Bambix 8 maanden pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Stoeteltje, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoeteltje

Stoeteltje Actief lid

11 sep 2011
    103
    0
    16
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is 9,5 maand, en krijgt in de ochtend een bordje Bambix fijne granen pap(6 maanden+). De reden dat ik nog niet overgestapt ben op de 8 maanden+ variant is dat er aan die pap suikers toegevoegd zijn.
    Nu vroeg ik me af of de 6 maanden pap voldoende is voor mijn mannetje qua voedingsstoffen, of dat ik toch beter de 8 maanden pap kan geven ondanks de suikers die daar in zitten.

Wat denken jullie?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij geven wel de 8 maanden. Waarom? Meer volkoren leek mij beter voor de ontlasting. Maar met de suikers ben ik ook niet zo blij. Ik ben ook nog aan het kijken voor een alternatief zonder suiker.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hmm.. Wij hebben alleen bambix ontbijtpap 12+ (8 granen) in huis, maar daaraan zijn geen suikers toegevoegd. Er zitten wel koolhydraten (suikers) in, het bevat namelijk oa honing. Misschien kun je nu nog even 6+ pap geven en over een maand of 2 over gaan op 12+.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik zag net in de supermarkt Nestlé pap. Maar die leek mij minder volkoren, toch maar weer bambix meegenomen... Honing is natuurlijk net zo goed toegevoegde suiker!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij gebruiken ook de 6+, ik vind al die toevoegingen (ook honing)niet nodig. Gebruik ook wel Biobim, is ook zonder toevoegingen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Raar, is de 8+ alleen nog maar met suiker te koop?
    Kijk inderdaad eens bij Biobim, die hebben best veel keuze, zonder toegevoegde onnodige dingen.

7. Stoeteltje

Stoeteltje Actief lid

11 sep 2011
    103
    0
    16
    Noord-Holland
    #7 Stoeteltje, 25 sep 2012
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
    Bedankt voor de reacties!
    De Biobim Benjamin heb ik geprobeerd, maar die vond meneer niet echt lekker, dus die heb ik weer in de kast gezet. Binnenkort nog maar eens proberen..

Ik blijf het toch raar vinden dat aan zoveel babyproducten suikers e.d. worden toegevoegd, terwijl de meeste ouders juist op zoek zijn naar een zo gezond mogelijk voedingspatroon, dus zonder onnodig veel suikers e.d.

Edit: typo

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Ik mix deze 2 gewoon door elkaar.. De 6mnd en de 8mnd..Zo heeft hij wel wat suiker maar niet de volle pond.. Vind de granen nml ook wel belangrijk..

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja het blijft verpakkingen gluren ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Bij de EmTe hebben ze 12-volkoren granen pap. Weet niet welk merk, het is een gele/grote verpakking. Die is ook zonder toevoegingen en heel voedzaam.

11. Bastet

Bastet Niet meer actief

Die hebben ze ook bij de supercoop.

Maar wat is er mis met gewone brinta?

12. Stoeteltje

Stoeteltje Actief lid

11 sep 2011
    103
    0
    16
    Noord-Holland
    Bedankt voor de tip! Dan ga ik deze week nog even bij de Emté kijken!

Ik meen dat Brinta pas gegeven mag worden zodra je kindje 1 jaar is, in verband met het zoutgehalte..?

13. Bastet

Bastet Niet meer actief

ah, ok.
    Ik gaf het wel al voor 1 jaar.

14. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Kun je de 12+ pap ook uit een aventfles geven met een y-speen erop, of zijn de stukjes daarvoor te groot?

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik geef mijn meisje van 9 maanden ook gewoon dingetjes van kindjes van 12 maanden hoor,ze heeft nergens last van gehad,ook eet ze de potjes van 12 maanden leeg,die van 8+ maanden is te weinig voor haar.

Van bonbebe in de emte daar zitten ok geen suikers in geloof ik.

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dan zou ik liever pap hebben met (toegevoegd) suiker, dan pap waarvan het zoutgehalte hoger is. Maar das persoonlijk denk ik..

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vanaf een jaar geven wij havermoutpap (in het begin dikte ik in met Bambix 8 maanden zodat hij kon lepelen). Wegens een slechte broodeter 's ochtends en een niet-melkdrinker.
    Ik geef nu ook geen Bambix vanwege het zout. Allemaal wel te overzien maar zo met de havermout werkt het prima. Pappen zonder zoet-toevoegingen met zout zijn overal te krijgen, ook bij de Lidl bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina