Nog een kansje deze maand?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rubydali87, 19 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    Hi,

Ik lees zoveel verschillende en ook tegenstrijdige dingen rondom eisprong en vruchtbaarheid online…. Ook van verschillende verloskundigensites dat ik nu niet meer weet wat wel en niet waar is. Van alleen nog een paar uur na de eisprong vruchtbaar tot aan 24 uur. En na ovulatie test springt ei tussen 24-36 uur tot 24-48 uur. En waarschijnlijk is elke vrouw en elke eisprong ook anders.

Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Er is natuurlijk een reden dat ik dit heb opgezocht ;)

Normaliter heb ik dag 17/18 mijn eisprong. Maar ben een paar dagen ziek geweest dus ik denk wellicht daarom nu wat later. Ik zit nu op dag 19 (qua tellen heel makkelijk om op 1 dec ongesteld te zijn geworden haha), en sinds vanochtend vruchtbaar slijm en wat ‘menstruatie’ kramp. Dus ik heb een ovulatietest gedaan en had een smiley.

Nu heb ik gistermiddag seks gehad, maar nu is mijn vriend een paar dagen weg voor werk. En komt pas de nacht van woe op don thuis (rond 01.00). Stel we hebben dan nog seks, is het dan sowieso te laat en maandag middag te vroeg?

2. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Als je nu je piek hebt dan heb je waarschijnlijk morgen of donderdag je eisprong. Heb je hem morgen zit je met de seks van gister nog helemaal goed. Heb je hem toch donderdag zou het wel het mooiste zijn om het die woensdag op donderdag nacht nog te doen. Je bent zeker niet kansloos hoor deze maand! Verder valt er weinig over te zeggen of te voorspellen. Ik hoop dat het mag lukken voor jullie :thumup:

Rubydali87 vindt dit leuk.
  3. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    Dankjewel, ik hoop het ook!

Nog meer ervaringen/theorieën?

4. Momof3d5

Momof3d5 Bekend lid

13 feb 2023
    815
    768
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    In theorie zou je met gisteren nog goed zitten als je eisprong morgen is, en anders idd voor de zekerheid donderdag nog eens..
    Mijn eisprong voel ik rondom de 30 uur na de positieve ovulatietest. Dat blijkt na zelfs een jaar nauwelijks ovulatietesten nog steeds zo te zijn.

5. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    Mooi consistent 30 uur!
    Ik kreeg gisteren rond 3 uur echt felle steken, zo erg had ik het nog nooit gevoeld… wel het voor de zekerheid nog gedaan vannacht. Nu maar afwachten….

6. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    Ik vind het zelf altijd jammer als ik iets zoek, meestal op Google en dan op het forum terecht kom en er een open einde aan een onderwerp is.

Dus ik dacht toch wel leuk om te vertellen dat ik een positieve test heb :)

Alleen of dit nou van de maandag middag of de woe op do nacht is geweest weten we niet natuurlijk.

Levice, Bluetique, Suzi98 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!

8. Levice

Levice Bekend lid