oke, onze bank is zon 10 jaar oud maar eigenlijk nog prima. Wij eten en drinken geregeld op de bank en er zitten inmiddels er aardig wat vlekken in. Nu heb ik in het verleden de bank verschillende keren schoon gemaakt met water en azijn en met de stoomreiniger. En ja het wordt wel wat schoner maar helemaal vlekvrij is mn bank dan zeker niet. dat zoek ik dus niet meer. Dus ik dacht ik pak het eens goed aan en laat een bedrijf komen om de bank te reinigen, maar dat kost ongeveer 200 euro. Dat vind ik dan eigenlijk wel weer veel geld, of is dit een normale prijs? Iemand ervaring met het huren van een tapijt reiniger bij een bouwmarkt en dan zelf doen? Werkt het net zo goed als een bedrijf laten doen? En hoelang is de droogtijd dan ongeveer? Het lijkt mij sterk dat wij als enige dit probleem hebben dus de grote vraag is hoe lossen jullie dit op? oh en een nieuwe bank kopen zou ook kunnen, maar dat willen we eigenlijk nog een paar jaar uitstellen zodat de jongste net wat ouders is en niet meer zoveel knoeit op de bank.
We hebben ooit een professioneel reinigingstoestel gehuurd en jee, wat zag dat water zwart na het reinigen . Afhankelijk van de vorm, is een nieuwe hoes anders een optie?
Dat heb ik vaker als ik iets was, dat het water er smerig uitziet, maar de vlekken er nog inzitten… kennelijk allemaal ‘onzichtbaar’ vuil, maar de vlekken, die willen er niet uit. Gingen bij jou de vlekken er wel uit?
Dankje! Onze hoezen kunnen we helaas niet af, en andere hoezen hierover heen vind ik lelijk. Weet je nog wat voor reinigings toestel je gehuurd had destijds?
Wij huren 2 keer per jaar een tapijtreiniger voor de bank, gaat prima. Duurt wel even voor het droog is. Wij hebben in de garantie wel eens een vlek laten verwijderen en die man kwam met zo'n zelfde apparaat.
Mag ik vragen hoelang het ongeveer duurt voordat het droog is? Een dag/avond zonder bank is wel te doen maar als t 2 dagen duurt vind ik t wel iets anders. @Reigertje dankjewel ik zal eens kijken. Het handigst is natuurlijk als iemand aan huis komt maar als ik het voor een kwart vd prijs zelf kan doen is dat ook prima natuurlijk
Wij doen het altijd s morgens en dan is het s avonds redelijk droog wel. Zal ook wel van de stof van je bank afhangen
Ik heb een tapijtreiniger van Kärcher, heel blij mee met peuter en katten in huis. Doe de bank en stoelen denk ik 3x per jaar en daarnaast als er goed geknoeid is. Het is met een halve dag weer droog, in de zomer sneller. dat ding sproeit water en zuigt het direct weer op dus wordt niet door en door nat, alleen het bovenste laagje.
Hier pas geleden een tapijt reiniger gehuurd bij gamma, mondstuk voor de bank erbij en een fles tapijtreiniger. Geloof mij dacht dat we schoon waren haha zoon laat vaak flesjes limo lekken op de bank en echt met die reiniger kwam echt veel viezigheid. Alle kringen eruit en smorgens dat ding gebruikt en volgende ochtend was hij wel weer droog. Ook een stoel, het kleed en een schoonloopmat ermee gedaan! Toen ik het vieze water wegdeed bleef er gewoon blubber drap onderin de bak zitten. Leek wel modder. Geloof dat we incl tapijtreiniger 30 euro kwijt waren moesten alleen wel rond de 90 euro borg betalen.
De meubel reinigingsbedrijfjes schieten de grond uit, maar in principe doen ze hetzelfde. Belangrijk is dat je goed schoonmaak middel hebt. Je hebt ook spul wat je eerst even moet laten intrekken voor hardnekkige vlekken. Dus water en azijn @TS is niet voldoende denk ik. Ik wil ook al een tijdje zon ding huren maar wacht even tot het iets warmer is. Wil de bank, eetkamerstoelen en het matras doen. Zou jammer zijn als we de hele dag nergens op kunnen zitten of liggen.
Dankjewel voor je reactie. Idd met azijn is t niet meer te redden. Wachten op beter weer is wel een slimme optie. En anders een goede rede om een dagje uit te gaan en af te sluiten bij een restaurantje We hebben dan tenslotte wel geld bespaard om de bank zelf schoon te maken ipv te laten doen @esklessebes thnx, ik ga voor jou optie. Scheelt een boel geld en werkt t zelfde.
Ja dat lijkt mij wel, als je tapijt en de bank kan doen kan het niet mislukken bij autostoelen zou ik zeggen
M'n zwager deed autostoelen met een tapijtreiniger maar omdat het rond loopt bleef het echt langer nat. Dus dat is miss een zomer klusje
Ik had ook speciaal spul met soort van spons om m'n bank te reinigen maar kreeg daar ook echt de kringen niet mee uit maar nu m'n bank is echt weer netjes.