf te lui om hun eigen bende op te ruimen

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zo heeft mn zusje het precies ervaren. Zij was wel van de rokjes maar minder van de make up. Welke make up ook, ze kan er niet tegen. Meteen huiduitslag. Ze deed het wel op maar minimaal. Werd niet gepikt. Ze moest en ze zou en dikke laag erop krijgen. Haar haar werd gedaan door hun want zag er niet hip genoeg uit.1 en al geroddel achter dr rug. Pesten met roosters. Klanten die waren tevreden omdat ze oa niet zoveel kletste en netjes vroeg of het waswater warm genoeg was in plaats van maar doen. "Ineens" allerlei klachten. Lieten ze dr regelmatig komen en was ze "ineens" niet meer nodig. Kon ze dus een uur terug reizen. En ze werd gedumpt. Kon ze terecht bij een ander en die kraakte haar hawrdracht ook weer af. Dus kapsel van de vorige salon;) wat ze bij de ene goed deed, werd bij de ander helemaal afgekraakt. Kniptechnieken van school waren niet goed dus moesten anders. Vervolgens was ze hier weer te langzaam mee. Weer niet goed. De volgende salon kraakte de nieuwe kniptechniek weer af en zo verder.
    1x heb ik haar ergens gebracht waar ze een paar uur mee moest draaien. Huilend kwam ze terug. Er was letterlijk gezegd dat ze niet knap genoeg was voor dit beroep. Ze kreeg bij binnenkomst meteen een doek en emmer in dr handen om de wc en keuken schoon t maken. Niet kijken wat ze kon qua haren wassen en knippen.
    Bij de laatste is ze gewoon weg gepest. Eerst super tevreden (drukke vakantie periode) en toen het rustig werd waren er ineens allerlei klachten. Zelfs van klanten die ze nooit geholpen had. Collega s die roddelden en "ineens" was er geld verdwenen uit de kassa. Op een dsg dat zij er niet was en terwijl zij er niet eens bij kon. Maar zij had het gedaan.....
    Heb mn zusje zien veranderen in een onzeker en bang vogeltje. Die nu bij elke solicitatie zo onzeker over komt dat ze haar niet eens meer willen. Helemaal kapot gemaakt. Als ze een kapsalon zou treffen met mensen die haar een beetje begeleding geven dan hebben ze gewoon een topwijf aan haar. Niet beroerd om te werken. Zelfs niet op koopavonden en zaterdagen. Zo jammer...

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Damay77: vreselijk!! ja ze zijn helaas echt zo sluw en gemeen. echt niet leuk meer. heb dit zelf helaas ook zo ervaren. hun humeur en eisen zijn zo onvoorspelbaar als het weer. dan denk je het goed te doen en is het toch weer fout. het is nooit goed genoeg, hoe je t ook doet. ik heb gezworen nooit meer in een kapsalon te werken. ik ga nog liever elke dag het riool schoon boenen met mn tandenborstel

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wat naar om te lezen zeg!
    Lijkt me een verschrikkelijke 'werkplek' :(

Toch maar iets anders zoeken denk..

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha ik had, toen ik met die baan als 'kapster', stopte gezworen nooooooooit meer met alleen maar vrouwen te werken.
    Vond vrouwen echt gemeen en vals, nu ben ik er achter dat het eigenlijk alleen kapsters zijn die gemeen doen.
    Ik werd elke dag tot op het bot afgekraakt omdat mijn haar te lang was, mezelf niet zwaar opmaakt of omdat ik het liefst in een spijkerbroek werkte.
    Ik ben helemaal geen rokjes of jurkjes type.
    Als die meiden je niet moeten, sluiten ze je gewoon keihard buiten en maken je belachelijk waar je bijstaat en lachen je uit.
    Ik vond het ècht verschrikkelijk!

Deel Deze Pagina